MENÃœLER

Anasayfa

Åžiirler

Yazılar

Forum

Nedir?

Kitap

Bi Cümle

Ä°letiÅŸim

göğsümüze dokunan rüzgar
redfer

göğsümüze dokunan rüzgar





can aynasýdýr acýlarýn kurbanlarý
bizi bize gösterir
unuttuðumuz güzel yüzümüzle tanýþtýrýr
kerbela’yý hatýrlayýþ da
adý güzel kendi güzel
bir hasan- hüseyin güzelliði
doðurmalý içimizde

hz. hüseyin ve ailesinin canlar feda ederek
hayatlarý gözden çýkararak
ayakta tuttuklarý yüce bir gerçek vardýr ki
o gerçek þimdi
biz yaþayanlarýn yüreðine emanet

kutlu bir titreyiþin
derin bir ürperiþin
yüce bir haþyetin
göðsümüze dokunan rüzgarýdýr kerbela
Hakkýn hatýrýný her þeyin üzerinde tutmanýn
silinmez mührüdür hz. hüseyin hatýrasý
haksýzlýk karþýsýnda
direnmenin aþýlmaz daðýdýr kerbela

diyor ki
kerbela þehidi
Allah rasulünün reyhan kokulu torunu
karþýsýndaki azgýn topluluða,
peygamber hukukundan azýcýk nasibi olabileceðini düþündüðü
peygamber hatýrasýna azýcýk hürmet edebileceðini umut ettiði
içlerinde yürek taþýdýðýný sandýðý canavar gürüha

ey insanlar
soyumu söyleyin, ben kimim
sonra kendinize gelin, nefsinizi kýnayýn
bakýn, beni öldürmeniz,
hürmetimi gözetmemeniz size caiz midir

ben, peygamberinizin kýzýnýn oðlu deðil miyim
ben, peygamberinizin vasisi
ve amcasý oðlunun oðlu deðil miyim
ben, herkesten önce Allah’a iman eden
ve peygamber’in risaletini tasdik eden
kimsenin oðlu deðil miyim

seyyid-uþ þüheda olan hamza
babamýn amcasý deðil midir
cafer-i tayyar amcam deðil midir
peygamber’in benim ve kardeþim hakkýndaki
bu ikisi cennet gençlerinin efendileridir
sözünü duymamýþ mýsýnýz

eðer sözümü tasdik ederseniz,
bu söylediðim sözler bir gerçektir.
Allah’a andolsun ki,
Allah Teala’nýn yalancýya gazab ettiðini
ve uydurduðu sözün zararýný kendisine çevirdiðini
bildiðim günden beri
yalan söylemiþ deðilim.

eðer beni yalanlarsanýz þimdi
müslümanlarýn arasýnda
peygamber’in ashabýndan olan kimseler mevcuttur
bunu onlardan soracak olursanýz söylerler size

cabir b. abdullah-i ensari
ebu said-i hudri,
sehl b. sa’d-is saidi,
zeyd b. erkam
enes b. malik’ten sorun, öðrenin
þüphesiz onlarýn hepsi
resulullah’ýn benim ve kardeþim hasan’ýn
hakkýnda buyurduðu sözü duymuþlardýr
bu sözler,
sizi kanýmý dökmekten alýkoymuyor mu

ben ve kardeþim hakkýnda
peygamber’in buyurduðu bu sözde þüpheniz varsa
benim peygamberinizin kýzýnýn oðlu olduðumda da mý
þüphe ediyorsunuz

Allah’a andolsun ki,
doðu ve batý arasýnda bütün dünyada
sizin ve dýþýnýzdakiler arasýnda da
resulullah’ýn benden baþka torunu yoktur

yazýklar olsun size
acaba öldürdüðüm bir kimse
veya zayi ettiðim bir mal
ya da size vurduðum bir yara karþýlýðýnda mý
beni cezalandýrmak istiyorsunuz

ey insanlar
Allah’a andolsun bundan sonra
süvarinin bineðe binerek meydanda gezdiði süre miktarýnca
dünyada kalýrsýnýz

bu sözü babam,
ceddim resulullah’tan bana nakletti.
bilin ki hüseyin’in ümidi ancak yüce Allah’adýr
çünkü hayatý
Allah’ýn kudreti elinde olmayan kimse yoktur.
yok…yok…yok

