bASÖRTÜSÜ CARSAF-BIRDE TÜRBAN
Bas örtüsü,Carsaf bir`de Türban....
Bu günlerde en cok konusulan.
Bundan 40 yil önce Cukurovada TaRSUS mERSIN aDANA`DA
ANNELERIMIZ COGUNKUKTA CARSIYA CIKARKEN CARSAF ÖRTÜNÜRLERDI
KIMSE KARISMAZ SADECE ARKALARINDAN BAKARLARDI:LAKIN OKULLARDA DEVLED DAIRELERINDE
HATTA ÖZEL GÜNLERDE BIRTANE CARSAFLI BAYAN GÖREMEZDIK: ARADAN YILLAR GECTI
BU CARSAF OLAYI UNUTULDU:BASÖRTÜSÜ HALEN VAR:HIC KIMSE YADIRGAMIYOR:AMA
OKULLARDA;KAMU YERLERINDE OLMAMAK SARTI ILE:SIMDI ÜNÜVERSTELERDE(YALNIZCA)
SERBES BIRAKILIYOR:BE KARDESIM BENIM;SENIN VEYA ONUN KIZ EVLADI DÖRT;BES;VEYA
ALTI YIL ÜNÜVERSTEYE TÜRBANLA SERBES GIDECEK:MEZUN OLDUGUNDA(DOKTOR AVUKAT
MEMUR ÖGRETMEN VEYA MÜDÜR)SENIN BASIN KAPALI TÜRBANI CIKAR YOKSA SANA IS YOK:
OLARMU BE KARDESIM SERBES VE YASAK OLMAK VEYA OLMAMAK:VAR VEYA YOK GIBI BIR SEY:
BEN BU DÜSÜNCE TARZIDAN BIR SEY ANLAMADIM:ANLIYANLAR LÜTFEN BANA ANLATSIN:
oKULU BITIRINCE BASINI NASIL ACTIRACAKSIIIIINNNN:
KIMSEYI KANDIRMAYALIKM LÜTFEN GERCEKCI OLALIM:BIZLER CUMHURIYET COCUKLARI
GELECEGIMIZLE KIMSE OYANAMASIN RICA EDERIM:
YORUMLAR
Öncelikle kapatılacak çok açıklarımız var;cari açık,ödemeler dengesi açığı,öğretmen açığı,çağdaş uygarlıkla aramızdaki mesafe açığı,işsizlere işyeri açığı,kapanmayan yolsuzluk dosyaları açık, bunları hiçbiri başörtsüyle kapanacak cinsten açıklar değildir;uyan ey halkım!
Bu sorudan önce şunu cevaplamak gerekiyor..
Diyelim ki yarın çalışacakları hiç bir iş alanı olmayacak.. Çünkü devlet başı örtülü kadınına, Anadolu usulü bile başını örtse kendi kurumlarında iş vermemeye devam edecek..Yine de kadının, kızın eğitim alması, niçin bazı çevreleri rahatsız ediyor?
Aydınlanmaları, çağdaş eğitimden faydalanarak kafalarında karanlık düşünce varsa dahi bunlardan kurtulmaları için iyi bir imkan değil mi?Yoksa verilen eğitimin çağdaş insanlar yetiştirebileceğine inanmıyor muyuz?
Öyleyse mevcut eğitim alanlar için, daha önce üzülmek gerekmez mi?
:)
Kaldı ki başıörtülü olarak kadınların çalışabileceği bir çok özel firma, özel kurum var..Hakim, yargıç, avukat olmak kamu alanı şartını gerektiriyorsa, bütün mesleklerden mi vazgeçsin diyorsunuz yani?
Mesela özel bir hastahanede doktor, hemşire olmasın, özel dershanede öğretmenlik yapmasın, özel sektörün "hiç bir yerinde" de mühendis, memur, teknisyen vs. olarak dahi çalışmasın mı diyorsunuz?
Kamusal alan yasakçılığı kesmiyor mu artık?
Hiç bir alanda, hiç bir işle uğraşmasınlar mı istiyorsunuz?
Madem başları örtülü, sadece evlerinde mi otursunlar diyorsunuz? Yurt dışında , başka dinlerin, başka kültürlerin coğrafyalarında nasıl ki kendi islami kimlklerini değiştirmeden,inançlarını yaşayabilerek okuyabiliyorlarsa, belki kendi ülkelerinde öğrenim görüp bu sefer yurtdışında, belki aynı özgürlük ortamında çalışma imkanı bulurlar, engellensin mi?
Bu cehalete mahkum etme ihtirasının temeli nedir?
Hiçbir şart altında okumana izin vermiyorum mantığının temeli nedir?
Bu soruların cevapları daha öncelikli olmalı sanırım..
Saygılar...
erolbasci tarafından 2/6/2008 11:25:18 PM zamanında düzenlenmiştir.
Haklısınız bunu anlamak mümkün değil..
İşte bunu gündeme getirmekteki asıl amaçları gözardı ediliyor..
Sizin bu sorularınıza nasıl mantıklı bir cevap bulabilecekler
verdikleri kestirme cevaplarsa hep çelişkili bunu göremeyenler kör olmalılar gerçekten
Gündemin bir numaralı konusu
Türkiyenin vay haline
Bakalım başımızdakilerle türkiye daha ne hale gelecek..