ANLAMIN ÇIĞLIKLARIYLA DOLUDUR İNSAN ZİHNİ
Kötü kader diye bir þey yoktur;
21. yüzyýl vardýr.
Ve bu yüzyýl yavrucuðum;
Bir kelebeði bile intihar ettirebilir
(Jose Saramago)
...
“gerçek, bir aldatmacadýr; herkes kaçar ondan”
dedi en iyi arkadaþým gerçeküstücülük
özgürlük de öyledir bakmayýn afili tavýrlarýna
kimse özgür deðildir özgür olan bile
yakýlmakla tehdit edilir özgür olan
kimse aþýk deðildir artýk yirmi birinci yüzyýlda
sýradanlýk duvarýna çarpa çarpa silikleþir
burkulmuþ kalplerin oyuncaðýdýr aþk
bütün bedenini donatýr aþýk olma fikriyle
gerçekte bomboþtur içi, hiçi ise dopdoludur
saflýk ölmüþtür yirmi birinci yüzyýlda
intihar da öyledir bunaltýya düþen için
kimse intihar etmez, onu içsel cebinde taþýr
çan kulesi gibi yerleþtirir onu zihnine
yaþamý hatýrlatýr gonk sesi her saat baþýnda
bunaltýnýn aksesuarýdýr intihar düþüncesi
ama dâhil deðildir buna
Sylvia Plath ve Nilgün Marmara
hayatýn en vurucu i mgesi olsun diye
seçmiþlerdir ölümü onlar
insanlarýn çoðu yalancýdýr, bir kýsmý da korkak
dünyanýn en hakiki gerçeðidir bu
gerçek, yolumuza aniden çýkan bir aldatmacadýr
baþýný baþka yöne çevirir onunla karþýlaþan
yine de kardeþ gibidirler yalan ve gerçek
birbirlerinin yerine geçerler uygun aðýz bulmak için
“insan yalnýzlýktan gelmiþti, sonra
kayboldu boþluðun metropolünde
ve yalnýzlýða geri döndü, evine”
dedi en iyi arkadaþým gerçeküstücülük
anlamýn çýðlýklarýyla doludur insan zihni
varlýðýn duvarýna çarpa çarpa belirginleþir ancak
duyulmazlýðýn sahrasýdýr yirmi birinci yüzyýl
Sosyal Medyada Paylaşın:
Dramatik Buluntular Åžiirleri
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.