Selam olsun kerbela þehidine Ehlibeyt kuran için kesilene Yezit mervana baþýný verene Ey mübarek imam Hüseyin
Resul ekkberin tacýný giyene Merdin oðlu ya Hz imam âliye Yezitlere karþý yürüdü ölüme Ey mübarek imam Hüseyin
Ulu Resulün kýzý fatýma Anne Çöl aðlar kerbelada hüseynine Merdan oðlular gitti þehitlere Ey mübarek imam Hüseyin
Ölmeseydi ulu imam Hüseyin Emrine girseydi zalim yezidin Yezit halife olur Ýslam yozdan Ey mübarek imam Hüseyin
Seyit kazim hak giden kurban Ne mutlu size matem yasýndan Matem zari ile imam Hüseyin Ey mübarek imam Hüseyin
22.11.2012
Cümleten selam NOT. Bu ay Muharrem ayý bu ayda HZ peygamberin torunlarý mervanýn oðlu yezit tarafýndan baþý kesildi þehit edildi lakin Baþý kesilin ÝMAMLAR ÞAHI ÝMAM HÜSEYÝN Tek deðil tüm nesli susuz býrakýldý ve yetmiþ uç kiþi uç aylýk çocuklar bile þehit edildi oklara hedef oldular kerbela kara kerbela çölünden yezitlerin mervanlarýn abu sufiyanlarýn maviye köpeklerin cirit atýðý meda küfe çöllerinden kos koça Hz peygamber torunlarýn vahþice kallt edildi …ey diyanet senin Ýslam anlayýþý bu..HZ peygamberimiz denden sonra getirdiðiniz Selefi dini vahabi mervanýn yezit getirdiði Ýslam dýþý tüm din adýna yaptýðýnýz hepsi yalan isllamýn dýþýndan. Yapýlanlarýn yüze sekesin tamamen yezdin emevilerin oyunlarýndan siyasi hareketinden baþka biþi deðildir Dediðiniz Türkiye diyanetin sünürlük özerinden iktidar olmak adý altýndan yýlarca Ýslam’ýn ne sunilikte nede Alevilide olduðu ve Ýslam nesepçiliði yaný yoktur mesep güttürmek haramdýr Ýslam olduðu yolda mesep çiðlik Nizipçiliktir Ýslam dýþý bölücülüktür…
NOT.. ORUC TUTANLAR BUNA DÝKAT ETSÝNLER BU MÜBREK GÖNLERDE ORUC TUTANLARIN ORCU KABUL MAKBULDUR SAF SU ÝÇÝLMEZ ET YENÝLMEZ BICAK KULANILMAZ SOÐAN DÂHÝL KESÝLMEZ CORBA TALI ZEYTÝN HAZIR GIDALAR TÜKETÝLÝR BU AYIN ORUCU TUM ORYUCLARA DAHA MAKBULDUR MUHAREM ORUCU EHLÝ FARZDIR ,
(( BÝSMMÝLLAHARAHHAMNÝRAHÝM ))
ÝMAM HASAN (doðumu 624-ölümü. 671 Hz. Ali’nin Fatýma’dan doðan ilk oðludur. Hasan Ýsmini Hz.Muhammed koymuþtur. Daha önceleri Hasan Hüseyin isimleri Araplarda yoktu Peygamber Hasan’la Hüseyin’i çok severdi ibadet sýrasýnda bile sýrtlarýna çýkmalarýna müsaade ederdi.Hasan’ýn yüzü Peygambere çok benzerdi Hz Muhammed Hasan’la Hüseyin’i Sýffýnde savaþa katýldýklarýný görünce "Tutun þunlarý ben ikisiyle soluk alýyorum Þehid olurlarsa Rasûlullâhýn nesli kesilir."diyerek onlarý savaþ alanýndan çýkarmýþtýr. Sýffýn savaþýndan sonra Ali uzun bir vasyyet -name hazýrlayarak kendisinden sonra Ýmamlýðýnýn Hasan’a geçeceðini bildirmiþtir. Hasan’ýn zamanýnda Ehl-i Beyte candan baðlý olanlar azalmýþtý Ýslam’da birlik kalmamýþtý Öte yanda Muaviye Para daðýtarak uydurma hadislerle çevrelerinde hayli taraftar toplamýþlardý. Muaviye kendi tarafýna geçenleri zengin ediyordu. Halkýn çoðunluðu Muaviye tarafýna geçmiþti Muaviye bu durumdan faydalanarak Hasanýn kendisine biat etmesini istiyor ve bu konuda anlaþma teklif ediyordu
