Yine sustu þarkýlar, keman’ým fermatada Niye durursun canan, yok mu bunun tekrarý Largolar uzatýlsýn, durma moderatoda Allegrolar þahlansýn, coþku bunun esrarý
Böyle giderken þarký ritenuto niye ki Crescendo diyelim hele bülbülüm þaký Sforzato yapýnca, rüzgar fýrtýna ne ki Tril ve bend ne güzel,bitsin gönlümün hârý
Kýzýl papaz vivaldi konserine baþlasýn Konçertoyla süslesin,senfoniyi düþlesin Bach,Handel örnek alsýn,nakkaþ gibi iþlesin Ondan keman dinleyen sanýr bülbülün zâr-ý
FERMATA: Bir sesin uzatýlmasý gerektiðini gösteren iþarettir. Notanýn üzerine konulur LARGO: Ýtalyanca’da, “geniþ” anlamýna gelir. Hýz terimi olarak “çok aðýr” anlamýnda kullanýlýr. Metronom’a göre, dakikada 40’dan 60’a kadar olan birim vuruþlarýdýr MODERATO : Ýtalyanca’da “orta hýzda” anlamýnda olup eserin orta hýzda okunacaðýný belirtir. Metronom’a göre dakikada 108’den 120’e kadar olan birim vuruþlarýdýr ALLEGRO : Ýtalyanca’da “neþeli” anlamýna gelen Allegro, parçanýn “hýzlý” okunacaðýný gösterir. Metronom’a göre, dakikada 120’den 168’e kadar olan birim vuruþlarýdýr RÝTENUTO: Anýnda yavaþlama CRESCENDO : Ses yüksekliðinin kademe kademe artmasý. Artacaðý bölümdeki notalarýn altýna konan iþareti ile de gösterilir SFORZATO: güçlü atak TRÝL: ): Üzerine yazýldýðý notanýn gam içerisinde kendinden sonra gelen nota (majör veya minör ikilisi) ile yapýlýr. Eðer kromatik alterasyon yapýlacaksa tr iþaretinin saðýna bemol (b) veya diyez (#) iþareti konulur. BEND: ( ): Ýþaret notanýn üzerine konur. Telli enstrümanlarda nota basýldýktan sonra tel aþaðý çekilir ve tekrar yukarý itilir. DOLOROSO: Kederli. ESPRESSÝVO (espress.): Ýçten, dokunaklý bir þekilde; ifadeli. DECÝOSO: Kararlý; kesinlikle VÝVACE : Neþeli, canlý. Sosyal Medyada Paylaşın:
ASIKLUZUMSUZ Åžiirleri
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.