I
Raks ediyor bir dansöz
yeþil gözlü
çingene mi çingene
o’na eþlik ediyor
tahta bacaklý Ýspanyol
kýþýn ortasýnda
sessiz bir kumsalý andýrýyor
katolik kilisesi
balinalar intiharýn eþiðinde
martýlar bekleyiþte
gagalarýysa cinayet silahý
ressam Jaoks’un atölyesine
rotasýný çiziyor yakamoz
ortalýk yangýn yeri,
tüm emeklerini kundaklamýþ
eþi sefaletten evi terk edince
ergenliði
ve ilk aþkýydý oysa ki Sauda
Jaoks bir köþeye çaresizce oturmuþ
bir elinde cava sangria
bir elinde fýrçasý
aþkýný uðurluyor gözyaþlarýyla
içinde hep o son tablo tutkusu
unutmuþ olmalý
-aþk bazen sadece gitmek için bekler-
oracýkta
yataðýn diðer köþesinde bazen
bazen mutfakta, bazen koridorda
bazense
kurumuþ dudaklarýnýn arasýnda
II
Ebro Nehrini
benim ufak yosmam diye seviyor
olta balýkçýlarý
bilmezler ki
Vizigot kralý Ataulf’a
Endülüs dönemine ve Aragon’a
boyun eymemiþ o yosma
sadece Akdenizim demiþ
bir ölü topraðýný nasýl bilirse
sadece Akdeniz’i sevgili bilmiþ
dünya tarihi boyunca
rotasýný çeviriyor yine yakamoz
aradan bir yýl geçmiþ Jaoks’un ruhunda
elinde yine ayný fýrça
sadece Sauda’yla mutlu günlerini
boyamaya baþlamýþ sahil kýyýlarýnda
Sauda mutfakta, Sauda’nýn bahçesi,
Sauda yatakta, Sauda’nýn uçurtmasý
Sauda’nýn baharý
Jaoks’un yüzünde
bu mutluluðu her boyadýðýnda
ömründen beþ bahar eksilmiþ
en son tablosunun adýný da
Sauda’nýn aþka dönüþü koymuþ
ve Jaoks bu tablodan sonra
zayýflayan yüreðinin sesine dayanamamýþ
kendisini Ebro‘nun serin sularýna býrakmýþ
Sauda’mý?
O gittiði sanýlan gece kendisini
Ebro nehrine býraktýðýný bilen bilir
ki bilenler de bunu Jaoks’dan hep saklamýþlar
Sauda’ysa hiç unutmamýþ
-Aþk bazen
sadece beraber gitmek ve affetmek için bekler-
Ebro nehri Akdeniz’e olan aþký için
onlarýn ruhlarýný cennete baðýþlamýþ
III
Dinlemeyi öðrendiðinizde
en deðerli aþk tablosu
bir kadýnýn kalbinin ve ruhunun sesidir…
.