- 2437 Okunma
- 24 Yorum
- 0 Beğeni
Sevgiye Dair
Okuduğunuz yazı Günün Yazısı olarak seçilmiştir.
Değerli arkadaşlarım, 2009 yılının mayıs ayında katılmışım aranıza. Edebiyatdefteri sitesini keşfedip üye olduğumda, amacım sadece okumaktı. Okudum da. Ama buradaki yazı ve şiirleri okudukça içimden geçenleri ben de yazmak istedim. Yazdım. Acemice, bıkıp usanmadan yazdım. Ne imla biliyordum ne de düzgün bir cümle kurmayı. Bütün bunlar beni yıldırmadı. Israrla yazdım. Ustalarımın yol göstermesi ile bugünlere geldim.
Peki, şimdi çok mu güzel yazıyorum? Hayır! Kimse kusursuz değildir. Ben de değilim. Ama yapabildiğimin en iyisini yapmaya gayret ediyorum. Pek güzel yazamasam da anlatmak istediklerimi anlatıp bir çeşit sağaltım yapıyorum ya… Bu da bana yetiyor.
Her insan, dinlenmek, anlaşılmak ister. Ben, bunu burada buldum. Aile sıcaklığında paylaşımları okurken pek çok keyif aldım. Paylaşırken de… Hiçbir sitede bu denli rahat etmedim, edemedim. Burası benim ilk göz ağrım. İşten yorgun argın evime geldiğimde, ilk işim Edebiyatdefteri siteme girmek ve yazılanları okumak oluyordu. Hâlâ öyle.
Zaman içerisinde yazdıklarımı bir kitapta toplayıp, benden sonra çocuklarıma ve torunlarıma bir anı, miras olarak bırakmak istedim. Mal mülk bir yere kadar…
Hangi mal tükenmiyor ki?
İşte bu düşünce beni, “Sevgiye Dair” adını verdiğim kitabımı çıkarmakta kamçıladı. Elle tutulur bir kitap hiçbir zaman tükenmeyecekti benim gözümde. O, benim arkamda kalacak belki de tek mirasım olacaktı çocuklarıma ve gelecek nesillere.
İşte bu düşüncelerle şunları dedim;
Her insan doğarken eşit gibi görünse de, doğduğu aileye ve bölgeye göre eşitliği değişir.
Burada isyan ettiğim düşünülmesin sakın. Hepimiz elbette çıplak doğuyoruz ve ebediyete giderken de birkaç metre bezden başka götürdüğümüz bir şey yok. Asıl iş doğduktan sonra…
Kimimize rızkı altın tabakla sunulurken, kimimiz tırnaklarıyla kazıyarak rızkına ulaşır. Küçük bir çocuktan, kendi kaderini belirlemesini bekleyemediğimiz gibi, yetişkin birinin de çaresizliği kader olarak benimsemesini kabullenemeyiz.
Ben de, rızkına dikenli yollardan geçerek ulaşan çocuklardan biri olarak 1959 yılında Uşak ilinin Omurca Köyü’nde doğdum. İlkokulu güç şartlarda bitirdim. Okumak için çırpınmam nafile idi. Okuyamadım. Engellendim. Yıllarca, kaderimi belirlemeye çalışanların elinde, rüzgârın önündeki gazel gibi savruldum durdum. Düşündüm ve çaresizliği kader olarak kabul etmemeye karar verdim. Etmedim. Önüme çıkan engelleri aşabilmek için çok çabaladım.
Okuma hakkımı elimden alanlar, yazma hakkımı alamadılar. Yazdım, hem de sayfalar dolusu... Anı sandığım öyle dolu ki, acısıyla, tatlısıyla yıllarca yazsam tükenecek gibi değil.
Bu kitapta okuyacağınız birçok öykümde, zorluklarla mücadele eden insanların hikâyelerini bulacaksınız.
Ümitleri tükenme noktasına gelmiş insanların, hayatın bütün acımasızlığına karşın, gün gelip kendi yollarını yine kendilerinin bulduğuna tanık olacaksınız.
