Kavm-i Yezit yezitliðin bildirdi Yetiþ Allah ya Muhammet ya Ali Sürgün edip her derviþi öldürdü Yetiþ Allah ya Muhammet ya Ali
Eridi fakirin yürekte yaðý Arttý münkirlerin kalb-i feraðý Yanmaz oldu türbelerin çeraðý Yetiþ Allah ya Muhammet ya Ali
Türbelerin yýkýldýðýn gördüler Yezidiler ferah edip güldüler Her derviþi bir diyara sürdüler Yetiþ Allah ya Muhammet ya Ali
Sene bin iki yüz kýrk iki aman Dünyada bu fesat olmuþtur ayan Þimden sonra sürülmez ki bu erkan Yetiþ Allah ya Muhammet ya Ali
Hakký’ya çaðýrýr yaradan Gani Dertlilerin dertlerinin dermaný Bundan sonra çok süreriz devraný Yetiþ Allah ya Muhammet ya Ali …………………………. AÞIK HAKKI-1- …………………………. 1700’lü yýllarýn 2. yarýsýyla 1800’lü yýllarýn ilk yarýsýnda Erzurum’da yaþadýðý düþünülmektedir. Asýl adý Moses’tir. Erzurum’da doðduðu ya da sonradan oraya yerleþtiðine iliþkin bilgi de bulunmamaktadýr.
Þiirlerinden hareketle Bektaþi tarikatlarýnda kendini yetiþtirdiði ve bu yolda kendini geliþtirdiði ortaya çýkmaktadýr. Ýlk kez Fuat Köprülü tarafýndan yayýnlanan ve ayný adlý öteki aþýklardan farklýlýðý açýklýða kavuþturulan Aþýk Hakki’nin mahlasýný kakmacýlýk mesleðinden dolayý aldýðý yolunda veriler bulunmaktadýr. Ýþlediði konular itibariyle de Ermeni kökeni fazlaca öne çýkmadý ve þiirleri yöredeki öteki þairlerle karýþtýrýldý.
Aþýk Hakki þiirlerinde aðýrlýkla geleneksel hece ölçüsünü kullanmasýna karþýn divan etkisiyle de bu tarzda bazý örnekler vermiþtir.
Hakki’nin tam olarak ne zaman öldüðü ve nerede topraða verildiði bilinmemektedir.