Bir el kitabı olarak hazırlanan "İzmler Mimarlığı Anlamak", Klasik dönemlerden günümüze dek mimarlık tarihini biçimlendiren akımları ya da "izm"leri tanıtan oldukça faydalı bir rehberdir.
Ön Klasikçilik, Hümanizm ve Emperyalizm`den, Postmodernizm,Brütalizm ve Çevreselcilik gibi günümüz izm`lerine dek, bütün önemli akımları tanımak için ideal bir başlangıç niteliğindedir.
Akımlar, kend..»»
Antik Mısır`ın Modern Çağda Süren YaşamıMısır sanatı, tarihin en parlak örneğinde izleme imkanı bulabildiğimiz ebedi bir medeniyetinin izlerindendir. Bu derili belirgin ve zengin kalıntılar halinde insanlığa miras kalabilmiş, çekiciliğinin ve devamlılığını koruyan ikinci bir antik uygarlık yoktur. Bunda, Yunan ve Roma gibi; büyük miras birikimiyle öne çıkan diğer antik uygarlıkların, Mısır`ın b..»»
Avangardın davası, sanatı ve hayatı buluşturmaktadır. Sanatın içinden toplumu dönüştürmeyi umar. 20. Yüzyılda eleştirel bir kültürün kurulmasındaki en aykırı deneyimi oluşturur.
Bürger, iki dünya savaşı arasında tırmanan, dada, sürrealizm gibi avangard girişimler ve kışkırttıkları kurumsal polemikler ışığında, avangardın toplumsal tarihsel suretini çıkarır. Avangardın modernizmle ilişkile..»»
Kültür polislerinden sanat simsarlarına, akademik vaizlerden politik taşeronlara kadar mahşeri bir entelektüel kalabalığa kafa tutuyor Jean Dubuffet. Sanatın kurumsal ağırlığının, genel kabullerle bağlanmış beğeni ölçütlerinin, sloganlaşmış bilinç kalıplarının karşısına ham, işlenmemiş, kaydı tutulmamış, zincirlerinden boşanmış sanatı koyuyor. Yaratma dürtüsünün tanımsız, sahipsiz, arı gerçekliğiy..»»
Batı sanatının en özellikli yaratıcılarından Paul Klee, Walter Gropius`un daveti üzerine gittiği Weimar`da, Bauhaus bünyesinde dersler verir. O dönemde açınladığı temel kavramların bu derslerden bağımsız biçimde tuttuğu notlarla harmanlanması bu küçük ama yoğun kitabın çatısını oluşturuyor. Klee`nin sanatı algılama ve uygulama biçimlerinden sanatın evrimine, oradan kendi resminin başlıca dayana..»»
Bu kitap, Güzelliğin Tarihi’nin devamı niteliğinde. Ne de olsa güzellik ve çirkinlik birbirlerini imleyen kavramlar. Çirkinlikle güzelliğin tersini ifade ederiz. Demek ki yapmamız gereken birinin doğasını anlamak için diğerini tanımlamak. Ne var ki, yüzyıllara yayılan birçok çirkinlik tezahürü, sanılanın aksine oldukça zengin ve şaşırtıcıdır.
Çirkinliğin Tarihi de işte bu örnekleri sunuyor b..»»
Bir ülke kültürü, sanat eserinde kendi somut biçimini bulur. Bu bakımdan sanat eserleri, ulusların düşün hayatının görülür anıtları olduğu gibi, bir ülkede yaşayan toplum varlığının da inkar edilemez delilleridir...
Tarihlerinde sanat eserlerinden yoksun toplumlar, egemen devlet olarak devamlı yaşama şansına sahip olmamaktadırlar. Sanat kültürü zengin bir geçmişi olan uluslar ise, kendi egem..»»
Dağıtım Tarihi 03/09/2009
Sanat tarihini anlatmak, bu kitabın öncelikli amacıdır. Bu amaç aynı zamanda, kitabı gerçek anlamıyla yenilikçi kılan bir yaklaşımdır. Anıtsal nitelikli bu çalışmada binden fazla yüksek kaliteli, renkli resim kullanılmıştır. Ayrıca içerdiği bilginin yoğunluğuna rağmen, akılcı tasarımı ile istenene kolayca erişmeyi sağlayan tam bir başvuru kaynağıdır. Metinle..»»
Doğanın tüm doğrudan etkilerini özümsemeye açık, ışığın etkilerine karşı özellikle duyarlı, renklerin oluşturduğu tayfı ve renk gölgelerini ustalıkla kullanan empresyonist sanatçılar resim sanatının en nitelikli yaratıcıları arasında yer almayı sürdürüyor. Onca farklı teknii tek bir sanatsal yönelimin ışığında ustalıkla kullanan bu sanatçılar resim tarihinin de köşe taşlarından birini temsil ed..»»
Her sanatçının öncelemek istediği, nesneye bağlı bir amacı vardır. Bir heykeltraş varlığın kaçıp giden görüntüsünü üç boyut içinde dondurmak, devinimlerin düzensizliğini bir biçeme getirmek için çabalar. Bir müziksever ruhsal coşkuyu kımıldatmak peşindedir. Bunu yaparken doğanın senfonilerini gönül kulağıyla dinler. Zira doğa hiçbir zaman sessiz değildir. Susuşu bile hep aynı notaları mırıldanır..»»
Edebiyatdefteri.com, 2024. Bu sayfada yer alan bilgilerin her hakkı, aksi ayrıca belirtilmediği sürece Edebiyatdefteri.com'a aittir. Sitemizde yer alan şiir ve yazıların telif hakları şair ve yazarların kendilerine veya yetki verdikleri kişilere aittir. Sitemiz hiç bir şekilde kâr amacı gütmemektedir ve sitemizde yer alan tüm materyaller yalnızca bilgilendirme ve eğitim amacıyla sunulmaktadır.
Sitemizde yer alan şiirler, öyküler ve diğer eserlerin telif hakları yazarların kendilerine veya yetki verdikleri kişilere aittir. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. Ayrıca sitemiz Telif Hakları kanuna göre korunmaktadır. Herhangi bir özelliğinin kısmende olsa kullanılması ya da kopyalanması suçtur.
Edebiyat -
Şiirler -
Kitap
Sitemizde daha iyi hizmet verebilmek için sitemizde çerez kullanılmaktadır.