Kitabı okurken, bazen duygulanıp ağlayacak, bazen de kahkahalarla güleceksiniz. Kısaca, hayatın ta kendisini bulacaksınız bu kitapta.
Kitap temin etmek isteyen arkadaşlarım, 0532 301 14 90 numaralı telefondan bana ulaşabilirler.
Emine UYSAL
Salihli- MANİSA
YORUMLAR
Değerli Atrkadaşım.
Can-ı Gönülden kutlarım. Daha nice kitaplara inşallah. Kitabını nasıl temin edebilirim bu konuda mesaj yazarsan çok sevinirim.
Selam ve sevgilerimle.
Emine UYSAL (EMİNE45)
selamlar...
Kitabı okuyan şanslılardanım. İçi tamamen dolu bir kitap.Boş kitaplara inat.Herbiri bir yaşam öyküsü ve tabi ders vererek işlenmiş. Yolun açık olsun arkadaşım kaleminin mürekkebi hiç bitmesin.Sevgilerimle.
Emine UYSAL (EMİNE45)
Emine UYSAL (EMİNE45)
çok sevgimle...
Hayırlı olsun ilk göz ağrınız. Bereketi bol olsun.
Maksat bir arada derleyip toparlamak, kitap bu görevi de yapıyor.
Kutluyorum, başarılar dilerim
sevgilerle
Emine UYSAL (EMİNE45)
sevgimle...
ne mutlu bende düşünüyorum burada yazdıklarıı kitap haline getirmeyi kısmet sizi tebrik ederim
selamlar ve sevgiler
Emine UYSAL (EMİNE45)
Sevgimle...
Hayatın ta kendisini saklar yüreğimizin bir köşesinde büyüttüğümüz eserlerin yuvası...
İlk kitap heyecanı ilk bebek heyecanına yakın bir heyecandır...
Başarılar Sevgili Emine...
Emine UYSAL (EMİNE45)
Sevgimle...
Merhaba.
Her insan kendi cevabını verir hayata... En güzel cevabı ararız belki, ancak bu cevabı sadece kendimiz bulabiliriz. Tabi eğer ararsak! Arayıpta bulanlara, bulduklarını yazanlara selam olsun.
Tebrik eder başarılarınızın devamını dilerim.
Saygı ve hürmetle...
Emine UYSAL (EMİNE45)
Her insan gibi ben de kendi doğrularımı, gerçeklerimi aradım elbet. Belki buldum, belki bulmadım...
Belki de soru yağmurları oluştu beynimde ve okurlara sordum kitabım aracılığı ile.
Selam ve saygılarla...
yahu emine hanım sizinle hemşehriymişiz de haberim yokmuş
bendeniz yürüğüm uşak yürüklerinden şimdi iki daha desem belkide akraba çıkarız yada mutlaka tanırsınız
salihlide yeşildirekte buldanda eğlencede karadonada eşmede mıdıklıda
tabii uşağın bilcümlesinde akrabalarım istila etmiş durumda uşağı :)
yazınız çok ders vericiydi ki samimiyet doluydu
tebrik ederim candan hürmetlerimle...
yok,sul tarafından 6/24/2012 3:58:09 PM zamanında düzenlenmiştir.
Emine UYSAL (EMİNE45)
Sonraları dağılıp hemşehri olmuşuz:)) Biraz karıştırırsak yakın akraba bile çıkabiliriz:))
Teşekkür ederim sayfamı ziyaretinden dolayı, saygılar.
sevgili Emine arkadasim , ne sevindim bilemezsin . Kitabin edebiyat dünyamiza hayirli ugurlu olsun . Kitap cikarmaya karar verdiginde ilk heyecanini bilenlerdenim . Seni tüm ictenligimle kutluyorum .
Yukarida yazdiklarinda bir bölüm var ki bu her seyi anlatiyor aslinda .
