MENÃœLER

Anasayfa

Åžiirler

Yazılar

Forum

Nedir?

Kitap

Bi Cümle

Ä°letiÅŸim

ne kadarda güzel uçuyor kuşlar
redfer

ne kadarda güzel uçuyor kuşlar





bir çocuðun gözlerinin içine girerek
seyredilmeli peygamber
çocuksu bir saflýðýn göðünde yükselen
bir yýldýz gibi
parlamalý peygamberlik nuru

enfüsi serüvenler
iç yolculuklar
müslümanlarýn üzerine yaðmalý
o derin sessizlik usulca yýrtýlmalý
o puslu çerçeve kýrýlmalý
karanlýk kanatýlmalý en kara yerinden

vahyin iniþi ekseninde
akmalý nebevi hayat
içsel aksiyonlarla örülü
sözün insanlýða iniþinin
ilk ve en rahmet çalkantýsýyla yaþanmalý nebi
o kelamýn sofrasýný bekleyen kalbi açlýðýn
ruhi susamýþlýðýn heyecaný
peygamberin sözünden okunmalý

yoksa
vahiyle dirilen, vahiyle yoðrulan
o gerçek peygamberin yerinde yeller eser
nebiden mahrum ,kaybedenlerden oluruz
vahyin akýþýný kenarda býrakan
savrulmuþ zamanlar yaþatýrlar bize

sanki peygamber,
onca iþlerinin arasýnda
part-time bir görevi yapýyormuþ gibi
hiç beklemeden, hiç özlemeden, hiç sevinmeden
hiç etkilenmeden ve hiç muhabbete girmeden
vahiy alýyormuþ gibi olur

*
resul-i ekrem hem imana davet etmek
hem de kureyþ müþriklerine karþý
bir kuvvet olarak kullanmak gayesiyle
hac mevsiminde
mekke etrafýnda konaklamýþ bulunan
arap kabileleri arasýnda dolaþýyordu
bir davanýn hýzla intiþarý
þüphesiz, saðlam ve seviyeli
müntesiblerinin çokluðu ile doðru orantýlýdýr

görüþtüðü kabile ileri gelenlerinin her biri
ayrý ayrý bahaneler ileri sürerek
islama girmekten uzak duruyorlardý
içlerinde müslüman olma arzusunu
izhar edenler var idiyse de
bunlarýn islam safýna katýlmalarýna engel olunuyordu

davet edilen bazý kabileler ise
davete icabet etmedikleri gibi
efendimize hakaretvari sözler de söylüyorlardý
resulullahýn dolaþtýðý yerlere müþrikler de gidiyordu
onu adeta bir gölge gibi takip ediyorlardý

kabile fertlerinin islamiyetten uzak durmalarýnda
þüphesiz müþriklerin
menfý, yalan ve iftira üzerine kurulu
propagandalarýnýn da büyük rolü vardý

resul-i ekrem, her sene belirli mevsimlerde kurulan
ukaz, mecenne, zü`l-mecaz panayýrlarýný gezmeyi
gelmiþ bulunan kabilelerle görüþmeyi
halkýna kur`an okuyup ve onlarý
islama davet etmeyi
asla ihmal etmezdi

ne var ki, o
kudsi gayeyle halk arasýnda dolaþýrken
ebu leheb de ara sýra geziyor
muhammed atalarýnýn dininden döndü
yalanlar uyduruyor, ona kanmayýn diyordu
halkýn kendisiyle temas etmesine mani olmaya çalýþýyordu

efendimiz, kabileler arasýnda dolaþýp
teblið vazifesinde bulunurken,
kabilenin bütün fertleriyle deðil
çoðu zaman sadece ileri gelenleri, reisleriyle
görüþüyor, konuþuyor
islamý onlara anlatýyordu

kabile fertlerinin, reislerine
sarsýlmaz bir baðlýlýk ve hürmetleri vardý çünkü
reislerinin islamý benimsemesi
tamamýnýn mü`minler safýnda yer almasý demekti
Allah resulü, kýsa yoldan
netice elde edebilecek metodu takip ediyordu

resul-i ekremin bu tarz bir usul takip etmesinde
hak ve hakikati tebliðde
mühim bir prensibi tespit etmiþ oluyoruz
hak ve hakikate davete mümkünse
önce beldenin ileri gelenlerinden
hatýrý sayýlýr ,
herkesin saygýsýný kazanmýþ
kimselerden baþlanmalýdýr

bi`setin 11. senesi hac mevsimi idi
mekke`ye yarýmadanýn muhtelif yerlerinden
birçok hacý namzedi gelmiþti
bunlar arasýnda medine halkýndan da
bazý kimseler vardý

