"- Tapýnaðýmý çaldýlar. Ettiler aðzýna, Ýda’mýn. Sýðamýyorum hiç bir yere." Dediðinde, anlamamýþtým seni.(*)
Yýl 1978, Berlin sensiz. Ada Müzesi, Bergama Tapýnaðý.
O görkemden haberdar deðilsen eðer, girer-girmez Büyük Salona, bir buruk sancý okþar yüzünü. Bu, kurumuþ Mantar, Yosun ve Tuz nemi karýþýmý cevap; "Mermerin Anadolu Hasreti" dir. Þaþar kalýrsýn!
Köylümün Kerpiç-Çamur sývalý duvarlarýný aklatan, yakýlýp-öðütülüp Kireç olan Mermer, yok olan Kollar, eller ve de Kuran’da; "Ýnsan Oðluna Suret yaratmak yasaðýna kurban" Yüzlerden traþlanmýþ gülümseme, hiddet, acý. Sözsüz Karikatürler, Sessiz Þiirler selamlar seni.
"- Ey, Ýda’ya aþýk kavgacý Yürek ! Bir türlü gömemedik seni!"
(*) Vedat Oðuzcan
Sosyal Medyada Paylaşın:
Oğuz Can Hayali Åžiirleri
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.