İnsanlık, Tanrı'yı hiçbir zaman yadsımamıştır. Felsefe ve bilim tarihine baktığımız zaman ister negatif ister pozitif anlamda olsun filozof ve bilim adamlarının, Tanrı ile ilgilendiğini görmekteyiz. Bilimin kaynağı olan felsefede de Tanrı *** en yetkin varlık *** olarak karşımızda durmaktadır. Filozoflar, Tanrı'ya İdea, Salt Form, Geist v.b. isimler vermişlerdir. İsimler her kültürde farklı bir şe..»»
İnsanlık, Tanrı'yı hiçbir zaman yadsımamıştır. Felsefe ve bilim tarihine baktığımız zaman ister negatif ister pozitif anlamda olsun filozof ve bilim adamlarının, Tanrı ile ilgilendiğini görmekteyiz. Bilimin kaynağı olan felsefede de Tanrı “ En Yetkin Varlık ” olarak karşımızda durmaktadır. Filozoflar, Tanrı'ya İdea, Salt Form, Geist v.b. isimler vermişlerdir. İsimler her kültürde farklı bir şekild..»»
İslâm düşünce geleneğini bütüncül bir tarzda anlamaya yönelik yayınlar, tarihî birikime yönelik basite indirgenmiş genellemeci kritiklerin etkisi karşısında teorik yetersizliği aşmaya yardımcı olacaktır. Pakistanlı ünlü ilim adamı ve filozof Mian Muhammed Şerif'in derlediği bu eser, İslâm düşünce tarihi ile ilgili olarak oryantalistlerce yayınlanmış eserler karşısında geleneği yeniden yorumlam..»»
Felsefe ve dinin ortak yönlerinden biri de insanı duygular ve tutkular ülkesinin yıpratıcılığı karşısında aklın dinginlik ve yetkinliğinde bakıma almaktır. Felsefenin birçok tanımı yapılabilir. Felsefeyi “Ruhumuzun bakımı ve yetkinliği” olarak tanımlamak belki de bu kitabın özünü ifade etmektedir. Maddi ağırlıkları kaldırmak fiziksel bir güç gerektirdiği gibi, manevi sorunlarla baş edebilmek de ma..»»
Bilim, felsefe ve medeniyet tarihinde ortaçağ Batı için karanlık saydığı halde İslam açısından tam tersi bir durum söz konusudur. Zira İslam bu çağda doğmuş; İslam toplumu da tarihin en bereketli ürünlerini ve en büyük başarılarını bu çağda ortaya koyarak insanlığa bir medeniyet armağan etmiştir. Elinizdeki bu kitap bu idddanın bir kanıtı sayılabilir.
Bu çalışma, İslâm felsefesinin klasik dönemi..»»
Bilim, felsefe ve medeniyet tarihinde ortaçağ Batı için karanlık saydığı halde İslam açısından tam tersi bir durum söz konusudur. Zira İslam bu çağda doğmuş; İslam toplumu da tarihin en bereketli ürünlerini ve en büyük başarılarını bu çağda ortaya koyarak insanlığa bir medeniyet armağan etmiştir. Elinizdeki bu kitap bu idddanın bir kanıtı sayılabilir. Bu çalışma, İslâm felsefesinin klasik dönemind..»»
Azizim efendim,
İbn-i Rüşd kitabınızı cidden pek faydalı buldum. En büyük İslâm hakîmini pek güzel surette Türklere tanıtmak için sarfetmiş olduğunuz himmetinizi her Türk hürmetle karşılar. İhtimal ki gelecekte lisanımızda İbn-i Rüşd'ü daha etraflı, daha apaçık tanıtacak eserler vücuda getirecek erbab-ı himmet bulunacak. Fakat siz daima şeref sahibi olmadaki öncülüğünüzü muhafaza edeceksiniz.
..»»
Sadece madde vardır. Ruh, Allah yok. Ya hayat? Kör, cansız ve kaba maddede hayat nasıl teşekkül ediyor? Materyalistlerin, irade sahibi bir yaratıcı kabul etmeden yaptıkları izahlar, hiç bir şey ifade etmiyor. Nihayet Spinosa itiraf eder:
"Hayatı tarif etmek lazım, ama bunun imkansız olduğu kanısındayım." Fakat materyalistlerin pek azı bu gibi itiraflarda bulunabilir.
Her şeyi madde yapıyormu..»»
Toplumda söz ve davranışlarıyla diğer insanlardan farklı olan, düşün-celi, ağır başlı, mantıklı ve ikna edici konuşma eğilimi gösteren kişilere çoğu zaman “filozof” nitelemesi yapılır. Düşünceye dalmış ve bir konu üzerine yoğunlaşmaya çalışan kişilere yaygın bir şekilde ”bu kadar derin düşünme, filozof mu olacaksın” denildiği sıkça duyulur. Aslında toplum-da, yarı şaka y..»»
İnsan ne ile yaşar ?İnsanın içinde ne var ?Yaşamın doğası ve gerçek anlamı nedir ?İnsana verilmeyen bilgi,insanın doğuştan bilmediği nedir ?Daha önceleri,yaratıcının insana yaşamdan tad alması içinArzular,istekler ve tutkular bağışladığını düşünürdüm.
Yarım yüzyıl yaşadıktan sonra bugün ise anladığım şu,gerçek bunun kat kat aşıyor ve ne yazık ki bize verili bir durum değil ? (Lev Tolstoy,1828-1..»»
Edebiyatdefteri.com, 2024. Bu sayfada yer alan bilgilerin her hakkı, aksi ayrıca belirtilmediği sürece Edebiyatdefteri.com'a aittir. Sitemizde yer alan şiir ve yazıların telif hakları şair ve yazarların kendilerine veya yetki verdikleri kişilere aittir. Sitemiz hiç bir şekilde kâr amacı gütmemektedir ve sitemizde yer alan tüm materyaller yalnızca bilgilendirme ve eğitim amacıyla sunulmaktadır.
Sitemizde yer alan şiirler, öyküler ve diğer eserlerin telif hakları yazarların kendilerine veya yetki verdikleri kişilere aittir. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. Ayrıca sitemiz Telif Hakları kanuna göre korunmaktadır. Herhangi bir özelliğinin kısmende olsa kullanılması ya da kopyalanması suçtur.
Edebiyat -
Şiirler -
Kitap
Sitemizde daha iyi hizmet verebilmek için sitemizde çerez kullanılmaktadır.