- 845 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
HAYAT'A BAŞLANGIÇ
HAYAT’A BAŞLANGIÇ
“ Hayata başlamak, sıfır beş uçlu kalem misali, sil baştan edebilmek hayatı çocuk olmak. Neresinden başlarsan başla hayata, hayatın sana nasıl baktığı değil, senin hayata nasıl baktığın önemli ”.
Hayat, doğduğunuzda nefes almanızla başlar ve zamana bağlı olarak devam eder. Belirli olguların farkına varıncaya kadar, hayata herhangi bir bakış açınız yoktur. Hayata dair düşüncelerinizde yoktur. Sadece sizi kucaklayan ellerdesiniz, size söyleneni duymakta, size gösterileni görmektesiniz. Ve çocukluk çağına geldiğiniz andan itibaren, çevrenizde bulunan insanları dinleyerek kısıtlı cümleler içinde konuşmaya başlamaktasınız. Aslına bakarsanız hayatınız burada yön kazanmakta, çünkü; bulunduğunuz çevrenin aile başta olmak üzere hayata bakış açısı ve yaşam tarzı önem arz etmektedir. Sizin çok iyi yetişmiş bir birey olabilmeniz bu evrelerden geçerek oluşmaktadır.
Gelişim çağınız, okul sıralarında edindiğiniz arkadaşlarınız, ailenizden daha önemlidir. Beklide evinizden ve ailenizden daha çok okulunuzda arkadaşlarınızla zaman geçireceksiniz. Sizin yönlenmenizde, arkadaşlarınızı seçmenizde ise, aile faktörü devreye girmektedir. Çünkü siz, yavaş yavaş beyni gelişmeye başlamış ama hayata dair olguların farkına varamayacak kadar yetişkin olmadığınızdan, iyi ve kötüyü fark edemeden yanlışa sürüklenebilirsiniz.
Hayatın belirli evrelerini yaşayarak, aile, okul, toplum faktörlerinin farkına varmaya başladığınız andan itibaren büyümenin ve hırçınlığın da başladığı anlardır. Artık ergenlik çağının gelmiş olması, kendi fikirlerini, kendi düşüncelerini, hayata bakış açını tayin etmeye başlamışsındır bile. Ve yine aynı şey, aile, arkadaş çevresi, toplum, hayatının sonuna kadar sürecek muhteşem üçlü.
Nazım UZUN
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.