Yapýlan anlaþma þu hükümleri kapsýyordu 1-Halk Kur’ana uygun olarak yönetilecektir. 2-Alevilere kötülük yapýlmayacaktýr. 3-Ali soyuna iftira ve kötü söz söylenmeyecektir. 4-Cemel ve sýffýn savaþý þehidlerinin evlatlarýna ganimedten hisse verilecektir. 5-Muaviye kendisinden sonra kimseyi halife yapmayacaktýr. Bu anlaþma hükümlerine Muaviye hiçbir þekilde uymadý Hasan’ýn karýsý Eþ’as kýzý Cûde’ye bin altýn vererek Ýmam Hasan’ý zehirletti. Mezarý Baki mezarlýðýnda Ali’nin Anasý Fatýma’nýn Yanýndadýr.
ÝMÂM HÜSEYÝN (625-682)
Ýmam Ali ve Fatýma’nýn ikinci oðludur Ýslamýn Mhammed ve Ali’den sonra en ünlü kiþisidir.Doðduðunda adýný Hz Muhammed koymuþtur. Hz Muhammed bu torununa karþý özel veçok derin sevgisi vardý.kýzý Fatýma’ya, Aðlamasýnýn dahi kendisini çok incittiðini söylerdi .Ýmam Hüseyinin çocuklarýndan, Ali Ekber ve Ali Asker Kerbela’da þehit olmuþlardýr soyu Zeynel-Abidin’den yürümüþtür. Abisi Hasan ile Muaviyenin yaptýðý anlaþmayý kabul etmemekle beraber Ýmam Hasanýn ölümüne kadar bu anlaþmaya sadýk kalmýþtýr.674 de Muaviye’nin ölümü üzerine yerine geçen Yezit Medine valisi Velid aracýlýðý ile Ýmam Hüseyin’e haberci göndererek kendisine biat etmesini aksi taktirde baþýnýn kesilerek Þam’a gönderilmesini istemiþti.Bu isteðini yerine getiremeyen Velid’i görevden alarak yerine Amr Bin Said Aþdak’ýMedine’ye vali tayin etmiþti.Yeni vali Ehl-i beyt’e rahat huzur vermiyordu
Bunun üzerine Küfe Halký toplanarak Hüseyin ve diðer Ehl-i beyt mesuplarýný küfeye getirmelerini kararlaþtýrdýlar.
Halife unvaný ile ,artýk bir arap devleti biçimine dönüþmüþ Ýslam toplumunun baþýna geçme iddiasýnda bulunan Yezid gibi yalancý þerir düzenbaz ayyaþ inançla ilgisi olmayan musibet bir kiþinin Ýslamýn baþýnda bir dakika dahi durmasý sakýncalý idi
Küfe’den gelen mektuplar üzerine Hüseyin Küfe’ye gitmeye karar verir.Abdullah bin Abbas’ýn gitmemesi için Hüseyin’i vazgeçirme çabalarý sonuçsuz kalýr. Hüseyin Mekkeden ayrýldýðý gün daha önce gönderdiði Müslüm bin Akil Küfede Yezid valisi tarafýndan þehit ediliyordu.Ýmam Hüseyin Kerbelada konakladýðý zaman akrabasý ve Ehl-i beyt’ten oluþan yüz kiþilik bir kafile halindeydiler. O gün tarihte görülmemiþ bir vahþet ve acýmasýzlýkla Hz Muhammed’in torunlarýný meme emmekte olan çocuklara varýncayadek þehit ettiler.Baþýnýn (10 muharrem H.61)yýlýn da kesilerek þehir þehir dolaþtýrýlmasý susuzluktan bunalmýþ meme emmekte olan çocuklarýn oklanmasý Hz muhammedin torunlarýndan olan kadýnlarýn ve þehit cesetlerinin üzerlerine vahþetle saldýrýp talan ve yaðma edilmesini tüm akrabalarýnýn gözleri önünde þehit edilmesine tanýk olan Hüseyin ölümün adým adým geldiðini sezmemesi olanaksýzdýr. Ama Hüseyin Ýnancýn Kutsallýðýný imanýn gücünü hakkýn ve insanlýðýn zülme batýla ahlaksýzlýða karþý olan zaferini tüm Dünya’ya eþiz biçimde göstermiþtir.