*
hicretin dördüncü yýlý þaban ayýnda
resul-i ekrem efendimizin torunu
hz. ali’nin ikinci oðlu hz. hüseyin
hz. fatýma’dan dünyaya geldi
doðumunun yedinci gününde
peygamber efendimiz bu nur topu torunu için
akika kurbaný olarak iki koç kestirdi
kulaðýna ezan okuyup ismini koydu ve saçýný kestirdi

torunu hz. hasan gibi hz. hüseyin de
nebiy-yi muhtereme benzerdi
her iki torunu için efendimiz
Allah’ým ben, bunlarý seviyorum
sen de sev bunlarý diyerek dua etmiþti

bir gün ebu eyyubi’l-ensari (r.a.)
resul-i kibriya’nýn huzuruna girdiðinde
onun hz. hasan ,hz. hüseyin’le oynadýðýný gördü
ya resulallah, sen onlarý çok mu seviyorsun
diye sorunca,
efendimiz þu karþýlýðý vermiþti
nasýl sevmiyeyim ki
bunlar, benim dünyada kokladýðým iki reyhanýmdýr

hz. hasan’dan sonra
hz. hüseyin gelecekti ki dünyaya
o güzel nebinin yansýmasý tamamlansýn yeryüzü aynasýnda
sevinç büyüktü
melekler daha da büyüttüler sevinci
hz. peygamber, hz. ali’den kapýda bekleyip
eve kimseyi sokmamasýný istedi

zira melekler topluluklar halinde
ehl-i beyt’i ziyaret ediyor
peygamber sevincinden paylarýný almaya çalýþýyorlardý
bu mübarek evin birbiri peþi sýra gelen
binlerce görülmez davetlisi arasýnda
hz. hüseyin’in ismini Allah katýndan getiren
cebrail aleyhisselam da vardý

melekler alemi
cennet gençlerinin efendisi olacak bu çocuklarla ilgisini
doðumlarýndan sonra da devam ettirdi
hayatlarýnýn her safhasýnda izlediler onlarý
oyunlarýna bile dahil oldular

iki kardeþ güreþ tuttuklarýnda
efendimiz, hz. hasan’ý teþvik edince
anneleri hz. fatýma
ya rasulallah…büyük olmasýna raðmen
hasan’ýn tarafýný tutuyorsunuz
küçüðe yardýmcý olmak daha uygun deðil midir
diye serzeniþte bulundu da
hz. peygamber’den þu sarsýcý cevabý aldý
ya fatýma
cebrail aleyhisselam, hüseyin’e yardým ediyor

melekler bu güzel çocuklarla oynamakla kalmadý
onlara hediyeler de getirdi
hz.cebrail sahabilerden hz. dihye suretinde
hz. peygamber’le görüþmeye geldiðinde
çocuklar ticaretle uðraþan dihye’nin
seferden kendilerine hediye getirdiðini düþünerek
elbisesini yokladýlar

hz. peygamber bu durumdan mahcubiyet duyunca
hz.cebrail sýkýlmaya gerek olmadýðýný
anneleri namaz kýlarken
bu çocuklarýn beþiklerini dahi salladýðýný belirtip
ya Rabbi…beni habibinin yanýnda utandýrma
diye dua ederek
oturduðu yerden ellerini cennete uzattý
bir salkým yeþil üzüm
bir kýrmýzý nar geldi eline
hz. hasan üzümü,
hz. hüseyin narý aldý

yaðmurdan bile sakýnýyordu torunlarýný hz. peygamber
bir gün hz.hüseyin dedesinden annesine gitmek isteyince
hz. peygamber ellerini göðe açmýþ
hz. hüseyin eve gidinceye kadar, durmuþtu yaðmur

bazen çocuklar yaðmur kesilene kadar büyürdü
bazen çocuklar yaðmur olurlardý büyüdükçe

babalarý hz. ali tarafýndan verilen
aziz bir görevi yerine getirdi hz. hüseyin
aðabeyiyle beraber
isyancýlarýn kuþatarak susuz býraktýðý
hz. osman’ýn evine su taþýdý

su ve hüseyin
biri anýldýðýnda diðeri de anýlýyor yüzyýllardýr
susuza su taþýdýðý için deðil yalnýz
suyla arasýna etten bir duvar örüldüðünden
amr b. haccac’ýn çirkin görevi
beþ yüz süvariyle
su ve hz. hüseyin’in arasýna girmekti
bir damla bile içmeyecekler diye
emretmiþti çünkü ömer b. sa’d

duvarýn çirkin tuðlalarýndan biri de
abdullah b. ebi husayn’dý
ey hüseyin suya mý bakýyorsun
hiç bakma
o, gökteki gibi sana uzaktýr
ona, eriþemezsin diyordu
yüzü kýzarmadan.
vefatýna kadar
aðabeyiyle ayný takva yolunu yürüdü

