AVRUPA (14)
Aferin Türk dostlarým,
bir kiliseyi cami yapmýþsýnýz, kutlarým!
Adý Aya Sofia olsada,
-yani Ýsa Peygamber’in kutsal kadýný- (*)
Atatürk’ün emriyle müze olarak kalsada,
bir karar-bir imza-bir kanun,
acelesi neydi bunun?
Ama Aziz Ayasofya;
Üzülme sen þimdi cami olduðuna,
biz sana yine geleceðiz
ve bu sefer seni ücretsiz ziyaret edeceðiz.
Hiristiyan Dünyasý’nýn ilk ve en kutsal kilisesiysen
vede “Aya Sophus” yani “Mubarek Bilge” ise adýn;
þükür ki sen
bize yeniden, bizim için yine ibadete açýldýn.
Türk dostlarým siz ibadetin yönünü bile taþýttýnýz,
böylece pusulayý da þaþýrttýnýz;
Kýble Kabe’yi gösterir-Kilise ise doðuyu,
yani Ýsa Peygasmber’in doðduðu
vede Ýncil’e göre yeniden gelecek olduðu?
Mihrap’sa müslümanlarýn yardým umduðu yer
deðil miydi,
peki þimdi bu ibadetinize tüm Ýslam Alemi ne der?
Örtecekmiþsiniz üstünü perdeyle “Ýsa Peygamber” olan resmi,
gülen perde arkasýndanda olsa da yinrde güler,
Türk doslarým;
Ayasofya Kilisesini Cami yapmýþsýnýz sizi gönülden kutlarým,
duyduk ki siz birde namaz kýlacakmýþsýnýz orada,
Avrupa olarak ne diyelim biz, duvanýz kabul ola!
(*) Ýncil’de “Kutsal Sofia” diye bir kadýn yoktur. Tarihe yanlýþ olarak bu kiþi; Hiristiyanlýðý devlet dini olarak kabul eden Bizans Ýmparatoru 1.nci kostantinin hanýmý Minervina’nýn hizmetçilerinden biri olarak bilinir. Kapadokya’dan kaçarak, Ýsa Peygamber’e olan inancýný yaymak için saraya girdiði ve kraliçeyi hiristiyan olmaya ikna ettiði rivayet edilir. Aslý ise; Bizans’ýn böyle güçlü bir ayaklanmaya gücü yetmeyeceðini anlamasý ve 1.inci Kostantin’in bu gücü tanýyarak tahtýný saðlamlaþtýrmak için kullanmasýdýr.
Sosyal Medyada Paylaşın:
Oğuz Can Hayali Åžiirleri
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.