þehri ýslatýyor yaðmur, gece kavuþmadan kuþlarda bir yaðmur telaþý saçak altlarýna koþmaktalar siren seslerini duyan çocuklarýn sýðýnýklarýna koþmasý misali þimdi anlýyorum yalnýzlarýn ýslanmayý neden sevdiðini
sanki birazdan kapý çalacak kapýnýn ardýndaki kiþi ‘’ölüm’’ seslenecek uzaklardan gelen bir misafir yorgunluðunda ‘’merhaba’’
buyur edeceðim kapýnýn acý gýcýrtýsýnda tahta masanýn üzerine gazete kaðýdýný serip akþam yemeðimize baþlayacaðýz biraz peynir,birkaç zeytin,bir kara fýrýn ekmeði ile
bir ilan çarpacak gözümüze ‘’sahibinden satýlýk kiraz aðacýnda kýrlangýç yuvasý’’ o an anlayacaðým misafirimin deðerini yalnýzlarýn ýslanmayý neden sevdiðini anladýðým gibi
ve up uzun susacaðýz suskunluðumuzu bozacak evini bir esmer çocuk gülümsemesine satan kýrlangýç aðlamaklý gözleri ile sen geleceksin aklýma bir yangýn büyüyecek
kendine kanayacak esmer çocuklar kýrlangýç hüznü yayýlacak odamýza
II
bilirim kuþlarýn yaðmur telaþlarýný aç çocuklarýn ekmeðe dokunuþlarý kadar sýcaktýr yaðmurlar altýnda yalnýzlýðýna bir sigara yakan insanlarý
sükuttur ölümün konukluðu gül kuruttuðun gecelerde mezarlarýn üzerine çiçekler veren anneler kadar yaslý ve derindir
gelmeyim aklýna kýrlangýçlarý düþlerinden vurdular esmer çocuklarýn gülümsemelerini uykularýnda çaldýlar akþam çiçekleri gibi acýlarýmý emanet ediyorum gün batýmlarýna
sen bilmez misin bir mezarda iki kiþilik yer yoktur ne çalýp durursun kabrimin kapsýný
Sosyal Medyada Paylaşın:
Adoniss Åžiirleri
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.