Kerbela meydaný o günden bu güne yüzyýllarca okuduðu ve sonsuza kadarda okunacaðý Tanrýsal bir destana tanýk oluyor.Tüm dünya Yezit ve yandaþlarýný lanet lerken Hüseyin ve akrabalarýný saygý sevgi muhabbetle anarak doðan çocuklarýna bunlarýn isimlerini koymuþlardýr. Imam Hüseyin Ýmam Hüseyin (a.s) Ýmam Hüseyin (Seyyid-üþ Þüheda), Ali (a.s) ve Peygamber-i Ekrem’in kýzý Hz. Fatýma’nýn (a.s) ikinci oðludur. Hicretin dördüncü yýlýnda dünyaya geldi. Büyük kardeþi Ýmam Hasan Mücteba (a.s) þehit olduktan sonra Allah’ýn emri ve kardeþinin vasiyeti üzerine imamet makamýna ulaþtý. Ýmam Hüseyin (a.s) on yýl imamet etti. Yaklaþýk altý ay dýþýnda bu müddetin tümü Muaviye’nin hilafeti zamanýnda en zor koþullar, acý durumlar ve en aðýr baskýlar altýnda geçti. Çünkü birinci olarak dini yasalar toplumda deðerini kaybetmiþ, hükümetin istekleri, Allah ve Resulünun isteklerinin yerini almýþtý. Ýkinci olarak da Muaviye ve dostlarý bütün mümkün yollara baþvurarak Ehl-i Beyt’i ve Þiileri ezip, Ali’nin (a.s) ismini yok etmek istiyorlardý. Ayrýca Muaviye, oðlu Yezit’in hilafet temellerini atýp pekiþtiriyordu. Halkýn bir kýsmý Yezit’in hiç bir þeye baðlý olmadýðýndan onun hilafetine razý deðillerdi. Muavine de muhalefetlerin çoðalmasýný önlemek için daha fazla baskýlara baþvuruyordu. Ýmam Hüseyin (a.s) ister istemez bu karanlýk günleri geçiriyor ve Muaviye tarafýndan yapýlan her çeþit ruhsal iþkence ve baskýlara katlanýyordu. Hicretin altmýþýncý yýlýnda Muayine öldü ve oðlu Yezide babasýnýn yerinde oturdu. islamý böldüðü kadar böldü netice halen yezidin peþinden gidenlerde hak helak etsin
KÛFE ÞEHÝTLERÝ
1. Müslüm bin Akil. 2 Muhammed bin Müslüm. 3. Ýbrahim bin Müslüm 4. Meþkûr. 5. Hâni bin Urve. 6. Muhammed Kesir. 7. Mahdum Muhammed Kesir 8. Kays A’râbi 9. Gulam Selman KERBELA ÞEHÝTLERÝ
1. Hur bin Riyah. 2. Ali bin Hur. 3. Urve. 4. Mýs’ab bin Riyah.5. Abdullah bin Amr 6. Berir bin Hasin Hemedani.7. Veheb bin Abdullah. 8. Ömer bin Halid.9. Halid bin Ömer 10. Said bin Hanzala. 11. Ömer bin Abdullah Muhyi. 12. Vakkas bin Malik 13. Þerih bin Ubeyd. 14. Müslüm bin Avsece. 15. Mahdum bin Müslüm.16. Hilal bin Raf’i 17. Abdullah bin Abdurrahman. 18. Yahya bin Müslüm. 19. Abdurrahman bin Urve 20. Malik bin Enes. 21. Ömer bin Muta. 22. Haþim bin Utbe. 23. Fazl bin Aliyyel-Murtaza 24. Habib bin Mezahir. 