- 1655 Okunma
- 8 Yorum
- 0 Beğeni
İNSANI SEVMEK.
Sevgili dostlar!
Uzun zamandır burada emek verilmemiş, ya da yazanı elinden geleni yaptığı halde övgü hak edecek kadar güzel olmamış şiirlere çıkar uğruna başyapıt muamelesi yapan, sırf o da bana yorum yazsın diye doğru dürüst tanımadığı insanların en kötü şiirlerine dahî "harika şiirdi dostum" diye yorum yazan, günde yetmiş-seksen şiiri favorilerine ekleyen insanlara karşı gerek makale gerekse şiirlerimle bir mücâdele veriyorum.
Bazıları bu yazdıklarıma yorum yazarak kendilerini şöyle savunuyorlar:
"Ben bana yorum yazan insanlara nezâketen iade-i ziyârette bulunuyorum"
Tamam, eyvallah.
Elbette iade-i ziyaret adettendir ama ziyaret ettiğiniz sayfada bir güzellik göremediyseniz bu o insana yalan söylemenizi gerektirmez, harika şiir demeniz şart değil, ya okur sessiz sedasız çıkarsınız ya da gördüğünüz hataları nazik bir dille izah ederek hem dürüst davranmış hem de faydalı olursunuz.
Ben bana misafirliğe gelen bir dostumun önüne sofra kurduğumda eğer bir yemeğin tuzu eksikse bunu belirterek tuz istemesini beklerim, bu samîmiyetten gelir.
Burada da aynı, sayfama gelen biri bana gerçekten dost ise şiirimdeki eksiklikleri söylemesini beklerim ki hem samimiyetine inanayım hem de kendimi geliştireyim.
Bazıları da diyor ki:
"Ben yazdıkları güzel olmasa da güzel diyerek yazmaya motive ediyorum"
Sevgili dostlar bu motivasyon falan değil kolaya alıştırmaktır, bir insanın her yazdığına harika derseniz o insan kendini geliştiremez, hataları varsa ve siz bunları nâzik bir dille belirtir ve zamanla daha iyilerini yazacağınıza inanıyorum derseniz onu motive etmiş olursunuz.
En son yazıma bir dost yorum olarak demiş ki:
"Evet ben çoğu şiiri favori listeme alarak reklamımı yapıyorum, hatta şiiri okumadan favorime ekliyorum, sanki selam vermek gibi, bunu da gayet normal görüyorum"
Ve yine demiş ki:
"Bende şiirden önce insan gelir"
Bende de şiirden önce insan gelir, mücâdelem de bunun göstergesidir.
Siz çıkar uğruna kötü bir şiire "harika" dediğinizde şiirin bundan haberi olmaz!
Onu yazan insanın haberi olur ve siz o insandan karşılık bekleyerek kötü şiirine "harika" demekle, tanımadığınız halde "dostum" demekle şiiri değil o insanı kandırmış olursunuz, bu mu insan sevgisi?
İnsanlara şirin görünmek adına herkese dostum demek, en kötü şiirlerine dahi harika diyerek onları kandırmak saygı ve nezâket değil, tam aksine yalan söyleyerek saygısızlık yapmaktır.
İnsanlardan menfaat bekleyerek onlara yalandan iltifat etmek insan sevgisinden değil, pohpohlanmak arzuzundan, nefsi tatminden kaynaklanır ki bu, insanı değil, kendini sevmektir.
İnsanları seviyorum, mücadelem onlar için, kimse onları çıkarları uğruna, egosununu tatmin için kullanmasın, duyguglarıyla oynamasın, iyi niyetlerini suistimal etmesin, herkes birbirine karşı dürüst olsun diyedir.
İnsanları sevmesem, saygı duymasam ben de yalandan onları över, ben de yalandan övgüler alarak egomu tatmin eder, yorumlarımı sayar, kendimi alkışlar otururdum oturduğum yerde, bu kadar insana karşı durmaz, bu kadar düşman sahibi olmazdım!
Herkes birbirine dürüst davrandığında, çıkar için insanlara duymak istedikleri değil de uygun bir dille gerçekler söylendiğinde hem insanlık hem de şiir kazanacak emîn olun.
Selamla, sevgiyle, saygıyla, yalansız- çıkarsız dostlukla ve şiirle.
.
YORUMLAR
Kıymetli kardeşim yazıyı baştan aşağıya kadar okudum değerlendirmem şuki evet burda deşik isim altında yazan çok kalemşörler cirit atıyor ve hatta üç isimle değişik şiir ve yorumları bil hissetmek mümkün bu güzel yazınızdan dolayı sizi kutlarım sevgilerimle...
Hüseyin TOPHAN tarafından 7/25/2012 2:37:13 PM zamanında düzenlenmiştir.
(Mustafa Çetiner)
Teşekkür ederim.
Selam ve sevgimle.
Görmemişim yazınızı bu nedenle geç kaldım ama size de yetişmek mümkün değil ki:)
Yaklaşık bir buçuk sene oldu deftere üye olalı sizin kadar olmasa da birçok kişiyi tanıyorum artık.
