Akdeniz Caddesi (1)
"- Yüzü türkis, Göðü berrak-mavi,
içi serin ve temiz
bir Caddedir Akdeniz." Maystro, Bando Baþý
dikip-çekip, fýrlatýp, Elinde-Bileðinde döndürdüðü
Major-Tempo-Püsküllü Deðneðiyle sarsýyordu Sokaðý.
Bando, "Akdeniz Caddesi Marþý" ný çalýyordu;
"- Homer’e Destan olur, Osmanlý Kýlýcýna Göl.
Bir Balýkçý keþfeder. Uygarýn-Altýncý-Kýtasý der. (*)
Kapýnýn Önü temiz, bir Caddedir Akdeniz." "Tam-Tarra ram ram, Tam-Tarra ram" diye,
normalde bile böyle sade-tekdüze Cümlelerle konuþurdu Maystro,
Makina gibi, Hecesi belli Kelimelerle Kafiyeler düzerdi;
"- Biri-Diðerini vurur, Öbürü bakar-durur.
Çoðu görmez-bilmez yada Ýþine gelmez.
Atar Suçu Hasmýna, sürer Çöpü Komþuya.
Kapýmýn Önü temiz...
demeye kalmaz,
döner-gelir-tüm Pislik fazlasýyla Kapýya" "DURULARAK ÇALINACAK"
Ýþaretini verdi Maystro.
Püsküllü-Major Sopa dim-dik sivri Ucuyla, Göðü "dört-dörtlük" deldi.
Yorum yapýyordu, birþeyler katýyordu "Yana Yatýk-Ýtalik" Hergelenin Biri,
çekip-sekip-uzatýp, bir ileri bir geri, bozuyordu Naðmeyi;
"- Dur, yapma deyip ayýrmaya gelenler,
Ulusal Sularda durdurulur-vurulur.
Döver-söver bir Zorba, Yaradana-Kuluna.
Tanýmaz Hak-Hukuk, Barýþçý "Tutsak" olur.
Kapýnýn Önü temiz, bir gariptir Akdeniz. "DURMAYA GERÝ SAYILACAK"
Emriyle Maystro, Major-Tempo-Deðneðini Omuz hizasýna çekti;
Mavi Akdeniz Dalgalarýnýn Ak-Pak Köpük uçlarý gibi,
9 BARIÞ GÜVERCÝNÝ
insafsýzca vurulur. Arda kalanýn Hür ve Uygar Kanatlarý yolunur.
Barýþçýlar zorla Gemilerden alýnýr, hýrpalanýr-horlanýr, "Suçu-kabule" zorlanýr.
Barbarlýk Mahkemesinde Kanunsuz-savunmasýz, Þahitsiz-Ýspatsýz birde Hüküm sunulur;
Terorist, Bozguncu, Kýþkýrtýcý, Silah Kaçakçýsý, Barýþ Katili, Musevi döþmaný olur.
Kapýnýn Önü temiz, bir komiktir Akdeniz. Trombon-Trompet-Korn-Kornet, Klarnet-Flüt-Pikolo-Parget?
Onca Çalgý içinde, Hassas-Radar-Kulaklar bulamadý bu Ýt’i.
"Sýrayý bozan, Hariçten Gazel atan, Çembere Çomak Sokan"
Yana Yatýk-Ýtalik bu Çalgýcýda kimdi?
"DURULACAK"
Maystro’nun Püsküllü-Major-Sopasý, hiddetle, Çaký gibi, aniden, Yere Paralel yattý.
Son Dörtlüðün-Ýlk Notasý sayýlmaya baþlandý. Bir, Ýki, Üç, Dört...
"- Dünya Barýþ Meydaný,
Akdeniz Caddesi’nde
Doðu-Asya-Köþesi,
Gaza Þeridi, Filistin-Çýkmaz-Sokak..." Diiik-kat!
Sol Ayak "birdaha kalkmamak üzere" saðýn Yanýna çakýlacak!
"SUSULACAK!"
Bir Aylýk "Çarþýya Çýkma Yasaðýndan" bir önceki, son Tehdit idi bu Maystro’nun.
Çaký, tekrar kapandý. Geldi Püsküllü Sopa "Dam gibi" Baþ üstüne.
Bando Baþý iki Eliyle tutup sallýyarak Sopayý, "Dört, Üç, Ýki, Bir" yerinde-geriye saydý.
Durdu, sustu tüm Çalgýlar. En arkada, en Dost, en güvenilir, "Davul-Trampet ve Zil",
usul Emirlerle yönetiyordu Bandoyu.
"TIIÐK-TAK"
diye Maystro Sopayý Yere vurup Baston gibi yürüdü,
Göz Daðý verip bir süre Bando’yu hiddetle süzdü,
"Hiç-Bir-Çok’tan haberi olmadýðýný, Kendisi gibi, herkesinde bildiðini" de biliyordu.
Yana Yatýk, Ýtalik Çalgýcý düþünmedi artýk.
Maystro’dan daha büyük bir Beyin, hünerli Ses Telleri,
zeki Aðýz-Dil-Dudak Kaslarý ve hassas-duyarlý Kulak Zarlarý ile sustu.
Maystro
Püsküllü-Major-Deðneðini neþeyle havalara atarak,
Bando
"baþka bir Marþ" çalarak
Kýþlanýn Yolunu tuttu.
(*) ALTINCI KITA AKDENÝZ - Halikarnas Balýkçýsý Bütün eserlerý 9 - Bilgi Yayýnevi
Sosyal Medyada Paylaşın:
Oğuz Can Hayali Åžiirleri
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.