Ev xebata kurt lê hêja a li ser şair û rewşenbîr Seyyîd Huseyînzade Evdelxaliq Esîrî ê ji alîyê me Kurdên bakurê Kurdistanê ve kêm tê naskirin, a mamoste Cebar Cebarî û Kerîm Şareza a bi navê Şairekî Şoreşgêr ê Piştî Qonaxa Hacî Qadirê Koyî ye. Mamoste Cebar Cebarî bi pêşgotineke gelekî hêja bi awayekî xweşik behsa jîyan û serpêhatîyên şairê me Evdelxaliq Esîrî kiriye. Ji ber vê bi min, ne pêwist ..»»
"Anadolu insanının duygularını yüzyıllardır dile getiren kuşkusuz ki sazı ve sözü ile âşıklarımız olmuştur. Malatya, Anadolu’da halk kültürü değerleri açısından en zengin yörelerimizden biridir. Türk halk türküleri içinde kendine özgü formunda “Arguvan Ağzı” adı ile anılıp repertuvarlarda özel bir yer almıştır. Halk şiirinin Hekimhan, Arguvan, Darende ve Arapgir’de üst düzeyde sevilip sayılması bi..»»
“Esirler” adlı oyununda fantastik bir kurguyla eski Türk-Çin çatışması ve Çin sarayından adam kaçırmak isteyen ve imparatorun kızına âşık olan bir Türk’ün kahramanlık hikâyesini anlatır. Tam bir Turancı kurgudur bu. Ancak kahramanlık, aşk ve ölüm, böyle fantastik bir kurguda ilginç bir gerçeklik kazanır. Hikâye ve romanlarındaki toplumcu gerçekçi kimliği bu defa kurguda değil, konuda kendini göste..»»
KÜRŞAD:
Dostum, gözlerinde büyük endişelerin izini görmesem bu sözleri bir hakaret gibi kabul eder, onları sana kılıcımın ucuna takıp geri verirdim. Ağabeyim Kiyeli mağlup olduğu ve Türkler esir edilip Çin'e getirildiği zaman ben daha on dört yaşındaydım. Yani tam yirmi beş seneden beri Çin sarayındayım. Burada ağabeyimin ve bütün hanedanımız efradının birer birer ve hicaplarından öldüklerini g..»»
“Arkadaşlar, vaktimiz az, yapacağımız işler çok mühimdir. Bir ölünün önünde esirlere hayat verebilmek çarelerini arayacağız. Halkın bu esarete daha fazla tahammül edemeyeceği muhakkaktır. Hatta hürriyeti okları, yayları ve beygirleri kadar benimsemiş olanların buna şimdiye kadar nasıl katlanmış olduklarına şaşıyorum. Teşekkür edelim bu ölüye ki bir millete yaşamadığını, fakat yaşaması lazım geldiğ..»»
İnsanlık ciddi bir uygarlık kriziyle karşı karşıyadır. Medeniyetin beşiği doğu toplumları geçmişlerinden habersiz ilkel bir süreci yaşamaktadırlar. Değerlerinden uzaklaşan doğu, atağa geçen batıya uygarlık kavramını terk etmekle kalmamış, onun uydusu, taklitçisi sömürgesi olmuştur. Birkaç asırdır uygarlık, batı ile özdeşleşmiştir.
Geçmişin uygarlık merkezi derin bir uykuya dalmış, efendilerinin..»»
Evrensel ve ideasal olarak konuları tam bağımsız olarak ele alıp inceleyen bir bilim dalı olan felsefeye her ne kadar gerçek anlamda değer vermesekte özgürsel ideasal ve onursal olarak yaşamak için mecburuz ona ve böylece hürriyetin esiri olan çocuklar özgürlüğünün tutsaklığının ne anlam ifade ettiğini er yada geç yaşantılarında bizzat tecrübe edecekler işte bizim burda vurgulamak istediğimiz gerç..»»
Mondros Ateşkes Antlaşması’nın imzalanmasıyla Birinci Dünya Savaşı’ndan büyük bir kayıpla ayrılan Osmanlı Devleti, kaderini büyük devletlerin ellerine teslim etmek zorunda kalmıştır. Ateşkes antlaşması doğrultusunda Anadolu’da başlayan işgaller, bunun karşısında padişah ve Osmanlı Hükümeti’nin sessizliğini koruması, Türk halkını işgalci kuvvetlerin boyunduruğundan kurtulma isteğine yöneltmiş ve bu..»»
İlk kitabı Mahrem`le Epsilon okurlarının beğenisini kazanan Anna Campbell`den müthiş etkileyici, çarpıcı, güçlü ve romantik bir aşk hikayesi daha...
"Tek kelimeyle romantik."
-Eloisa James-
"Okuyucular birbirine derinden aşık, muhteşem iki karaktere bayılacaklar.
-Publishers Weekly -
Hindistan`da tutsak edilen İngiliz casusu Sir Gideon Trevithick ülkesine döndüğüne..»»
Neredeyse 20. yüzyılı başından sonuna dek yaşayan Halide Nusret Zorlutuna’nın hayatı, 2. Meşrutiyet aydını olan babası Avnullah Kâzımî’den başlayarak kızı Emine Işınsu’yla devam eder. Osmanlı’nın çözülüşü ve hayata tutunma mücadelesinin içinde olan sürgündeki gazeteci aydın Avnullah Kâzımî’nin kızı olarak yeni bir yüz yıla başlamanın bütün olumlu ve olumsuz yanlarını yaşayan Halide Nusret, yeni Tü..»»
Edebiyatdefteri.com, 2024. Bu sayfada yer alan bilgilerin her hakkı, aksi ayrıca belirtilmediği sürece Edebiyatdefteri.com'a aittir. Sitemizde yer alan şiir ve yazıların telif hakları şair ve yazarların kendilerine veya yetki verdikleri kişilere aittir. Sitemiz hiç bir şekilde kâr amacı gütmemektedir ve sitemizde yer alan tüm materyaller yalnızca bilgilendirme ve eğitim amacıyla sunulmaktadır.
Sitemizde yer alan şiirler, öyküler ve diğer eserlerin telif hakları yazarların kendilerine veya yetki verdikleri kişilere aittir. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. Ayrıca sitemiz Telif Hakları kanuna göre korunmaktadır. Herhangi bir özelliğinin kısmende olsa kullanılması ya da kopyalanması suçtur.
Edebiyat -
Şiirler -
Kitap
Sitemizde daha iyi hizmet verebilmek için sitemizde çerez kullanılmaktadır.