- 2079 Okunma
- 15 Yorum
- 0 Beğeni
FOTOĞRAF AŞKIM
Fotoğraf çekmeyi çok seviyorum. Yıllar önce bu tutku başladı ve hala devam ediyor.
Çektiğim fotoğraflar net olmayınca kusuru makinede bulur ve bu yüzden devamlı yenilerinİ alırdım...
Yıllar geçti çocuklarım büyüdü , evlendiler ve ben de kendime hobilerime daha çok zaman ayrımaya başladım.
..........
...........
Sevdiğim hobilerimden fotoğraf tutkumu geliştirebilmem için bir kursa yazıldım. Daha sonra da yarı profesyonel bir makine aldım.
Ama sandığım kadar kolay olmadığını gördüm.
Hem makineyi öğrenmek hem de zaman ve ışık ayarlarını yapmanın çok zor olduğunu anladım.
Fotoğraf uygulama derslerinde önceleri önüme ne gelirse çektim. Çiçekten böceğe mimariye kadar...
Sonra öyle bir an geldi ki mekanı karelere bölmeye başladım ve insanları veya objeleri bir yere yerleştirmeye hatta renk uyumunu bile çok önemsedim. Ve net fotoğraf çekmenin çok kurallları olduğunu öğrendim...
Fotoğraf çekmek benim için yaşanan bir anı görüntülemek daha sonra da hatırlanmasını sağlamak ve paylaşmaktır.
Bir fotoğraf acaba karşıdakine ne anlatabilir?
Ben portrefotoğraf çekerken hep düşünürüm acaba kişi gerçek yüzünü gösteriyor mu ? Güzel olmak için mi yoksa öyle görünmek için mi poz veriyor..
Bu yüzden portre fotoğrafları çekerken poz verilmesinden hoşlanmam....Çünkü yüzler ve ifadeler değişir. Ancak içten bir gülümseme gördüğümde denklanşöre basarım. Ya da doğal bir anı yakaladığımda ...Ama emin olduğum tek şey var bakışlar. Gözler bana karşımdakinin duygu ve düşüncelerini olduğu gibi hissettirir. Bu yüzden portre çekerken göze odaklanırım.
Kimileri çok fotojeniktir olduğundan çok daha güzel çıkar kimileri de daha çirkin..
Manzara, günbatımı ve doğa fotoğrafları çokmeyi çok seviyorum ama en çok torunumun fotoğraflarını...Aslında tüm güzellikleri karelemek anı durdurmak...
...
..
Şimdi bir anımı paylaşmak istiyorum...
Hafta sonunu arkadaşlarla İznik gölünde geçirmeye karar verdik. Bu gezi programına en çok ben sevinmiştim. Bol bol fotoğraf çekecek ve kurs hocamla paylaşarak fikirlerini alacaktım. Yüreğimi bıraktığım bu göl yine aynı büyülü haliyle karşimda duruyordu.Önce gölü doya doya seyrettim ve içime çektim. Havanın yağmurlu olmasın aldırış bile etmedim. Nasılsa durgun bir anı yakalayabilirdim.
Gruptan ayrılarak kıyıya gittim. Göl hafif dalgalıydı ama önemsemedim. Her yanımı heyecan basmıştı. Uçuşan martıları yakalamaya çalışırken suyun kenarına kadar gitmişim. Nasıl olduğunu anlamadan ani bir dalga beni yere yatırdı. Sağ elimde sıkı sıkı tututuğum makinemi suya düşürmekten kurtardım ama kendimi kurtaramamıştım. Nasıl otele gittiğimi hatırlamıorum. Halime ağlasam mı gülsem mi bilmiyordum. Benim bu halimi görenler gülmekten kırıldılar. Ehhh....Fotoğraf çekmenin güzel yanlarından biri de kendini unutmak ve tamamen o işe konsantre olmak...
Ama sanırım bu kadar çabaya değdi doğrusu . Üçyüzden fazla kare çekmiş ve hepsi birbirinden güzeldi.
Başarılı bir fotoğrafçı olmam için yıllarımı vermem gerekecek ve buna değeceğine inanıyorum...
