Aþýklýk geleneðinin yaygýn olduðu bir çevrede büyüdü ve bu gelenekten etkilendi. Baðlý olarak edebiyat ve müzikle küçük yaþlarda ilgilenmeye baþladý. 14 yaþýnda baðlama çalmayý öðrendi. Kuzeydoðu Anadolu’dan baþlayarak öteki tüm yöreleri inceledi. Araþtýrmalarý sýrasýnda yazýlý, sözlü ve görsel boyutlu çok büyük bir arþiv oluþturdu. Bu verilerin bir bölümünü bir minnet borcu olarak þairler/aþýklar için hazýrladýðý internet sitelerinde deðerlendirmektedir.
Geleneksel türküler üzerine ayrýntýlý araþtýrmalar gerçekleþtiren Karadeniz, önceleri yalnýzca yazmasýna karþýn, giderek kendi yazdýðý ya da baþka þairlerin/aþýklarýn þiirlerini de bestelemeye yöneldi. Ayrýca þiirleri baþka sanatçýlar tarafýndan da bestelenerek yorumlanmaktadýr.
Öykü, þiir, çeviri ve yazýlarý deðiþik ülkelerde yayýmlanan Karadeniz, edebiyatýn yanýnda müzik ve fotoðrafla uðraþmaktadýr. Ayný zamanda bir yayýnevinde editörlük yapmaktadýr.
Þiir yarýþmalarýnda birincilik, mansiyon gibi çeþitli ödüller aldý. Heceli þiir geleneðine baðlý olarak kendine özgü yeni yöntemler geliþtirdi ve uyguladý.
»Yedi Yýlýn Þiirleri« (Kum, 1996), »Uzayda Bir Iþýk« (Kum, 1999), »Gecikmiþ Þiirler« (Kum, 1999), »Kervan Oldum« (Kum, 2000), »Gitmeli Þiirler« (Kum, 2000), »Gün Döndü« (Kum, 2001), »Zamansýz Þiirler« (KaraMavi, 2008) adlý þiir kitaplarý, »Hodlu Noksani-Yaþamý ve Þiirleri« (Kum, 2000), »Artvinli Halk Þairleri« (AAKYD, 2002), »1900’den 2000’e Halk Þiiri« (Atýlým Üniversitesi, 2007), »Türküler-Külliyat« (6 Cilt) (KaraMavi, 2010) Orhan Bahçývan’la birlikte hazýrladýðý »Doðulu Halk Þairleri« (KaraMavi, 2010) adlý araþtýrmalarý ve Ulla Karadeniz’le birlikte çevirdiði »Erich Fried-Seçmeler« (Papirüs, 1994), »Erich Fried-Vatansýz 100 Þiir« (Kavram, 1998), »H. M. Enzensberger-Seçme Þiirler« (Kavram, 1998), »Erich Fried-Sevgi Þiirleri« (Kum, 2000) adlý kitaplarý yayýnlandý.