KUL HÜVALLAHÜ, birsin, teksin ya Rab EHAD, muhtaç olmayan Hâk’sýn ya Rab ALLAHÜSSAMED yüce, Rab’sýn, ya Rab LEM YELÝD doðurmayansýn, Ýlahsýn
VE LEM YÜLED doðmayansýn ey Hüda VE LEM her yer senindir olmazsýn cüda YEKÜN LEHÜ tamamý tabi ve heda KÜFÜVEN EHAD dengin yok, Allahsýn
Sadýk DAÐDEVÝREN Aþýk LÜZUMSUZ
ETEK YAZILARI
CÜDA: Yurt, baba ocaðý gibi çok sevilen þeylerden ayrýlmýþ olan, uzak kalmýþ olan. HEDA: Sakin, Hareket etmeyen, kýmýldamayan, durgun, dingin. TABÝ: Baðýmlý, dahil olan
AYETLEME: Tasavvuf Edebiyatý’nda nadir olarak kullanýlan bir nazým türüdür, Kur’an-ý Kerim ayetlerinin veya surelerinin kelime kelime ya da bölüm bölüm þiir içinde nakýþlanmasý olarak yorumlanabilir. Edebiyatýmýzda, ayetleme türündeki ilk þiir Nesimî’ye aittir. Nesimi’yi, XVI. yüzyýl þairlerinden Viranî ile Kalender Baba’nýn þiirleri takip etmektedir.Dr.Doðan Kaya,konu ile ilgili þunlarý söylüyor. “Ayetleme türünde on beþ þaire ait on yedi ayetleme tespit edebildim. Bu þairler; Bayburtlu Hicranî, Budala Ýsmail, Deli Boran, Edip Harabî, Hacý Sýtký Gök, Haydar, Kalender Baba, Kul Nesimî, Kul Nesimî (2), Mahzunî, Mehmet Kýzýlgöz, Nimri Dede, Rýza, Ruhsatî, Veli, Viranî (2)’dir.” Ben de Sayýn Serdar Akkoç’un NAS suresi, ayetlemesini gördüm FATÝHA VE ÝHLAS sureleri’ni nakýþladým.Demek ki ayetleme de Serdar AKKOÇ 16’NCI, ben de 17.þaiirim.Eser sayýsý da 20 olmuþtur.
Sosyal Medyada Paylaşın:
ASIKLUZUMSUZ Åžiirleri
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.