EDEB YÂ HÛ !
mayasý bozuk olanýn
dostluðu pis KOKAR
gerçi onlardan DOST olmaz!
insanýn ömrü mavi bir kelebeðin ömrü kadar bile uzun olamasaydý
keþke
diyesim geldi bu haberi okuyunca
yazýklar olsun ya
bin sene yaþasan ne olur ki
acaba
kaç cana kýyar
kaç ömrü siyaha boyarsýn
insanlýk yoksa o yürek aþký neylesin
mavilere batsan çýksan silinir mi pis rengin
marifet sanki övünürsün kendinle
ben böyleyim iþine gelirse
yaþantýna iz söylemlerin fikrin zikrin kimbilir
KORKUYORUM
UTANIYORUM
ÜZÜLÜYORUM
böylesi insanlýk ayýplarýný kýnýyorum aðlayarak
ve temkinle yaklaþýyorum
anlayana sivri sinek diyorum
tüm insanlardan uzaklaþarak
EL ÝNSAF
görüyoruz iþte nasýl kirletir çürümüþ beyinler
koskoca dünyayý
EDEB YÂ HÛ!
ey utanmaz fikrin ne ise zikrin o
zikrin ne ise fikrin o
kendine gel bulaþtýrma çirkefini
edebinle otur edebini takýn
yok ben çirkinim güzellik bana ters dersen eðer
git iþine kardeþim edeb.siz.ler.le takýl
asude_vuslat
Yüce Ýslam’ýn ilk emri ilim öðrenmek olmasýna raðmen, gönderilmesindeki gayenin “Ahlaký tamamlamak” olmasý, edebi ilimden önce gerekli kýlar. Bu husus Yunus Emre’nin,
“Ýlim meclislerinde aradým, kýldým talep,
Ýlim geride kaldý, illa edeb, illa edeb.”
dizelerinden açýkça anlaþýlmaktadýr. Yani edeb, ilimden de önce, manevi olgunluðun ilk þartýný oluþturmaktadýr. Yirmi sene boyunca Ýmam Malik Hazretleri’nin yanýnda bulunan Abdurrahman bin Kasým’ýn, “Bu sürenin 18 senesini edeb, iki senesini de ilim öðrenmekle geçirdim; keþke hepsini Edeb öðrenmekle geçirseydim” sözleri çok düþündürücüdür. Anonim bir beyitte ise,
“Edeb; ehl-i ilimden hâli olmaz,
Edebsiz ilim okuyan, âlim olmaz.”
Sosyal Medyada Paylaşın:
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.