"Okuma hakkımı elimden alanlar, yazma hakkımı alamadılar. Yazdım, hem de sayfalar dolusu... Anı sandığım öyle dolu ki, acısıyla, tatlısıyla yıllarca yazsam tükenecek gibi değil. "
Bir insan konusmak ister ... Konusturulmaz ... Lafini agzindan alirlar , sözünü keserler .... Sustururlar .... Lakin yazmasini engelleyemezler sevgili Emine . Iste yazmak öyle bir eylemdir .
"Yazmasam cildiracaktim " demis Edebiyatimizin en önemli "Öykü Yazarlarindan Sait Faik "
O geldi aklima .
Yazmak insanin kendini mutlu hissedecegi alanlardan biridir. Ve insan öyle icinde varsa bunu yapabilir . Yani bir "Hobi " degildir . Hani kalkip canim sikildi ben simdi kalemi elime alayim da öykü yazayim demekle olacak bir is degil . Siir de öyle ... Yazilmaz ... Bu Allah vergisi bir yetenektir . Ve Rabbim bu yetenegi sana vermis . Bunu seni uzun yillardir burada takip ettigim ve cok da iyi tanidigim icin sölüyorum .
Yolun acik olsun benim degerli arkadasim...................
Cok selam olsun uzaklardan..............Sevgimle .....
_ZERRE_ tarafından 6/24/2012 1:56:14 PM zamanında düzenlenmiştir.
Emine UYSAL (EMİNE45)
İlk yazmaya başladığım günlerden beri hep yanımda olup bana yol gösterdin. Senden de diğer ustalarımdan öğrendiğim kadar değerli bilgiler öğrendim.
Yardım edip yol gösterirken çok sabırlı ve sevecendin. Hiç yüksünmeden elinden geleni yaptın.
Arkadaşlığımız benim için çok kıymetli. Öyle de kalsın istiyorum. Çünkü değerli insanlara çok zor rastlanıyor. Bulunca da bırakmamak gerek.
Selam ve sevgilerimle arkadaşım.
Hayırlı uğurlu olsun Emine abla
okuyanı, nasipleneni bol olsun
iyi ki seni tanımışız
Saygı ve hürmetle
Emine UYSAL (EMİNE45)
Çünkü sen, karıncayı bile incitemeyecek yapıda sevgi dolu bir yüreğe sahipsin.
Artı, ekmeğine bizim gibi tırnaklarıyla kazıyıp ulaşanlar dansın. Bu vesile ile, insan ve emeğin kıymetini çok iyi biliyorsun.
İyi ki senin gibi değerli bir insanı tanımışım.
Çok sevgimle ablam.
Yazınıza dün face'de uzun bir paragraf yazmıştım, azizliğe uğradı, bir daha da fırsatım olmadı...Yürekten kutladım...Selam,saygı...
Emine UYSAL (EMİNE45)
Önemli olan niyettir. Ben de senin iyi niyetli bir insan olduğunu biliyorum.
Çok çok teşekkürler, selam ve saygılar hocam...
Hayat, edebiyatın; edebiyat hayatın ta kendisidir.Edebiyatın beslendiği damardır.Yazarın metine sızması ve anlatıcısına-kahramanına kendisini emanet etmesi ve okura sunması kurgu ve gerçek arasında salınması ve ortaya çıkardığı eseri eleştiriye açımlaması ardından yeni yeni esere kapı açması...Edebiyat dünyasına hayırlı olsun.Nice yazımlara. Saygılar.
Emine UYSAL (EMİNE45)
Burada yazara düşen görev, bu ilginç hikayeleri gözlemleyip, kurgulayıp kaleme almaktır.
Ben de bunu yapmaya çalıştım. Ne derece başardım okuyucularımın taktirine kalmış. Artık yazdıklarım benim olmaktan çıkıp halkın malı oldu.
Selam ve saygılar.
Sevgili Emine abla seni uzaktan tanımak dahi İnsana duruş dersi veriyor, yakınında birebir sohbet etmek çok daha değerler katar eminim. Hakikaten en güzel miras yüreğinin güzelliklerini bırakman. Gerisi miras değil sadece imkan. İmkansızlık çok şey kaybettirmez ama gel gör ki yüreği doğrunun ötesinde atmak zararların en büyüğü. Eminem tebrik ediyorum en kısa zamanda kitabına kavuşmayı umut ediyorum. Sevgiyle kal güzel İnsan.
