- 1454 Okunma
- 7 Yorum
- 0 Beğeni
FAVORİ ŞİİR TURŞUSU!
Sevgili dostlar!
Biliyorsunuz şiirlerde bir bölüm var; "bu şiiri favorilerime ekle."
Sizce insan bir şiiri neden favori listesine alır?
Kendi adıma cevap vermem gerekirse ben gerek konu ve gerekse işleniş açısından beni çok etkileyen, çok güzel bir şiire rastlarsam onu favorilerime eklerim ki, elimin altında dursun ve boş bir zamanımda tekrar okuyayım diye.
Ama görüyorum ki bazı dostlar günde elli altmış şiirin favorisine alanlar listesinde boy gösteriyorlar ki bu da ayda yaklaşık 1500 şiir eder.
Şimdi ben merak ediyorum bu insanlar bana göre çoğu şiir bile olmayan bu kadar şiiri neden favori listelerine alırlar?
Bu şiirlerden tek bir tanesini bile belli bir zaman sonra tekrar okumuşlar mıdır, ya da okumayı düşünürler mi?
Yoksa bu kadar çok şiirin turşusunu mu kurmaktır niyetleri?
Yoksa amaç başka mıdır, başkaysa nedir?
Her şiirin favoriye alanlar listesinde profil resimlerini gösterip şu mesajı mı vermek isterler acaba?:
"Bakın ben güzel çirkin bakmaksızin bu kadar çok şiiri favorime alıyorum, bu konuda çok bonkörüm, eğer sizler de bana yorum yazar, şiirlerimi favorinize eklerseniz ben sizin şiirlerinize de övgüler düzer, favori listeme alır sizi ihyâ ederim"
Bu mudur?
Lütfen biraz daha samîmiyet, biraz daha ciddiyet, biraz daha hakkâniyet, biraz daha emek, biraz daha şiire ve emeğe saygı, lütfen.
Selamla, sevgiyle, saygıyla, şiirle ve dostlukla.
Mustafa Çetiner.
YORUMLAR
Gerçek hayatta da burada da, yapmacık tavırlar sergileyen insanlarla görüşmem.
Bana gelen misafire ikram ettiğim yemeğin tuzu azsa bunu samimiyetle söyleyip tuz istemesini beklerim, burada da aynı, şiirimde bir hata varsa söylemeli, zîra ancak bölyle gelişim sağlayabiliriz, iade-i ziyaret tamam ama şiirde ne gördüyse onu söylemeli, yalandan övmek yanlış, saygı gereği gibi gösterilse de bana göre saygısızlık.
Teşekkürler.
Selam ve sevgimle.
yazınızı okuduktan sonra baktım 28 tane şiiri favorilerime almışım ve neredeyse ezberlemişim bunları ...şu yorum olayından bu favori olayına kadar her konuda haklısınız ama bence rahat olmak lazım...insanlar bundan vazgeçmezler...kültürümüzde var bu...biz size geldik geçen hafta, sıra sizde diye oynanır komşuculuklar bile...daire amirleri birbirlerini ziyaret ederler ikincisi hep bir iade-i ziyerettir çok iyi bilirim memur ailesiyiz....evet şair sanatçıdır böyle şeyler bekleyemez...ama şair olmak hamken pişmeyi gerektirir...ben ve benim gibi zayıflar pişmek şöyle dursun ham bile olamıyoruz şairim...
her daim saygı ile...
(Mustafa Çetiner)
ben neden alıyorum, öncelikle daha sonra okumak için listeme ekliyorum, ve burada geçen zamanımın çoğunu o şiirleri okuyarak geçiriyorum. Hem de çok da fazla yok listemde şiir. Bir de bazı istekli, yetenekli ama dikkati çekemeyen arkadaşları listeme ekliyorum, belki başka yerde görünmeseler de son beğendiklerim arasından birilerinin gözüne çarpar diye. Bunu sizin dediğiniz amaçla yapanlar da var, yorum yerine geldim okudum, beğendim anlamında kullananlar da... herkes üstüne alacağını alsın.
(Mustafa Çetiner)
Siz doğrusunu yapıyorsunuz zaten bilmeyen de yoktur ki sitenin Afet ablası şiirin ve şiire emek veren insanların yanındadır hep.
Teşekkürler ablam.
Selam ve saygımla.
çok doğru söylüyorsunuz bazen bende bakıyorum şiirden başka her şeye benzeyen yazıya onlarca yorum yapılmış yav diyorum ben mi şiirden anlamıyorum bir sürü kişi beğenmiş yoksa bunlarmı anlamıyor da neden favorilerine ekliyorlar sonunda baktım ki o onun şiirine yorum yazmış favori listesine eklemiş o onun kini yani al gülüm ver gülüm misali ben çok beğendiğim şiiri bile almıyorum listeme unutuyorum yazınız çok güzel tebriler
saygılar
(Mustafa Çetiner)
Selam ve sevgimle.
bu hakikatciliğinize hayranım hocam, doğru hep "TEK "olmalı ve uygulanmalı!!bize söylenecek söz bırakmamışsınız, içimdekeleri en dürüst şekilde yansıtmışsınız, sonuna kadar haklısınız hocam...
(Mustafa Çetiner)
Selam ve sevgimle.