Gam Kasevet Keder Baþa Toplandý Daðýtýp Yatmasý Kolay mý Dostum Bir Ok Gibi Geldi Cana Saplandý Çýkarýp Atmasý Kolay mý Dostum
Bir Yuva Kurmuþtum Garip Baþýmda Sürmedim Bir Devran Bunca Yaþýmda Bir Gün Kuþlar Öter Mezar Taþýmda Yardan Ayrýlmasý Kolay Mý Dostum
Bir Taraftan Evlat Bir Yandan Ayle (Aile) Derdim Gayet Büyük Gitmiyor Gayle Ben Bir Mecnun Oldum Sen de Bir Leyla Çöllerde Yatmasý Kolay Mý Dostum
Seyit Meftuni Der Sevdim Pirimi Sað Yar Ýçin Yüzün Benim Derimi Dükkanýmda Olan Mücevherimi Alan Yok Satmasý Kolay Mý Dostum SEYÝT MEFTUNI …………………………. SEYÝT MEFTUNÝ …………………………. Aþýk Seyit Meftuni, Malatya iline baðlý Arguvan ilçesinin eski adý Minayik (Kuyudere) köyünde 1920 yýlýnda doðmuþtur. Asýl adý Ýbrahim Mamo Temiz’dir. Bölgenin yetiþtirmiþ olduðu aþýklar içerisinde önemli bir yere sahiptir. Yetiþmesinde rol oynayanlarýn baþýnda, ilk deyiþleri, duvaz-ý imamlarý, öðreten annesi (Hatice Ana) gelmektedir. Aþýðýn hayatýnda dayýlarýnýn da önemli rolleri olmuþtur. Dayýsý Aþýk Hasan Hüseyin Orhan’dan hem baðlama çalmasýný öðrenmiþ, hem de dayýlarýnýn yanýndan hiç ayrýlmayarak küçük yaþtan itibaren cem ayinlerinin ve Aþýk Meclislerinin müdavimi olmuþtur. Yeteneði sayesinde hem dini tarikat hem de saz çalýp söylemede çok çabuk olgunluða eriþmiþtir. Diðer bir dayýsý Mehmet Efendi’den alfabeyi öðrenerek kendi gayret ve yeteneðiyle okuma yazmayý öðrenmiþtir.
Seyit Meftuni’nin kiþiliðinin þekillenmesinde dedelik ve aþýklýk geleneðine olan hevesi, yeteneði sayesinde dini bilgiler edinmesi, Alevi-Bektaþi geleneklerini öðrenmesi ve erkanýný yürütmesi etkili olmuþtur. Aþýk, gezgincilik özelliði ile farklý kültürlerin taþýyýcýsý ve aktarýcýsý olmuþtur. Ýnsan yaþamýndaki her þey, tabiattaki canlý cansýz varlýklar þiirlerine konu olmuþtur. Aþýk’a göre aþýk, her cefaya katlanmalý, yanýp kül olmalýdýr. Bu aþk uðruna canýný bile feda etmeyi göze almalýdýr. Onun gönlünde kaynayan aþk "HAK" aþkýdýr, ehlibeyt aþkýdýr. Buradan da anlaþýlacaðý gibi Seyit Meftuni Hak aþýðýdýr. Þiirlerinde her konuyu iþlemiþse de, Alevi inanç doðrultusunda Tasavvuf’la bütünleþmiþtir. Aþýk Meftuni 1964 yýlýna kadar Fuzuli, Hatayi, Yemini, Virani, Yunus Emre, Pir Sultan Abdal, Dertli, Azmi Baba, Turabi, Kul Himmet gibi ustalarýn eserlerini icra etmiþtir. 1964 yýlýnda kendi aþýklýk mahlasýný (Aþýk Seyit Meftuni) alarak þiirler yazmaya ve okumaya baþlamýþtýr. Aþýk Seyit Meftuni gerek kendi yöresinde, gerekse gittiði yerlerde devrin ünlü aþýklarý ile bir araya gelmiþ, Aþýk Meclislerinde, Cem Ayinlerinde ve diðer toplantýlarda bulunmuþtur.