Emine UYSAL (EMİNE45)
İnşallah bir gün bir yerlerde karşılaşıp sohbet etme imkanı buluruz.
Aklıma geldi de, bu zor olmasa gerek, çünkü ben açık yüreklilikle telefonumu yazdım. İsteyen herkes bana ulaşabilir. Yeter ki yüreğinde insan sevgisi bitmemiş olsun.
Çok sevgimle can, Allah'a emanetsin.
Nilgün Akçay
Can Emine ablamız veya Emine 45.
Benim için kimlik bilgilerinden önce kalem bilgileri önemli. Çünkü kimlik bilgilerinide yazan sonunda kalem değil midir ? Canı neyi nasıl isterse öyle yazar.
Seni her ne kadar tanımak nasip olmadıysa da, o kalemin yok mu, o kalemin... Seni bize öyle bir tanıttı ki!...
Suskun acılarına yazdığın şiirlerine, suskun yorumlar yazdık.
Suskun acılarımıza yazdığımız şiirlerimize, suskun yorumlar yazdın.
Yaralar geçer gider zaten, birde bakarsın izi bile kalmamış.
Mutluluklarına şerbet dağıttık
Mutluluklarımıza şerbet dağıttın
Bilirsin şerbetlerin tadı hiç unutulmaz
Dilerim bu kitap senin için alfabenin ilk harfi olsun.
Sevgimle öyküsatıcısı&Davidoff
Emine UYSAL (EMİNE45)
Zaten yazılarımızdan birbirimizi az çok tanıyorduk. Ama sesini duymak inan çok hoştu. Sanki yıllardır tanıyor muşçasına bir sıcaklık sardı bütün bedenimi.
İyi ki böyle bir siteye üye olup sizler gibi değerli insanlarla tanışma şansına erdim.
Birbirimizin kaleminden, yine birbirimizin acılarını ve sevinçlerini okuduk, okurken de birlikte yaşadık aynı acı ve sevinçleri.
İçtiğimiz dostluk şerbetin tadı hep damağımızda kalsın emi.
sevgimle...
Davidoff
Her şeyin hayatında şerbet gibi olması dileklerimle.
:)
Kuru kuruya hayırlı olsun demekle yetinmeyecem; " postayla parayı çıkarıyorum, hemen adresime yolla " diyorum.
Sanatcıları yaşatmak için; çorbalarında tuzumuz olsun diyorsak kitaplarını almalıyız. Laf salatalığı yapmak beyhuda dostlar...
Saygılarımla..
Emine UYSAL (EMİNE45)
Destek olma vaktiyse en önce sen destek olursun bütün dostlarına bunu biliyorum.
Teşekkürler arkadaşım, selamlar Ankara'ya.
Sevgili arkadaşım,
Bu siteye yeni kayıt olduğumda tanıdığın ilk insanlardansın. Şimdi bakıyorum da ilk zamanlarımızdan bugüne hem zaman çok ilerlemiş hem de bizler gelişmisiz, olgunlaşmışız. Biz yazar adaylarının hayalidir kitap sahibi olmak. O kitabın içine neredeyse o ana kadar ki ömrümüzü sığdırırız. Sevgili arkadaşım seni gönülden tebrik ediyorum. Yazılarını ne kadar az zamanda ve fedakarlıklar içinde yazdığını biliyorum. Kitabın hayırlı olsun, okuyucun bol olsun. Darısı biz kitapsız yazarlara inşallah :))) sevgiyle...
Emine UYSAL (EMİNE45)
Bir kadın için evlat sahibi olmak neyse, bir yazar için de kitap sahibi olmak o.
Çünkü o kitap bizim dış dünyaya yansıyan aynamız.
sevgimle can.
