madiba-gazoz kapağı-istanbul
kuzey yarýmkürenin salaþ bir mekânýnda
berduþ kýlýklý
balýk istifi tahta taburelere sýrtýný dayamýþ
kýrýk dökük kiremit duvara yapýþtýrýlmýþ
*madiba’nýn resmine
kara gözlerini asar…
kemirgenlerin diþleri tek tek çürümüþ
güney kuþlarý kýzgýn çöle savurmuþ
madiba’nýn
yirmi yedi senelik prangalarýný
-hep kýskandýðý yüreði hatýrladýkça
bir yýldýz kayýyor içine…-
gözyaþýnda cezayir menekþelerinin
miskin kokusu
göçmenlik yaþamýnýn
en çok vakit kaybettiði noktasýnda
devinimsiz
ufuk çizgisini parçalayan umutlarý
okyanus ötesi ülkesinin tarihine
bir çentik atar
kurþuni…
vahþi bir kayadan farksýz
bedenine
çullanýr þehla þehir
–sunulan nektarlarý içerken kana kana
sýkýþtýrdýklarý cebine
gazoz kapaklarý... –
ölçüsünü kaybetmiþ
kendi kýskacýnda
lime lime olmuþ
þehri istanbul’un
çabuk esir düþmüþ nar içi gün batýmlarýna
amacýndan sapmýþ
okyanusu neden aþtýðýný çabuk unutmuþ
yutmuþ iþtahla
kara delik sokaklar
kimliksiz
adressiz
sevgisiz
ekmeksiz
yorganý gazete
sokak kedilerin yumuþak tüylerinin þefkati
bir de göðsünde duran
madiba’nýn resmi
hayat üçgeni
dar çýkmazlarda
acýlarýn çocuðu olmuþ bu þehir
içi acýyaný
itmiþ
hor görmüþ
okyanusu neden aþmýþ sanki
mekân deðiþmiþ
kýlýf yenilenmiþ
ruhlar ve bakýþlar
hep ayný kalmýþ
gönül gençyýlmaz
tunus
*nelson mandela
(tarihin ilk siyahi cumhuriyetini
kuran kiþi)
Sosyal Medyada Paylaşın:
gönül gençyılmaz Åžiirleri
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.