hz. Hüseyin
binlerce biata binaen kufe’nin yolunu tuttu
taraftarlarýnýn sözlerinden döndüðünden habersizdi
abdullah b. Abbas
abdullah b. zubeyr
abdullah b. ömer gibi sahabilerin
kufe halkýnýn güvenilmezliðini ileri sürerek
þartlar olgunlaþana kadar
mekke ya yemen’de ikamet etmesinin
daha yerinde bir karar olacaðýný
söylemelerine raðmen
düþüncesini deðiþtirmedi hz. hüseyin

hz. peygamber’i rüyasýnda görmüþtü
baþladýðý iþi tamamlamak zorundaydý
yolda karþýlaþtýðý meþhur arap þairi ferezdak’ýn
halkýn kalbi seninle
kýlýçlarý beni ümeyye’ylede
takdiri ilahi semadan nazil olur
Allah dilediðini yapar sözü bile
kuþku düþürmedi içine

haklýsýn, Allah’ýn dediði olur elbette
Allah dilediðini yapar
Rabbimiz her gün yeni bir iþtedir…diyerek
devam etti yoluna
aile fertlerinin de içinde bulunduðu
yaklaþýk yetmiþ kiþi kaldý yanýnda
nihayet kerbela’ya vardý kafile

hz. hüseyin kendisini
kufeliler’in davet ettiðini söyledi
18.000 taraftarýnýn biat ettikten sonra
sözlerinden caydýðýný
geri dönmesine ise hür b. yezid’in izin vermediðini
mecburen bu mýntýkaya kadar geldiklerini
anlattýktan sonra
müsaade edin dönüp gideyim dedi

ne geri dönmesine,
ne biat için halifenin yanýna gitmesine
ne serhatlerde cihatla meþgul olmasýna
izin verildi hz. hüseyin’in
suyla irtibatý kesilmiþ
yorgun bir muhalif kolay kolay geçmezdi ele

bu zulme nasýl engel olacaklarýný düþünerek
dua ve istiðfarla sabahladý hz. hüseyin ve sevenleri
yanlýþý güzel bir üslupla düzeltmeyi
çocukluðunda öðrenmiþti hz. hüseyin
doðrusunu yaparak yanlýþýný kendine buldurmaktý
aðabeyi hasan’la metotlarý

hz. hüseyin atýna binip elinde kur’an olduðu halde
ömer’in ordusuna yaklaþtý
yumuþak bir dille
hakkýnda insaflý bir karar vermeleri halinde
savaþmalarýna gerek kalmayacaðýný
böylece manevi mesuliyetten kurtulacaklarýný
kan akýtmanýn büyük vebali olduðunu,
mazeretini dikkate almamalarý durumunda ise
ellerinden geleni yapabileceklerini söyledi

sinan b. enes en-nehainin mýzraðýyla
yere düþtü hz. hüseyin
on sekiz bin kiþi sözünden döndüðü için
kýrýldý peygamber’in aynasý
sonrasýný kim anlatabilir
kuvvetlerin birbirine denk olmamasý yüzünden
savaþ görüntüsüyle kendini gizlese de
bir katliamdý kerbela
bir tarafýn ordusu vardý
diðer tarafýn bir avuç seveni

63 kahraman
hz. peygamber’in torununu koruyabilmek için
tek tek düþüyordu topraða
hz. hüseyin’in yanýnda
sýcak ve susuzluktan bitkin düþmüþ
birkaç kiþi kaldýðýný gören þemir b. zülcevþen
bir zamanlar sýffin savaþý’nda
hz. ali’nin yanýnda olduðunu unutup
Allah’ýn aslaný’nýn sevgili oðluna
dört taraftan saldýrýlmasý emrini verdi
sonrasýný kim anlatabilir ki

þöyle seslenmiþti sevenlerine hz.hüseyin
olup bitenleri görüyorsunuz
dünyanýn rengi deðiþti
tamamen faziletten yoksun hale geldi
her iyiliðin tortusu kaldý yalnýz
görmüyor musunuz

kak ve doðru, yerin altýna gönderildi
bilerek batýl iþler peþine düþtü insanlar
kötü gidiþi önleyecek kimse kalmadý
zaman, her müminin Allah için hakký savunma zamanýdýr
þehit olmak istiyorum.
zalimlerle bir arada yaþamak da zulüm deðil mi

hz. hüseyin’in mübarek baþýnýn
nereye gömüldüðünü tartýþýyorlar hala
medine’de baki mezarlýðý’na
necef’te babasýnýn yanýna
küfe dýþýnda bir yere
kerbela’da cesedinin konulduðu kabre
dýmaþk’ta bilinmeyen bir yere
rakka’ya, hatta kahire’ye

hayýr, hayýr
doðrusu
hz. hüseyin’in mübarek baþýnýn
mezhebi ve meþrebi ne olursa olsun
bütün müslümanlarýn omuzlarýnýn üstündedir

redfer

Sosyal Medyada Paylaşın:



(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.