Sahabi, gönlü iman nuru ile dolu olarak Allahın Sevgilisini bir kerecik gören, yahut Kâinatın Efendisi tarafından bir an görülmüş olandır...
Bizzat Resûlullahın:
- ?Benim ashabım, yıldızlar gibidir; hangisine uyarsanız, doğru yolu bulmuş olursunuz!? buyurduğu büyük insanlar.
Sahabi, derecede nebiler ve resullerden sonra insanoğlunun en üstün ve en ileri tabakası olduğu gibi, kendi içinde de der..»»
Sâlik sevgiliden başkasına bakmamalı ve ondan başkasını görmemeli, kulluğu ve istikameti onun etrafını kuşatmalıdır. “(Allahım!) Yalnız sana ibadet ederiz ve yalnız senden yardım dileriz” âyeti onun hakkında gerçekleşir. İğneyi kendine batırmalıdır ki burası bütünüyla fakirlik, sıkıntı, hicap ve âcizlik; orası ise tümüyle zenginlik, ışık, güzellikle doludur. Şu hadisi sana müjde olarak..»»
H. Nur Artıran, Aşk Bir Davaya Benzer'de Mesnevî'den yola çıkarak Peygamber Efendimiz (sav), Şems-i Tebrizî, zikir, şükür, sabır, ibadetlerimizdeki asıl gaye, gözyaşlarımız acı ve ıstıraplarımızda gizlenen neşeli müjde, az yemenin-az konuşmanın-az uyumanın hikmeti, Efendimize sevdirilen koku, geçmiş ve geleceğimiz, ölüm ve &ou..»»
Yedi Vadi, uyanma ve aydınlanmanın yolunda ilerlemenin sembolüdür.
Yollar ne kadar engelli ve çetrefilli de olsa, yolu kısaltan aşktır.
Bu kitap, tasavvufu anlamak noktasında bir tür sohbet kitabı.
Sohbet güzeldir de, sohbetin içinde sorular da vardır.
Peki cevaplara hazır mıyız? Çünkü her zaman, duymak istemeyeceğimiz cevaplar da gelecektir. Ya da bizi bizden edecek olan cevap kucağım..»»
Yûnus Emre Türk milletinin yedi yüz yıldır gönlünün dili, dilinin gönlü olmuş aşk ve irfan kaynağıdır. Türklüğün insanlığa en güzel hediyelerinden biri olan Yûnus Emre, insanlığa din adına, aşk ve irfan adına, dil ve estetik adına çok şey öğretmiş ve öğretmeye devam etmektedir. Yûnus Emre'yi anlamak i&cce..»»
Mevlana’nın olağanüstü güzellik ve anlam taşıyan şiirlerini “Aşk Kitabı”yla size sunarken, yeni bir dizaynla ülkemizde bir ilki de gerçekleştiriyoruz. Yurdumuzda ve dünyanın her yerinde birçok insanın sevgi, saygı ve hayranlığını kazanan Mevlana bu haklı ününü bütün insanlığa Aşk’la seslenerek s&uum..»»
“İlâhî aşk mesleğinde uzmanlaşmalıyız”
İnsan saliktir, yolcudur, sefere çıkar. Peki, aşk mesleğini tutmuş olanların yol nereden geçer?
Rabia C. Brodbeck, insanın yeryüzünde bulunuş sebebinin, Rabbimizi bilmek ve O’nun tecellilerine mazhar olmak olduğuna dikkat çekerek, kemâlat yolunu, velâyet ba..»»
Söze ve kalıba sığmayan “aşkın” bir yönü vardır “aşk”ın. İnsanoğlunun şaşakaldığı ve hayrete düşüp hakikatle yüzleştiği bir yön... Burada insan hayret vadisi ile marifet vadisi arasında gidip gelir. Kah kendinden geçerek susar, kah coşkun bir heyecanla konuşur. Konuştuğu zaman soruların da sökün ettiği andır: Aşk nedir? Aşık kimdir? Maşuk niye vardır? Aşk, aşık ve maşuk üçl..»»
Aşk Risalesi
Aşk Risalesi,Fütûhât-ı Mekkiyye’nin en önemli kısımlarından birisidir. Belki de pek çok insanın İbnü’l-Arabî ve Fütûhât-ı Mekkiyye’ye yönelik ilgisinin ana sebebini teşkil edecek metinlerden birisi budur. Bu kitap Fütûhât-ı Mekkiyye’nin 8. cildinde bulunan 113-117. kısımlar ve 178-188. bölümleri içermektedir. “Aşk Risalesi” adıyla özel olarak yayınlanan bu eser, Fütühat-ı Mekkiyye’nin..»»
Edebiyatdefteri.com, 2024. Bu sayfada yer alan bilgilerin her hakkı, aksi ayrıca belirtilmediği sürece Edebiyatdefteri.com'a aittir. Sitemizde yer alan şiir ve yazıların telif hakları şair ve yazarların kendilerine veya yetki verdikleri kişilere aittir. Sitemiz hiç bir şekilde kâr amacı gütmemektedir ve sitemizde yer alan tüm materyaller yalnızca bilgilendirme ve eğitim amacıyla sunulmaktadır.
Sitemizde yer alan şiirler, öyküler ve diğer eserlerin telif hakları yazarların kendilerine veya yetki verdikleri kişilere aittir. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. Ayrıca sitemiz Telif Hakları kanuna göre korunmaktadır. Herhangi bir özelliğinin kısmende olsa kullanılması ya da kopyalanması suçtur.
Edebiyat -
Şiirler -
Kitap
Sitemizde daha iyi hizmet verebilmek için sitemizde çerez kullanılmaktadır.