MÜDÜR YARDIMCISININ OKULDAKİ BİR GÜNÜ
Ahmet Bey sabah saat 6.30 erkenden uyandı.Duş aldı,traşını oldu.Acele olarak kahvaltısını yaptı.Takım elbisesini giydi ve kravatını taktı.Saat 7.15 olmuştu.Koşarak evden çıktı.7.30 otobüsüne yetişmek zorundaydı,zira bir sonraki otobüs saat 8.00 deydi .O zaman törene yetişemezdi.Saat 8.00 deki törene zar zor yetişmişti.Çok zorlu bir gün olacağı belli olmuştu.Çünkü bu gün 6 öğretmen çeşitli sebeplerden ötürü göreve gelmemişti.Bu 6 öğretmenin sınıfları arasında mekik dokuyacak o sınıflara ders anlatacaktı.Müdür yardımcısı ya her dersin uzmanıdır artık.Aynı anda 6 sınıfta birden ders anlatacaktı.Yönetmelik öyleydi çünkü.Boş geçen dersleri müdür yardımcısı dolduracak diyordu.Bu kıstası hangi köy okuluna göre koymuşlarsa aradan asır geçmiş hala boş geçen tüm dersler müdür yardımcısı dolduruyor.Binlerce öğrencinin eğitim gördüğü okullarda boş geçen hangi derse müdür yardımcısı yetişecek bu durumu düşünen yok.Sanki birleştirilmiş köy yada mezra okulu için yapılmış bir yönetmelik.”İşte ne olacak gelmeyen öğretmenin yerine müdür yardımcısı idare etsin “mantığını anlamak mümkün değil.
Ahmet Bey sabahçı devre gidinceye dek altı sınıf arasında mekik dokudu.Doğrusu çok yorulmuştu.Çünkü altı sınıfı aynı anda idare etmek,susturmak ve ders anlatmaya çalışmak başlı başına bir işti.Henüz odasına uğrama ve görevlerini yapma fırsatı olmamıştı.Kendisini bekleyen onca iş ve yazışma kalmıştı.Rehberlik servisinde özel eğitime ihtiyaç duyan yüzlerce öğrenciyi nasihat ederek pış pışlayarak sisteme alıştırma çalışmaları da yarıda kalmıştı.Bin yüz küsur öğrencinin öğretim gördüğü bir okulda neden bir rehber öğretmen bulunmaz açıklama bekleyen en önemli sorundu.
Öğleci devre içeri girmişti.Ahmet Bey yine dersi boş geçen sınıflar arasında dolaştı durdu.Bu arada ACELE VE GÜNLÜDÜR yazılarına cevap vermeye zaman bulamamıştı.Akşam saat 18.00 olmuş öğlece devre evlerine gitmişti. Personel Maaş ve Ek Ders ücretlerini düzenleme işi kalmış acilen yapılması gerekiyordu.Ayrıca terfisi gelen personelin işlerini yapması,doğum yapan personele doğum yardımı düzenlemesi gerekiyordu.Bütün binayı gezip kırılanı döküleni kontrol edecek temizlik işlerini yerinde inceleyecekti.
Sonunda her kes binadan ayrılmış akşam saat 20.25 olmuştu.Ahmet Bey kapıyı arkadan kilitledi ve odasına çıktı.Personel maaşlarını düzenlemeye başladı.Ek Ders doğum yardımı derken saat 23.00 olmuştu.Binadan ayrıldığında Burslu Öğrencilerin burs işlerini de yarın zaman olursa yaparım.diye düşündü.Son otobüste kaçmasa bari diye dua etti.Eve gittiğinde saat 12.05 ti.Çocuklarına eşine bir merhaba deme onlarla gülme eğlenme zamanı olmamıştı.Yarın yapılacak işleri kafasında sıralayarak uykuya daldı.
Sanmayın ki bu işler sadece bir gün olur.”Eh yarın rahat eder”Diye düşünmeyin.Ne izin alan öğretmenler biter,ne de okulun işleri biter.
Müdür yardımcısının kaç saat çalıştığına dil uzatanlar ellerini vicdanlarına koysunlar.Bu yapılan işler Müdür yardımsının görevleri arasında sadece yüzde yirmi olabilir,bu durumu da unutmamak gerekir.
.Bycinitas.
YORUMLAR
cinitas
çok haklısınız dostum.yazdıklarınıza aynen katılıyorum.
Fakat bütün bunları bilerek müdür yardımcısı olmak için neden öğretmenler habire koştururlar.
bende bu tezatları anlayabilmiş değilim.
acaba öğretmenlikmi zor,
yoksa makamlarmı tatlı.
efendim güzel bir yazı kaleme almışsınız.sorunlar oldukça ağır.Öğretmenlik veya okul idareciliği zor meslek.tebrik ederim.
cinitas
Müdür yardımcısının kaç saat çalıştığına dil uzatanlar ellerini vicdanlarına koysunlar.Bu yapılan işler Müdür yardımsının görevleri arasında sadece yüzde yirmi olabilir,bu durumu da unutmamak gerekir.
:)) İşte değerli hemşerim hani bir söz vardır "ölüler de zannederler ki diriler her gün helva yer" ne yazık ki öyle değil! Yazınızı okurken inanın ben yoruldum. Müdür yardımcısına hak vermemek mümkün değil, inanın bu kadarını hiç bilmiyordum ben de. Allah sabır versin ve yardımcısı olsun bu tarz görevler yaparken yaşamdan ve ailesinden uzak kalanlara.
Yüreğinize sağlık çok güzel anlatmışsınız sorumlu kişilerin görevlerini nasıl ve zor şartlarda yerine getirdiklerini, gönülden kutluyorum. Esen kalınız...
Selamlar saygımla
* * *
cinitas
dağ gülü
Saygılar
* * *