Yörede balta saz olarak bilinen, 12 ila 17 perdeden oluþan aþýk sazý, dede sazý, Aþýk Meftuni’nin baþlangýçtan ölümüne kadar elinden düþürmediði yöresel halk çalgýsýdýr. Tezene yerine bilek ve parmak marifetine dayanan, yörede "pençe" diye tabir edilen çalýþ tekniðini, Seyit Meftuni ustaca icra etmiþtir. Seyit Meftuni yörede itibarlý bir aþýk olmasýnýn yanýnda, inançlý, bilgili ve güçlü bir dede olma özelliðine de sahiptir. Seyit Meftuni gerek saz çalma, gerek söylemedeki farklý icrasýyla halk müziði alanýnda kaynak kiþi olarak ayrý önem taþýr. Kendine özgü tavýr ve söyleme üslubu ile gerek Alevi-Bektaþi müziðini, gerekse yöresel müziði bir arada icra eden ender aþýklarýmýzdan biridir. TRT Kurumuna yapmýþ olduðu birçok bant kaydý Türk Halk Müziði repertuarýna kazandýrmýþ olduðu deyiþler, türküler, uzun havalarýn yanýnda çeþitli firmalarca yayýnlanan plaklarý bugünün araþtýrmacý ve icracýlarýna önemli bir kaynak teþkil eder.
Gezgincilik özelliði yurt içi ile sýnýrlý kalmamýþ, kendi kiþiliðini, kültürünü yurt dýþýnda da tanýtmaya çalýþmýþ, kendi çapýnda önemli ölçüde baþarýya ulaþmýþtýr. Bunun mükafatýný manevi olarak almýþtýr. Seyit Meftuni’nin ruhi yapýsýný bize en iyi þiirleri anlatmaktadýr. Erdemli insanýn nasýl olmasý gerektiðini nasihatnamelerinden anlayabiliriz. Aþýk Seyit Meftuni geçirdiði bir kalp krizi sonucunda 28 Mayýs 1982 yýlýnda Adana’da vefat etmiþ, vasiyeti üzerine Kahramanmaraþ’ýn Pazarcýk ilçesi Alibeyuþaðý köyüne gömülmüþtür. Þu anda türbe olan mezarý yurt içi ve yurt dýþýndan birçok kiþi tarafýndan ziyaret edilmektedir. Muharrem Naci Temiz ………………………………………………………………………………………………………………………………………………… )(-)(-)(-BUÐULU CAMLARA YAZDIM ADINI-(((-28-)))(-)(-)(
Bunca dert elemi topladýn baþa Baþtan sürüp atmak zormuþ be dostum Sana geçmeyen söz geçti de taþa Sevda denilen þey kormuþ be dostum
Cananým demiþ ya sefa sürmemiþ Girip bahçesine bir gül dermemiþ Bakmýþ amma yýllar yýlý görmemiþ Þu gönül dediðin körmüþ be dostum
Bunca yýl bilmem ki beklemiþ niye Rüyalarý bile onlaymýþ güya Murat alýp yari sararým diye Boþuna hayaller kurmuþ be dostum
Onunla aðlamýþ onunla gülmüþ Sevdalým diye de hep onu bilmiþ Tatlý bir huzurla hülyaya dalmýþ Boþuna kendini yormuþ be dostum
Aþkýndan kahrolup çöllere düþmüþ Aklýný kaybedip yolunu þaþmýþ Hayalde yaþayýp seraba koþmuþ Senden de beteri varmýþ be dostum
Ýflah olan aþýk yokmuþ cÝhanda Acýlar bir yanda sevda bir yanda Murada ersende mutlu olsanda Bu sevda ataþmýþ hârmýþ be dostum
Lüzumsuz anlar mý sevgiyi nadan Yetmez mi yüzüne gülünce handan Seven yiðit geçmez imiþ sevdadan Kaçmaksa yiðide armýþ be dostum
Sadýk Daðdeviren Aþýk Lüzumsuz Sosyal Medyada Paylaşın:
ASIKLUZUMSUZ Åžiirleri
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.