Bu zaman süresinde dost görünen bir çok kişinin aslında düşman olduğunu, alkışların yalan olduğunu gösterdiler Allah'a şükür. Destek gördüklerimizde oldu tabi inkar etmek mümkün değil zaten yakışmazda bana. Aslında edebiyat defteri adına yakışır olmalı paylaşımlarımız edebiyat içermeli ama sizin de zaten sürekli hicvettiğiniz gibi arkadaşlık sitesinden farkı kalmadı neredeyse bazı kendini bilmezler yüzünden. Yapabileceğimiz tek şey çalışıp bu yalan furyasının dışına çıkabilmek. Kimin edebiyatta iz bırakacağına buradaki yorumlar ya da seçkiler karar vermeyecek.Zaman gösterecek herşeyi...Saygılarımla.
(Mustafa Çetiner)
Selam ve sevgimle.
Bu ülkede hiç bir şeye şaşırmamayı öğrendim desem de her fırsatta, cevabınızdaki satırlar beni ürpertti inanın. Elbette sevmeyeceksiniz o tür insanları. Benim bir yılım bile dolmadı sanırım. Üç-beş üyeyi ancak tanıdığımı sanıyorum. Yazdığım yorumlar da aynı ölçüde. Hiç yorum almıyorum desem yeridir. Bu koşullarda gerek güne gelmemekle, gerekse yorum almamakla onur duyarım. Ben çocukluğumdan bu yana insani ideallerin peşinde koştum bu güne değin.
Siz de kaleminizi koşturmaya devam edin.
Selamlar.
Ömrünüze bereket sayın üye. Defterde yalnız olmadığımı hissettirdiniz bana. İnanın yazınıza yapılan yorumlarda bile riyakarlık diz boyu. Saydıklarınzın yanı sıra; kendi yazdığı kitabı övüp, bolca reklamını yapıp, ardından cep telefonunun numarasını vererek sipariş beklediğini yazan üyenin yazısına "kurdele takıldığı!" bir siteden başka ne beklersiniz ki...Körler-sağırlar birbirini ağırlar. mecazi anlamda olduğu gibi.
Esenlikler dilerim.
(Mustafa Çetiner)
Ama diğer konuya gelince ben kurulduğundan beri buradayım altıbuçuk yıl oldu, her türden insan tanıdım ve buradaki üyelerin çoğunun tabir-i câizze ciğerini biliyorum.
Belli gruplar kendi şiirleri etrafında dönüp durmakta, birbirlerinin en kötü şiirlerini bile favorilerine ekleyip öve öve bitirememekteler.
Bu gruplar bırakın başkalarının yazdıklarını okumayı, grup dışındakilere selam bile vermezler.
Bir üye halen üç isimle yazmakta, dörttü, biri silindi, tabi bunlar benim yakaladıklarım daha var mı Allah bilir:)
Ve bu şahıs kendi ismiyle kendini anlatan bir yazı yazıyor, diğer kullanıcı ismiyle gelip o yazıya övgüler düzüyor, bu adama da şâir diyorlar.
İkiyüzlü, çıkarcı, yalaka insanları bir türlü sevemedim, tabi onlar da beni:)
Teşekkürler.
Selam ve sevgimle.
Değerli arkadaşım, edebiyata o kadar önem veriyorsun ki, adeta kusursuzluk istiyorsun.
Çok titiz çalışıyorsun ve aynı titizliği diğer insanlardan da bekliyorsun. Biliyoruz ki, bazı insanlar yaptıkları işe değer vermez, günü kurtarmaya bakar. İşte buradaki bazı şiir ve yazılarda günü kurtarma, birbirini ağırlama babında yazılıyor, bunu biliyor ve görüyoruz.
Bu da senin gibi edebiyata gönül vermiş insanların ağrına gidiyor.
Umarım yaptığımız işin inceliğini ve güzelliğini hepimiz anlar ve gereken değeri veririz.
Duyarlılığını kutlar, selam ve sevgilerimi iletirim.
(Mustafa Çetiner)
İnsanları kandırmanın, onları çıkarlar uğruna kullanmanın neresi insan sevgisi anlamak imkansız.
Elbette herkes kusursuz yazamaz, elbet benim de kusurlarım vardır ama beni üzen çıkar uğruna her yazılana kusursuz muamelesi yapılması.
Teşekkürler değerli dostum.
Selam ve saygımla.
Emine UYSAL (EMİNE45)
harika...fikirlerime tercüman olmuşsun dostum.... körler sağırlar bırak birbirini ağırlasın... bir nevi kendi kendilerini tatmin etsinler, ben seninkini sen benimkini hesabı... sevgiyle kal...
(Mustafa Çetiner)
Selam ve sevgimle
Değerli dost kalem çok güzel bir konuya temes etmissiniz ve hakkını vermissiniz,yüreğinize sağlık,kaleminiz daim olsun.
saygı ve selamlarımla
Bilal YILMAZ
(Mustafa Çetiner)
Selam ve sevgimle.