Dedem oda’dan gelmiþse, "Hazreti Alinin Hayber Kalesini Fethi’ni, okuyup anlatýverirdi. arada yorumlar yapar; Peygamber Efendimizden, Cahiliye Devrinden, Ebu Cehil’den Hazreti Ali Efendimizin; Düldül ile Zülfikar’ýndan bahsederdi,
bazen de Yedi Alimler’den bir hikaye hikayenin sonuna varmaz çocuklar köpeklerdi .. “uyuyanýn üsdüne gar yaðar anam” diyerek.. üstümüze bir þeyler örterlerdi
dedem aldýrmaz olup bitene.. devam ederdi “-Hazreti Yusuf öyle ðözelimiþ ki; kadýnlar turunç keserken onu görünce ellerini kesmiþler" derdi. dünya güzelliðinin yarýsý Yusuf’ta öteki kullardaymýþ, diðer yarýsý da, musavir ebeler; dizlerini döðerlerdi
Yusuf Alehhisselam, Hazireti Yakup’un oðlu, garýndaþlarý “-bobamýz Yusuf’u daha çok seviyoru” deyelek gýsgançlýklarýndan götürüp onu guyuya atdýlar ordan ðeçen köle tacirleri; guyudan çýkardýlar Yusuf Aleyhisselamý götürüp Mýsýr’ýn maliye bakanýna köle olalak sattýlar bilmen kaç kese altýna,
Hazireti Yusuf; Mýsýr Firavýný’nýn ürüyasýný Mýsýr’da “yedi sene bolluk” “yedi sene gýtlýk” olcak deye yorumladý
Yusuf’un sayasýnda yedi yýl bollukta hububatý ambarladýlar, sonraký yedi yýl süren gýtlýkta halký aç gomadýlar,
bu saya(e)da Yusuf Firavýn’ýn gözdesi oldu emme o ðüne gadak ne ezalar ne cefalar çekti, ne irezilliklere gatlandý kimbili(r), emme onnara Allah “peygamber sabýrý” verdiði uçu bi kere bile “-off” demedi, peygamber sabýrý öyle iþdecihi
Hazireti Yusuf’un en sevdiði garýndaþý Dünyaminidi O’ da, yannarýnda öteki öðey garýndaþlarý Kenan Ýlinden Mýsýr’a zehre yardýmý almaya geldileridi Yusuf Aleyhisselam; Dünyamin’i görürüne-ðörmez tanýdý garýndaþýný, tanýma(z) mý hiþ, gardaþ bu emme sýrrý bilinmesin deyye onun çuvalýna altýn bir tas goydurdu "-Hökümdarýn tasý çalýndý deyelekden" ma(h)sýzdan tabi Dünyamin’in çuvalýndan altýn tas çýkýnca… onu alago(y)durdu
"-Dünyamin öyle biþiy yapmaz siz ona da bi kötülük ettiniz" diye evlatlarýna ilendi acýsýndan nüzül geldi, çok geþmedi küküm endi, gözleri âmâ oldu
deyce(ði)m dee… Yakup Aleyhisselam körlerin piridir Allah nur içinde yatýrsýn Þaf(a)atýndan bizi mahrým býrakmasýn ne çilleler çekdi kimbilir. peygamber sabýrý olsa da köpeð olayýn çekilmez çekdikleri
Hak Teala’nýn gücüne ðetdi Yakýb Aleyhisselamýn ilenmesi çünküü! bunun yani hayýr ve þerrin Allah’tan olduðuna iman etmemiþ oldu Allah (c.c. )’a þirk koþmuþ oldu Allahým bizleri de affetsin.
adýysa sabredenlerin piri Eyyüp Sabri Haziretleri füçutunun barnak dokanývýcak gadar yeri galmayasýya yara-çürük oldu daa!! biçcik bile "-uf" demedi O’nun þekayeti “Allah’ý zikredememek”di
"-uf" demek bir yana, hatta ve hatta "-beni ne gözel imt(ih)an etdin ey Ya Rabbi" deye þükretti Allahým bizi þükreden gullarýna ilhak eyle.. þükretmesini bilemeyoz, sabýr etmekden bi habarýz..
fakýrýn iþi zoooorr neyye.. zengin eþþe(ðe) daþýrý yük yükler mi.. baþga eþþe(ði) de vardýr, ortakçý da gazancý belinecek mi çoluk-çocuðuna uykuyu düneði haram eder mi ý ýhh.. bizçileyin daðda-daþda seðidirkene ziyan eder mi ý ýhh safýrda gakmayý unudur, iftara etiþemez bünyesine izdirap verir mi? yoooo deyceemm .. iþimiz bek zor.. Hakk Tealâ.. baksýn görsün öte dünnede zoorr iþimiz bek zooor..
"niye"sini anlamakta güçlük çektiðim daha bir sürü hikayesini can kulaðýyla dinler hemen herkes benim gibi en baþta da musafir ebeler
Sosyal Medyada Paylaşın:
İbrahim Çelikli. Åžiirleri
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.