Emine Uysal (Emine 45)
Şu âna kadar sitemiz üyeleri arasından yüz yüze tanışıp saatlerce sohbet etme fırsatı bulduğum tek isim ki Allah'a şükür hayâl kırıklığı değil büyük mutluluk duydum, umarım kendisi de beni ve ailemi tanımaktan mutlu olmuştur.
İlk karşılaşma anın da bile yabancılık çekmediğim, sanki bir akrabamla buluşmuş gibi hissettiğim, yüreğinden insan sevgisi taşan, samîmi, doğal, cana yakın ve herkesin gönül rahatlığıyla "dostum" diyebileceği gerçek bir dosttur Emine Uysal.
Kendi yazdıklarını övmeyecek kadar da mütevazı, ama yüreğindeki güzellik yazdıklarına yansıyor, onun anılarını okuyanlar emînim kendinden birşeyler bulacak çünkü yazdıkları hayatın içinden ve hayatın ta kendisi, üstelik en samîmi haliyle, katıksız, yapmacıksız.
Değerli dostum, dilerim emek emek hazırladığınız bu kitap çok fazla okuyucuya ulaşır, yüreğinizdeki sevgi tohumları binlerce yüreğe dağılır bu güzel kitap aracılığıyla.
Manavgat'a tekrar geldiğinizce ailecek tekrar bekleriz, Manisa'ya yolumuz düşerse ilk çalacağımız kapı sizindir emîn olun.
İyi ki sizi tanıdım ve dost oldum.
Tekrar kitabınız hayırlı uğurlu olsun.
Her zaman selam ve saygımla.
Emine UYSAL (EMİNE45)
İnsan olarak da dost olarak da seni ve aileni çok sevdim. Birlikte geçirdiğimiz saatler bunun kanıtı zaten.
Senin de yolun Manisa'dan geçerse, burada bir ablan olduğunu unutma. Her zaman kapım açık olacak.
İyi dileklerin için içtenlikle teşekkür ederim.
Selam ve sevgilerimle...
Emine UYSAL (EMİNE45)
Bayramı iple çekiyorum. Çünkü seni çokkkk özledim.
İp kopmasa bari:))
Çok sevgimle Can...
bu güzel insanı birebir tanıyın.....onu daha çok taktir edip daha çok seveceksiniz..... konuşur gibi yazan hayatı yaşadığı olaylarla sorguluyan.... ama ayakta kalmayı ....dik durmayı...hiç bir ödün vermeden becerebilen...ender kişiliklerden... biridir....yaşadım yazdım ..... yaşarsam yinede yazacağım okumamı engellediniz ama yazmama gücünüz yetmez ...diyor..sade yalın öz makyajı hiç bilmiyor...kitabını okuyunca onu daha iyi tanıyacak....daha çok taktir edecek daha çok seveceksiniz....saygılar bacım.
Emine UYSAL (EMİNE45)
"sade yalın öz makyajı hiç bilmiyor"
Değerli komutanım, beni ağlattınız.
Yukarıdaki cümle ile beni ne güzel anlatmışsın.
Yürekten teşekkürler komutanım.
Selamlar...
Değerli yazarım...
Öncelikle hayırlı olsun demek istiyorum. Mutluluğunuz kendi mutluluğum gibi yüzümü güldürdü.
İçimdeki o insanı seven, egosuz ve katıksız tüm duygularımla tebrik ediyorum sizi.
Kitabınızın okuyucusu bol olsun. Rabbim başarılarınızı daim etsin.
Darısı kitap çıkartmak isteyen tüm arkadaşlarımıza İnşallah...
Saygılar...
Emine UYSAL (EMİNE45)
İnşallah eli kalem tutan bütün dostlarımız yazdıklarını bir kitapta toplama mutluluğunu tadarlar.
sevgimle...
Emine UYSAL (EMİNE45)
Tüm başarılar seninle olsun.
sevgiler...
Merhaba...
Bu yazıya hemen bir yorum yazmak istemiştim; ancak o esnada benim de bir deneme yayınlamakta oluşum geciktirdi maalesef..
