************************************************************************* Gelir misin *************** Bu baþýmýn tacý caným efendim Derdimi söylersem tez gelir misin Karlar yaðsa yolun aþýlmaz olsa Söyle dere tepe düz gelir misin
Yolum sarp kayalý dikenli taþlý Sen gittin gideli gözlerim yaþlý Benim kara gözlüm ey kara kaþlý Elinde kýrýk bir saz gelir misin
Söz verip de ahdýmýzda duralým Gönül yaramýzý birlik saralým Hele dur þu kýþý bir çýkaralým Bahardan da geçtim yaz gelir misin
Sarýca gonca gül hasret dalýnda Göndermezler bakma saða soluna Ecel peþin sýra çýksam yoluna Azrail can alsa söz gelir misin
Baþka yörelerde de bilinen sayýlý kadýn aþýklardan olan Sarýcakýz, aþýklýk geleneðini küçük yaþlarda öðrenmeye baþladý. Babasýnýn eski atletlerden olmasýnýn da etkisiyle öðretmen okulundayken sporla uðraþtý. Jimnastikte birkaç Türkiye birinciliði bulunan Aþýk Sarýcakýz, baðlama çalmaya ilkokuldayken baþladý.
Eðitimiyle birlikte baðlama çalmasýný da geliþtiren Aþýk Sarýcakýz, öðretmen okulunu bitirdiði yýl (1970) Konya Aþýklar Bayramýna katýldý ve türkü dalýnda birinci oldu. 1972’deki Hacý Bektaþ törenleri sýrasýnda Aþýk Veysel’le tanýþtý.
Türkiye’nin birçok yöresinde þenlik ve festivallere katýldý. Sonraki yýllarda öðretmenlikten ayrýlarak Avrupa’ya gitti. 1990 yýlýnda yeniden Türkiye’ye döndü.
Bugüne dek birkaç kaset ve bir plak hazýrlayan Aþýk Sarýcakýz’ýn kadýn aþýklara iliþkin hazýrladýðý »Halk Þiirinde Ana Sesi« (1983) adlý kitap bu anlamdaki ilk önemli örnek araþtýrma niteliðindedir.