- 932 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
İslam da küçük yaşta evlilik
Bilindiği üzere birçok yerde rahmet peygamberi H.Z. Muhammed(S.A.V) hakkında H.Z. Aişe(R.A.) ile H.Z. Aişe(R.A.) 9 yaşındayken evlendiği söylenmekte ve peygamberin sübyan (Akli baliğ olmayan) bir kadınla evlilik yaptığı iddia edilerek karalanmak istenmektedir. Oysaki işin aslı şöyledir: H.Z. Muhammed(S.A.V.) cahiliye dönemi dediğimiz dönemde İslam dininin tebliğcisi olarak Allah(C.C.) tarafından görevlendirilmiştir. Bu dönemde(cahiliye) her ailenin bir kız çocuğu dünyaya getirmesine müsaade edilmiş birden fazla olduğu zaman da ise diri diri toprağa gömülmüştür. Aynı şekilde dünyaya gelen kızlarında yaşları ergen (adet görmeye başlama) olana kadar hesaplanmamış, sayılmamıştır. Bu durumda bir kızın en az 12-13 yaşlarında ergenlik dönemine girmesini göz önüne alırsak H.Z. Aişe(R.A.)’ninde 9 yaşında hesaplanmış olması yani ergenlik dönemi üzerinden 9 yıl geçmiş olmasıyla 21-22 yaşlarında H.Z. Muhammed(S.A.V.) ile evlilik yapmış olduğu anlaşılıyor. Bu yaşlardaki evlilikler hem dini açıdan hem de hukuki açıdan hatası olmayan evliliklerdir.
YORUMLAR
Aişe'nin doğumu için İslam ansiklopedileri 614 yılını göstermekteler (Encyclopedia of Islam). Bu da kendisini İslam peygamberinin ölümünde 18 yaşında yapar. Kaldı ki Muhammed el-Buhari'nin Sahih-i Buhari'de aktardığına göre ise Aişe şöyle demiştir:
“ Peygamber (53 yaşındayken) benimle 6 (yaşında) bir kızken nişanlandı. Medine'ye gittik ve Beni-el-Haris bin Hazrec'in evinde kaldık. Sonra hastalandım ve saçlarım döküldü. Daha sonra saçlarım (yeniden) büyüdü ve annem, Um Ruman, salıncakta kız arkadaşlarımla oynarken yanıma geldi. Beni çağırdı, yanına gittim, bana ne yapacağını bilmiyordum. Elimden yakaladı ve beni kapıda bekletti. Soluğum kesilmişti, nefesim yerine geldiğinde, biraz su aldı ve yüzümle başımı bu su ile ovdu. Daha sonra beni eve aldı. Evde Ensari bir kadın gördüm ve kadın şöyle dedi, "Hayırlı olsun, Allah selamet versin, iyi şanslar." Daha sonra beni onlara emanet etti ve onlar beni (evlilik için) hazırladılar. Hiç beklemezken sabah Allah'ın Elçisi bana geldi ve annem beni ona teslim etti, o esnada 9 yaşında bir kızdım."
Bu arada Tahire/Hatice'nin yaşını da aynı şekilde mi hesaplıyorsunuz?