- 6426 Okunma
- 2 Yorum
- 0 Beğeni
BABAMA MEKTUP -2
.....BABAMA MEKTUP -2
........Babam benim, gittin gideli sana yazdığım ikinci mektubumdur bu yazdıklarım. 17 yılda çok az ama ne yaparsın yaşam kavgası ve acılar bazen fırsat vermiyor be babam, olmuyor işte. Ama bu seni unuttuğum ve özlemediğim anlamına gelmez asla.
........Bugün çarşı pazardaki kalabalığı ve vitrinlerdeki " CANIM BABAM" yazılarını görünce yine içim acıdı. Özlemin ateşi bir kat daha büyüyerek yaktı yüreğimi. Bugün 17 Haziran 2012 yani BABALAR GÜNÜ. Yokluğunun acısı, elini öpüp boynuna sarılamamanın çaresizliği fena çarptı beni be babam, çok fena çarptı.
........Çok mu acelen vardı be babam göçüp gittin aramızdan? Oysa seninle birlikte yaşamayı hayal ettiğim çok güzel günler vardı. Özlemlerim vardı. En azından torunum Ozan’ı görmeni isterdim. O şimdi kocaman bir adam oldu ve 4. sınıfa geçti benim öksüzüm. Hatta senin asla vazgeçemediğin sigaranı tüttürürken balkonda birlikte iki kadeh rakı içebilmeyi isterdim.
........Sen yitip gittikten sonra yaşam bana hep acı verdi be babam. Hep acı verdi. Sadettin Abimi, Aysel Ablamı ve Selahattin Abimi kısa süre aralarla kendi ellerimle toprağa koyup yanına göndermenin acısını yaşadım. Onlar sana kavuşurken ben ise arkasında bir büyüğü olmamanın, çaresiz anlarında omuzuna yaslanıp moral verecek ve yol gösterecek bir büyüğümün yokluğunu yaşadım. Hele de torunun Ozan’ın annesinin ölüm haberini vermenin acısı, o iri zeytin karası buğulu gözlerine bakarak; " Oğlum, annen öldü. Anneni kaybettik." demenin acısı dayanılır gibi değildi be babam.
........Sen benim gövdesine sırtımı dayayıp güven duyduğum, gölgesinde uzanıp huzur bulduğum ulu çınarımdın. Yıllar geçtikçe o çınarın kıymetini daha iyi anlıyor ve seni daha çok özlüyorum. Buna inan ne olur inan babam. Kader bana hiç gülmedi be babam inan hiç gülmedi. Yok, yok sakın yanlış anlama sakın. Adını senin koyduğun torunun Kader’den söz etmiyorum. Hani şu insanların elinde olmadan yaşamak zorunda oldukları ve karşısında çaresiz kaldıkları durumlara hep kader derler ya, işte ondan söz ediyorum. Yoksa torunun KADER, dünya tatlısı, efendi, seygılı, çalışkan ve dürüst bir insandır. Onun dayısı olmak büyük bir gurur veriyor bana.
.........Bugün babası olanlar çok şanslı insanlar. Gidip babalarının ellerini öpecek ve sarılıp koklayacaklar. Bilemiyorum benim Arda ile Tuncay gelirler mi ama şurası kesin ki ben senin elini öpüp boynuna sarılamayacağım ve koklayamayacağım. Bu da içimi çok ama çok acıtıyor be babam.
........Acılar zaman geçtikçe küllenir ve unutulur, yaralar kabuk bağlar ve kanaması durur derler. Aslında hiç te öyle değil be babam. Terslik ben de midir bilemiyorum ama her nedense benim özlem ateşim daha da körüklenip alevleniyor, kabuklandı sandığım yaralar dahada çok kanıyor.
........Sevgili babam, bu mektubu sana yazarken akan göz yaşlarımı gelinine göstermemek için kaç kez lavobaya gittiğimi hatırlamıyorum. Çünkü görse, " babası kılıklı sulu gözlüm benim" diyecek. Evet sevgili babam, sulu gözlülükte seni aratmıyorum. Her sevinçte ve üzüntüde gözyaşlarımı tutamıyorum. Bu konuda sana çekmişim.
.........Babammmm!... Babam benim! Yitirdiğim Ulu Çınarım. Artık satırlar da yetmiyor sana olan özlemimi anlatmaya. Madem öyle, uzatmayalım daha fazla. Ver elini öpeyim babam. Yaşayan ve yitirilen tüm babalarn gününü kutluyorum.
.........Toprağın bol ve hafif, o güzel ruhun şad olsun.
OĞLUN
Selamettin PULAT 17.06.2012 Erenler/ SAKARYA
YORUMLAR
......Yazan ve yorumlayan yürek sahibine saygılarımla...
......Sağlıkla ve mutlulukla kalın,değerli üstadım.........
......Babalar gününüzü en derin saygılarımla kutlarım.....
Selamettin PULAT
.....YAŞAYAN VE YİTİRİLEN TÜM BABALARLA BİRLİKTE SİZİN DE GÜNÜNÜZ KUTLU OLSUN.
.....SAYGI VE SEVGİLERİMLE KALIN.
Belli etmek istemem fakat gözyaşlarımın yanağımdan döküldüğünü mektubunuzun vede içeriğindeki Babanıza seslenirken kağıda döktüğünüz sözlerin içliliği,özlemleriniz,Kaderin size gülmeyişi(Kader bildiğimiz şarkıdaki kader) beni yerden yere vuran kadere bak Aile bireylerini sıraasıyla toprağa verişiniz Öksüz Ozanın hikayesi hüzünlüde olsa hicran da olsa çok duygulu aktarım ifade olmuş sizin için kendim için tüm Baba hasreti çeken bizim gibi büyümemiş çocuklar için üzüldüm Rabbim sizinkinle birlekte gerçek dünyaya göçmüş tüm Babalara rahmet eğlesin kabirleri nurdan ışıkla aydınlansın bu arada gün geçtikten sonra tebrik hoş değil ama akşam saatinde ya pcden kaynaklandı yada sayfada yenilenme vardı giremedim kandilinizi kutlayamadım Bugün sizin vede tüm babaların baba adaylarının babalar günü kutlu olsun
saygılarımla
Selamettin PULAT
......Teşekkür ve saygılarımla kalın, mutlu kalın.