………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………… Garip Turna Bizi Senden Sorana
Garip turna bizi senden sorana Þimdi bir yavruya kuldur diyesin Aþkýn zincirini takmýþ boynuna Devr içinde Mecnun oldur diyesin
Gece gündüz aðlar hiç bir dem gülmez Unutmuþ eþini dostunu bilmez Sevmiþ bir güzeli artýk vazgelmez Aþýk olmak müþkül haldir diyesin
Terkeylemiþ eþi ile dostunu Abdal olmuþ eðne almýþ postunu Gelen geçen çiðner oldu üstünü Ayaklar altýnda yoldur diyesin
A zalim engeller yolumu baðlar Yarimin hasreti ciðerim daðlar Ab-ý revan olmuþ durmayýp çaðlar Þol akan yaþlarý seldir diyesin
Gevheri der bilmem ben ne olduðum Gurbet illerinde durup kaldýðým Aceplemem beyim þimdi solduðum Bülbülün mekaný güldür diyesin
Gevheri (Hayatý – Biyografisi) Adý Mehmed’dir. Doðumu, deðiþik yerlere baðlanmakla birlikte, kuvvetli bir ihtimalle Ýstanbulludur. Yüzyýlýn ortalarýndaki mecmualarda þiirlerinin görülmesinden yola çýkan araþtýrmacýlar doðum tarihi olarak yüzyýlýn ilk çeyreðinden biraz sonrasýný ileri sürmektedirler. Onun, Ýstanbul ve Bursa’daki divan katipliklerini, imparatorluðun diðer büyük memleketlerinde de kýsa aralýklarla yürüttüðüne bakýlýrsa medrese tahsili gördüðü anlaþýlmaktadýr. Aruz ile yazdýðý þiirlerindeki söyleyiþ de bunun baþka bir delildir. Ölümü 1127/1715 ‘ten sonradýr. Þükrü Elçin, bazý þiirlerinde geçen Hacý Bektaþ adýný, onun Hacý Bektaþ Veli’ye intisabýndan çok bir Bektaþi muhibbi olmasýnýn iþareti olarak kabul eder.Tameþvarlý Ýbrahim Naimeddin’in Hadikatü’þ Þüheda ve Müstakimzade’nin Tuhfe-i Hattatin adlý eserinde adý geçmektedir. Musiki ile de ilgilenmiþ olan Gevheri’nin kendi adýný taþýyan bir de hava vardýr. Aruz ile yazdýðý þiirlerinde baþta Fuzuli olmak üzere klasik þairlerimizin tesiri görülür. Yüzyýlýn baþlýca adlarýndan biri olmasýnda, belki de, aruz veznini hece vezni kadar baþarýlý bir þekilde kullanan ender þairlerden biri olmasýný da rolü vardýr.Usta bir aþýk olmasý, onun sevilip örnek alýnmasýna vesile olmuþtur. Pek az aþýða nasip olan bir husus da, sadece onun þiirlerine yer veren bir mecmuanýn bulunmasýdýr.Þiirleri arasýnda çeþitli tarihi olaylara yer verenler de vardýr. Avusturya’ya karþý açýlan 1663 ve 1689 seferleri için söylediði þiirlerini bu arada sayabiliriz.Þairname’lerden sadece Gubari’de adý geçmektedir; Sun’i ve Hýzri’de ise Cevheri adýyla kayýtlý olan þairin Gevheri olmasý muhakkaktýr. ………………………………………………………………………………………………. )(-)(-)(-BUÐULU CAMLARA YAZDIM ADINI-(-7-)(-)(-)(
Nazlý suna senden beni sorana Bir ahu’dan yaralýdýr deyiver Bu sevdayý hayýrlara yorana Onun bahtý karalýdýr deyiver
Gül dalýna yaðan ince það gibi Viran olmuþ bahça gibi bað gibi Üst üstüne bindi dertler dað gibi Onun derdi sýralýdýr deyiver
Bir sevda ki ataþ imiþ kor imiþ Sevenlerin gözleri de kör imiþ Ömür boyu unutmasý zor imiþ Bu sevdanýn kuralýdýr deyiver
Buluþmanýn arasý da ýrarsa Nerde diye gelip beni ararsa Sevdiceðim nereli der sorarsa Yaban deðil buralýdýr deyiver
Þeyda bülbül gibi güle zâr’ýndan Gönül yangýnýndan ataþ hâr’ýndan Bitmeyen geceden yâr efkâr’ýndan Onun baþý harelidir deyiver
Senin hasretinden eridi yandý Her nefes alýþta hep seni andý Çöllerde dolaþan mecnuna döndü Ciðerleri parelidir deyiver
Lüzumsuz cevr ile geçiyor ömür Baðlamýþ sineye gözleri kömür Varmý ki bir sevda dört baþý mamur Þu daðlarýn maralýdýr deyiver
Sadýk Daðdeviren Aþýk Lüzumsuz
ETEK YAZILARI það :Yoðun çið hare :1. Bazý nesne, canlý, göz vb.nde dalgalanýr gibi görünen parlak çizgiler, meneviþ, dalgýr: Cevri :Eziyet, sýkýntýyla ilgili olan. Sosyal Medyada Paylaşın:
ASIKLUZUMSUZ Åžiirleri
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.