İmza gününe gelmek isterdim. Hatta çok da isterdim. Ancak annemin ve kendimin hastalıklarımız maalesef bana ev ile hastane arasında mekik dokutuyor ve daha da kötü ediyor. Bu nedenle gelemedim.
Kitabı henüz okuyamadım. Kısa zamanda alıp okuyacağım. Her ne kadar birçok öykü ya da denemeni önce okuduysam da, kitaptan okumak hep bir başka güzeldir.
İçeriğin zengin, düzgün, çok güzel olduğundan eminim. Kendini yetiştirmek için ne zorluklara katlandığını da biliyorum Defter'deki ilk yıllarından..O alınterlerinin ürünlerini şimdi topluyorsun zaten...
Çokça tebriklerimle arkadaşım...
Ve daha nice kitaplarına...
Selamlar...
Emine UYSAL (EMİNE45)
Yazma konusunda emeklerken senden çok ders almıştım öğretmenim benim:)
Hakkını helal et emi.
selamlar...
Emine UYSAL (EMİNE45)
Turgay COŞKUN
Yazma ve öğretmenlik konusuna gelince; sen zaten çok azimliydin... Bana sadece yol göstermek kalıyordu... Azmin einden birşey kurtulmadı bak... :)
Hak... Elbette helal olsun.. Ama sen de hakkını helal et...
Selamlar...
Emine UYSAL (EMİNE45)
"Bana bir harf öğretenin kölesi olurum" sözünü hatırladım da öğretmenlerimizin hakkı ödenmez.
Her şey için teşekkürler hocam.
Emine UYSAL Hanım'ın "SEVGİYE DAİR" kitabını aldım okudum. Gerçekten de TANITIM yazısında da değindiği gibi 'Gerçek Hayat'tan alınmış öyküler, denemeler... Okurken insan, bazı yerlerde empati yapıyor, bazı yerlerde hüzünleniyor. Bazen de hayata ıslık çalıp, gülüyor... Yani nasıl hayat toz-pembe değilse; inişleri-çıkışları varsa, SEVGİYE DAİR'de de onlar var; Gerçek yaşam var, yaşanmışlıklar var...
Emine Hanım, "Çok mu güzel yazıyorum? Hayır!" derken aslında mütevazilik yapmış! Hem de büyük ölçüde... Kitap kurgu değil... Belki öyle olsaydı, daha kolay yazılırdı. Ama insanın en çok kendini, kendi yaşanmışlıklarını anlatması/yazması zordur aslında. Emine Hanım, akıcı ve anlaşılır bir üslûpla yazdığı bu kitabını, kolaylıkla okuyucusuna okutuyor. Bu da usta bir yazarlık gerektiriyor. Emine Hanım, yukarıdaki "Çok mu güzel yazıyorum? Hayır!" sözünüze ben katıl(a)mıyorum! Çünkü hakikaten, akıcı ve anlaşılır, sahici yazmanız bile, tam da 'ustalık işi' bana göre... Ama siz 'bu benim ilk kitabım' diye öyle söylüyorsanız, ona bir diyeceğim yok! :))
Kitabınız için, Edebiyat Dünyasına hayırlı-uğurlu olsun temennilerimle, 'şansı açık olsun' diyorum!
Elinize, yüreğinize, kaleminize ve emeğinize sağlık! Yayın dünyası güzel bir eser kazanmış. Ne güzel...
Selâm ve saygılarımla... Daha nice güzel eserlere...
İsmail GÖKTAŞ
Eğitimci, Şair-Yazar
Emine UYSAL (EMİNE45)
selam ve saygılarımla...
Arkadaşım ne güzel anlatmışsınız düşüncelerinizi sizin gibi nicesine tercüman oldunuz bu yazıyla..Üniversite okuyup ta bir kaç cümleyi bir araya getiremeyenlerin var olduğunu da biliyoruz sizin azimli ve duyarlı o güzel yüreğiniz var oldukça daha kaç kitabınız olacaktır eminim sevgiler canısı elbette ulaşacağım sana, tekrar başarılar diliyor kitabın hayırlı uğurlu bol okuyucu olsun diyorum sevgilerimle..