25. Hazma bin Harir. 26. Zeyd bin Cafi. 27. Enes bin Makel 28. Zehir bin Hasan. 29. Cafer. 30. Yusuf bin Haris. 31. Malik bin Utbe. 32. Fâris 33. Hanzala bin Sa’d. 34. Zeyd bin Ziyad Þaabi. 35. Sa’d bin Abdullah. 36. Cebave bin Haris 37. Ömer bin Cebave. 38. Muhammed bin Mikdad. 39. Abdullah bin Deccane.40. Saad 41. Kays binRebia. 42. Þit bin Seviyd. 43. Ömer bin Farrat. 44. Müslüm bin Hammad 45. Abdullah bin Müslüm akil. 46. Cafer bin Akil. 47. Abdurrahman Meczub 48. Muhammed bin Abdullah. 49. Muhammed bin Avf. 50. Avn bin Avf 51. Abdullah bin Ýmam Hasan. 52. Muhammed bin Enes. 53. Sa’d bin Deccane. 54. Firuzan 55. Kasým bin Ýmam Hasan. 56. Ebû-Bekir bin Aliyyel Murtaza. 57. Osman bin Aliyyel Murtaza. 58. Avn bin Aliyyel Murtaza 59. Abdullah bin Aliyyel Murtaza. 60. Abbas bin Aliyyel Murtaza . 61. Ali Ekber bin Ýmam Hüseyin. 62. Ali Asgar bin Ýmam Hüseyin 63. Ýmam Hüseyin bin Aliyyel Murtaza <<<<<<<<<<<<<<<<<<< ………………. Yezid’in Hükümranlýðý Döneminde Ýþlenen Suçlar Tarihçiler anlatýyor: Yezid, üç buçuk seneyi geçmeyen kýsa hükümranlýk döneminde üç korkunç cinayet iþledi ki, tarih onlarýn benzerine tanýk olmamýþtý. O, bu cinayetleriyle sadece Emevî tarihini deðil, Ýslâm dünyasýnýn tarihini sonsuza dek karaladý. Bu korkunç cinayetleri þöyle sýralayabiliriz: 1- Hicrî 61 senesinde Ýmam Hüseyin’i (a.s), ailesini ve ashabýndan beraberinde olanlarý öldürmesi, kadýnlarýný ve çocuklarýný esir alýp þehir þehir halka teþhir etmesi þeklinde Ehl-i Beyt’in (a.s) hürmetini ve saygýnlýðýný çiðnemesi. Hâlbuki onlar, Resulullah’ýn (s.a.a) ailesiydiler, milyonlarca Müs-lüman onlarý kutsal kabul ediyor, onlarýn þahsýnda Resulul-lah’ý (s.a.a) ve Ýslâm’ýn içerdiði bütün hak ve hayýrlarý hatýrlýyordu. 2- Âþûra katliamýndan sonra Peygamber’in (s.a.a) þehri Medine’nin hürmetini çiðnemesi, halkýný kýlýçtan geçirmesi ve ýrzlarýný Þam ordusuna peþkeþ çekmesi. Tek suçlarý, Ýmam Hüseyin’in (a.s) öldürülmesini korkunç bir cinayet saymalarý, bu cinayete tepki göstermeleriydi. 3- Mekke’ye saldýrmasý, kuþatma altýnda tutmasý, Kâbe’yi yýkmasý ve Allah’ýn güvenli dokunulmaz kýldýðý haremde binlerce masum insaný öldürmesi
<SEYÝT KAZÝM KARAGÖZ ARÞÝVÝM Sosyal Medyada Paylaşın:
Seyit Kazım Åžiirleri
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.