resul-i ekrem efendimiz, hac mevsimlerinde
adetleri olduðu üzere
kabileler arasýnda dolaþýp
onlarý islam dinine davet ederken
akabe mevkii yakýnýnda altý kiþiden ibaret
medineli kafileye rast geldi

onlara
siz kimsiniz
hazreç kabilesindeniz diye cevap verdiler
efendimiz,
yahudilerin komþu ve müttefiklerinden misiniz
evet …dediler
efendimiz
otursanýz da, sizinle biraz konuþsak olmaz mý
olur deyip oturdular

nebiyy-i muhterem efendimiz onlarý
Allah`ýn varlýk ve birliðine imana çaðýrdý
ibrahim suresinden bir bölüm okudu
islam dinine davet etti onlarý
onlar,efendimizin 9. dedesi evladýndan
bir peygamber gelecek diye
kendi ihtiyarlarýndan iþitmiþlerdi

medine`de oturan yahudilerle
iki kardeþten türemiþ
hazreç ve evs kabileleri arasýnda
eskiden beri devam edegelen bir husumet
ve anlaþmazlýk vardý
kah barýþýrlar, kah bozuþurlardý

yahudiler ehl-i kitap ve ilim sahibi idiler
evs ve hazreçliler ise Allah`a þirk koþar
puta taparlardý
ne zaman yahudilerle aralarý açýlsa
yahudiler onlara
beklenen peygamber gelmek üzere
biz ona tabi olacaðýz gelince
irem ve ad kavimleri gibi
kökünüzü kazýyacaðýz sizinde
der, dururlardý

resul-i kibriya efendimiz
onlarý islama davet edince
birbirlerine bakýþtýlar ve aralarýnda
vallahi, bu bize,
yahudilerin geleceðini haber verdikleri
peygamber olsa gerek
sakýn, yahudiler ona inanmakta bizi geçmesinler..
diye konuþarak
hemen iman ettiler
efendimizin huzurunda
kelime-i þahadet getirdiler

resul-i kibriya efendimize hitaben
þöyle konuþtular
kavmimiz birbirlerine kin ve düþmanlýk besledikleri gibi
baþka bir kavimle de aralarýnda kötülük ve düþmanlýk var
umulur ki, Allah onlarý da sayenizde bir araya toplar

biz hemen dönüp
onlarý da senin anlattýklarýna davet edeceðiz
eðer Allah, onlarý
bu din üzerine bir araya getirir, birleþtirirse
senden daha aziz ve þerefli bir kimse olamaz

altý zat, kabileleri tarafýndan
hatýrý sayýlýr ve sevilir kimselerdi
medine`ye döndüklerinde
akrabalarýna efendimizi anlatýp
onlarý islama davet edince
islamiyet medine içinde bir anda yanký yaptý
Allah ve resulullah sadasý þehrin ufuklarýný sardý

þehirde, peygamberimiz ve islamýn anýlmadýðý ev
hemen hemen kalmamýþtý
medine`ye böylece
islam nurundan parýltýlar götürme bahtiyarlýðýna
bu altý zat ermiþti

medine`ye parýltýlarý ulaþan ebedi nur
artýk birden bire burada parlayacak
kýsa zaman sonra þehri
islam devletinin merkezi haline getirecekti

*
yazýk ki savaþlara boðuldu peygamberin hayatý
çocuk sahabesine sorulduðunda
peygamberden ne öðrendin diye
ben ondan kuþlarýn ne kadar güzel uçtuðunu öðrendim
öðretisini bize kim anlatýrdý sonra

Allah resulunun yesribe hicreti sýrasýnda
henüz onlu yaþlarda olan zeyd bin sabit’in
çocukça heyecanlarýný
çocuk ruhunun uçarýlýðýný
duygusal anlarýný

peygamber’in yesribe geliþini
çocukça sevinçlerin fonunda
kendi içinde büyüyen doðal bir coþkuyu
resulun bak dediði yerden bakmayý unutuyoruz
dünyadan kopuk, hayattan uzak
müslümanca bir yaþayýþýn uzaðýnda kalýyoruz

evet, evet, karanlýðý kanatmalý
hiç sorgulanmamýþlýðýn üzerindeki tozlar silkelenmeli
mahcup olmalýyýz artýk
o derin sessizliði daðýtmalýyýz
en manalý ,en anlamlý sözlerle
anlatmalýyýz nebinin hayatýný


redfer

Sosyal Medyada Paylaşın:



(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.