Alsam elime makinemi
Bassam durmadan deklanşöre
Yürüsem koşsam doludizgin
Önce kumsalda
Sonra uçan martıları yakalasam
Atlasam gemiye
Çıksam güverteye
Uçsam bulutlara
Bassam yine denklanşöre
Mutluluğun fotoğraflarını çeksem
Sevginin fotoğraflarını...
Güneşi yakalasam
Mor dağıma çıksam
Bassam deklanşöre
Çeksem durmadan çeksem
Kuşları, güvercinleri
Dağ lalerini menekşeleri
Dağıma inen pembe tülleri
Öyle güzeller ki..
Hayallerimi çeksem..
Sonsuza dek öyle güzel kalsalar
Aynı karelediğim fotoğraflarım gibi...
CANAN DEMİREL
YORUMLAR
GÜNAYDIN CANAN HANIM.
BU KOMNUDAKİ DÜŞÜNCELERİNİZİ ÇOK GÜZEL DİLE GETİRMİŞSİNİZ.
ÇİÇEK, BÖCEK, DAĞ, TAŞ FOTOĞRAFI ÇEKMEKTEN ZİYADA; FOTOĞRAFA KOMPOZİSYON İŞLEMEYİDE EMİNİM Kİ FAZLASIYLA BİLİRSİNİZ.NİHAYETİNDE ŞİİRSEL BİR BAKIŞ AÇINIZ VARDIR TABİATA KARŞI.
BUNU NEDEN BÖYLE SÖYLÜYORUM? ÇÜNKÜ AYNI TUTKU İLE BENDE KENDİMCE FOTOĞRAFÇILIK DALINDA BİR UĞRAŞIM VAR.HOBİDEN ÖTE BİR ŞEYDİR BU.HATTA DÜN BİLE MAKİNAYI ALIP ÇIKTIM BİR TEPEYE, BİR ÇOK FOTOĞRAF ÇEKTİM. "FOTOKRİTİK" ADLI SİTEYİ EMİNİM Kİ BİLİRSİNİZ.GÖZ ATMANIZI İSTERDİM ORAYA.İNŞALLAH BİR GÜN FOTOĞRAFLARINIZI GÖRME ŞANSIM OLUR.ÖZLELİKLE DOĞA RESİMLERİNİRAHATSIZ ETTİYSEM ŞİMDİDEN HOŞ GÖRÜN BENİ.ŞİİR VE FOTOĞRAFÇILIK İKİ BÜYÜK AŞKIMDIR.DİKKATİMİ ÇEKENDE BU OLDU.NE MUTLU SİZE.
canandemirel
bakmak ve görmek ne kadar farklı duygular... bakardım ama görmezdim fotoğraf çekmeden önce.. ve bana öyle bir bakış açısı kazandırdı ki fotoğraf baktığım her objede ne çok şey görüyorum.. bu bazen bir kelebeğin kanadı.. bazen bir insan yüzündeki derin çizgi oluyor... Ne güzel anlatmışsınız fotoğraf tutkunuzu evet fotoğraf gerçekten bir tutku.. Ve başka bir dünyadan bakmak sanki objeye nesneye insana.. ve anları yakalamak bir daha o anın hiçbir zaman geriye gelmeyeceğini bilmek.. güzel bir hobi ve ne güzel anlatmışsınız bu hobiyle ilgili duygu ve düşüncelerinizi yürekten kutlarım saygım ve sevgimle...
Fotoğraf insana güzel bakmayı öğretiyor..yani güzellikleri keşfetmek için bakıyorsun..derken hayata güzel bakmayı alışkanlık haline getiriyorsun..çok güzel bir yazı ..güzel bir şiir..nice güzel anları karelere sığdırmak için gittiğin yerlere coşkuyu da beraberinde götür..Sevgimle kal..
Canan Hanım, içinizdeki coşkuyu çok iyi anlıyorum. Harikasınız ve lütfen devam edin en güzelinden, yakalayın kareleri ve yakalayın mutluluğun resimlerini... İnsanın baktığı her noktada aradığıdır, ışık, renk, ve yansıma... gözünüzü kapatır hayal edersiniz çekemediğiniz yerleri resmetmek için. Fotoğraf çekmek, resim yapmak gibidir.. Ruh ve bakış açısı gerektirir. Bakmak ve baktını görmek lazım. selam ve saygılarımla.