Bir Film / Kalp Cihazının Kırıldığı Sahne I.
H. Karataş
Bir Film / Kalp Cihazının Kırıldığı Sahne I.
Bir filmde ana karakterin tecavüze uðradýðý sahnedir ayrýlýk;
Yellenirsin,
Müdahale etmek istersin;
Fakat tek bir kelime dahi edemezsin.
Ayrýlýðý bir kez yaþayan bir baþka yaþar artýk hayatý;
Ýhtiyar bir bunak gibi ölüme yakýn;
Yirmi birinci yüzyýl genci gibi intihara meyilli.
Samanlýkta o malum iðneyi bulma olasýlýðý kadar düþüktür
Ýnsanýn, katlanarak çoðalan yalnýzlýðýnda,
Hiçliðinin kalabalýðýnda,
Kendini bulabilme olasýlýðý.
Sigara dumanýnýn çemberinden bir sirk aslaný gibi
atlayýp geçebilecek kadar
cýlýzdýr artýk gövdesi.
Ya da ayrýlýk bayisinde kuyruða giren her boþluk;
Birkaç beden büyük gelir üzerine.
Öznesi tekil cümlelerin bitiminde baþlayan
Satýrlar dolusu o zifiri boþluða
Daðýlýr,
Yapayalnýz,
Öksüz,
Hangi kalemden peydahlandýðý bellisiz bir mürekkep gibi.
Tek barýnaðýdýr bu boþluk,
Bu hiçlik ki
Öldüren bir ressamdýr;
Fýrçasýný bir kez deðdirince,
Su rengindedir, alabildiðine saydam ve transparan
Geride kalanýn
Göz ucuyla baktýðý her gezegen ve yer küre.
Seneler boyu aralarýndaki kapanmaz mesafeyle
Birbirine komþuluk eden aðaçlar gibi,
Ölçümsüz bir mesafe koyar yaþamla arasýna,
terk edilen.
Komþudur bir þekilde hayata fakat
Misafiridir bundan böyle ölüler sýðýnma evinin.
Ve zaman
Bir fil leþidir;
Aðýr, hareketsiz, yerinden kýmýldamayan.
Zaman artýk hiç geçmez
Arkada kalanýn sokaðýndan!
Beyhudedir; saatlerin yarýk sýrtýna yerleþtirilen güçlü piller,
Beyhudedir; insanýn yeni nesil umutlarý için teknolojik icatlarý,
Sûruna üflenenin,
Sevdiðidir son hatýrladýðý
Ve ebedi bir yok oluþtur sevdiðinden bir sonraki yaþama tarzý.
Gidenlerin beklendiði bir durak vardýr:
Kara zemheri duraðý;
Bekleyenin saçýnda yuva yapar karlar,
Eriyip çiy olur vücut;
Fakat o hala bekler,
Gidenin artýk geri dönmeyeceðinden emin olana kadar.
Atýlan her bir adým,
Unutmaya dair her öðüt
Çaresizliðin þiddetlenen basýncý
Bir zelzeledir, organlarýna suikast yapan.
Tuðlalar dökülür,
O ise enkazýn altýnda kalan canlý bir süstür.
Fakat kanatlarýný açýp gidenler asla bilmezler;
Peþlerine býraktýklarý tüylerden daha azdýr
Bir tüyde küle dönüþüp
Tekrar dirilebilenler.
Ve bir filmde ana karakterin ölüm sahnesidir ayrýlýk;
Sen de onunla ölmek istersin
Fakat buna gerek yoktur;
Çünkü sen ondan daha çok ölüsündür artýk.
Sosyal Medyada Paylaşın:
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.