BEYOĞLU'NDA (22)
Olanca yorgunluðuyla,
Taksim Meydaný’ndaki banka çökmüþtür
Günbatýmý;
Seyre hazýr ve de nazýrdýr, Ýstiklal Caddesi’nin halini.
Alacakaranlýk Kuþaðý, yavaþ yavaþ aralamakta perdelerini.
Birazdan, Yaþanamayan duygularýn,
Yaþanýp- gitmiþ aþklara olan isyanlarý baþlayacak.
Çoðalmalarýna da devam ediyor saçlardaki ak.
Fransýz Konsolosluðu’nun önünde, geçgin bir kadýn;
Meþguliyeti, efkâr sigarasýný tüttürmek.
1971 yýlýnda, burada terk ettiðim Çilli Sevdiðime,
Olmaz, profilden bu kadar da benzemek.
Seyyar satýcýlýða dönüþmüþtür, anýlarým.
Geçmiþten ne varsa,
Parça pilik satýlýyor vefasýzlýðýn tezgâhýnda.
Bir zamanlar, damak tadýyla dinlediðim þarkýlarýn saklandýðý
Kýrýk taþ plaklardýr, sonsuzluða uzanýyorlar çöp konteynýrýnda.
Yüz yüze gelemiyoruz artýk,
Yorgun Çiçek Pasajý ile býkkýn Galatasaray Meydaný.
Unutulanlarýn arasýnda çoktan yerini aldý, Haçopulos Pasajý.
Ara sokaklarýn sýzlayan çýðýrtkanlýklarýdýr,
Oda kule’nin yüzünü boyar.
Anlamsýzlýklarý taþýmaktan yýlmýþtýr Taksim-Tünel Tramvayý,
Tünel’e kapaðý zor atar.
O Tünel ki;
Mazide nice sevdalara ev sahipliði yapmýþ.
Þimdilerde hüznünden, yüzü gözü tanýnmaz vaziyette.
Halinden anlayan tek bir kiþi bile kalmamýþ.
Bir kulaðýmda, “Vivaldi’nin La Folia’sý”,
Diðerinde Müslim Baba’nýn “Sen de bizdensin arkadaþ” þarkýsý.
Yaþamýmýn kaderimle atýþýp, bozuþmasýdýr,
Beni Beyoðlu’nun orta yerinde býraktý.
Koltuk deðneklerine dönüþür, titreyen duygularým.
Sürükleyip, götürürler beni, çözülmüþtür ayak baðlarým…
Sosyal Medyada Paylaşın:
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.