MENÃœLER

Anasayfa

Åžiirler

Yazılar

Forum

Nedir?

Kitap

Bi Cümle

Ä°letiÅŸim

keklikler çil çil
Mehmet İSLÂMİ

keklikler çil çil


Âþýk ÝSLÂMÝ

TEMÝZLÝK ÝMÂNDANDIR

Ýslâm dîni maddî ve manevî temizliðe büyük ehemmiyet vermiþtir Peygamber(Sallâllâhü Aleyhi ve Sellem)Efendimiz “TEMÝZLÝK ÝMÂNIN YARISIDIR”buyurarak temizliðin Ýslâm dîninde ne kadar mühim olduðunu bildirmiþlerdir
Peygamber (Sallâllâhü Aleyhi ve Sellem)Efendimiz: temiz liðe çok dikkât ederdi Güzel kokuyu aslâ terketmezdi Hazar da ve sefer de ayna,misvâk ve makasý aslâ yanýndan ayýrma zdý Peygamber (Sallâllâhü Aleyhi ve Sellem) Efendimiz’in el bisesi aslâ kirlenmezdi
Resûlûllâh (Sallâllâhü Aleyhi ve Sellem)Efendimiz: buyur dular ki:
“MUHAKKAK ÂLLÂHÜ TEALÂ GÜZELDÝR, GÜZELÝ SEVER TE MÝZDÝR, TEMÝZLÝÐÝ SEVER KERÎM’DÝR, LÜTÛF VE ÝHSÂNI SEVER CÖMERTTÝR,CÖMERTLÝÐÝ SEVER”(Müsnedi Ebû Ya’lâ
Müslümanýn yüzünden, saçýnda, sakalýnda, týrnaðýnda bu lunan kirleri temizlemesi, týrnaklarýný kesmesi, saçlarýný tar amasý sünnettir Müslümanýn,giydiði elbise temiz ve düzgün olmalýdýr Nitekim “Peygamber (Sallâllâhü Aleyhi ve Sellem) Efendimiz: bir hey’et geldiði zaman en güzel elbisesini giye r, Ashâbýna da böyle yapmalarýný emrederdi” (Ebû Nuaym,
Ma’rifetü’s-Sahâbe)
Müslümanýn maddî ve manevî kirden temizlenmesi icâbe der Kul, manevî günâh kirlerinden (tevbe etmediyse) cehen nem ile temizlenmedikçe yahut Âllâh’ýn rahmeti eriþmedikc e cennete giremeyecektir Hâdîs-i Þerîfte: “MUHAKKAK ÝSLÂ M TEMÝZDÝR ÖYLEYSE SÝZ DE (maddeten ve manen) TEMÝZ LENÝN ZÝRÂ CENNETE ANCAK TEMÝZLER GÝRER” buyurulmu þtur (Kenzü’l-Ummâl)
Resûlûllâh (Sallâllâhü Aleyhi ve Sellem) Efendimiz: mes Cidde iken, saçý, sakalý daðýnýk birisi geldi Resûlûllâh (Sallâ llâhü Aleyhi ve Sellem) Efendimiz: dýþarý çýkýp saçýný, sakalý ný düzeltmesini eliyle iþâret buyurdu Adam dýþarý çýkýp saçý ný sakalýný düzeltip tekrâr içeri girdi Resûlûllâh (Sallâllâhü Aleyhi ve Sellem) Efendimiz:
“BU ÞEKÝLDE GELMESÝ, ÞEYTAN GÝBÝ SAÇI DAÐINIK HÂL DE GELMESÝNDEN DAHA HAYIRLI DEÐÝL MÝDÝR?” buyurdul ar (Muvatta)
KEKLÝKLER ÇÝL ÇÝL

Seslenmek boþ amel saðýr sultana
Kulak duymaz hissi mefluç ketum dil
Kimya olur tükürüðü yanana
Sevda fidanýný kökten yakan bil

Geleni görmez ki gözleri ama
Dizleri delinmiþ tutmuyor yama
Düþünmüyor ne olurum akþama
Diyemediðinden kepaze, rezil

Yaktýkça haz alýr, yanmadýðýndan
Âþk bahrine elin banmadýðýndan
Havai hevesten dönmediðinden
Sivrisineklere çaldýrýyor zil

Senin yürek donmuþ, buzdan taþ olmuþ
O zalim hercai kýz ataþ olmuþ
Üstelik tipiyle, arkadaþ olmuþ
Yanmýþ kül olmuþsun, umrunda deðil

Yüce daðda zirveler karsýz kalmaz
Karý eriyenler yüce dað olmaz
Kocanýn örtüsü karýdýr salmaz
Bunlar birbirine elbisedir bil

Yaylaya gidilir yayla zamaný
Düðünle dernekle toyla, zamaný
Ýstemem, vefasýz böyle zamaný
Haz verir ötüþen keklikler çil çil

Baharýn seyraný yeþili, alý
Hemhâldir çiçekle dikenli çalý
Böcekler cümbüþe baþlar hummalý
Aðýt dinler Mor menevþe karanfil

Mezbele villâdýr duygusuzlara
Gönülü saraysýz, kaygýsýzlara
Ehl-i âþka karþý saygýsýzlara
Rahmolmaz idrâke çekilmiþse mil

Daðlarýn havasý serindir serin
Serttir, belin’ büker çelik eðserin
Zaman gelir sapý döner keserin
Akrebi delikten çýkaranda dil

Esrârý ilâhi hikmetine bak
Þâire lûtfetmiþ Halîký mutlâk
Gör; Hakk ile edilince ittifâk
Elini uzatsa yok olur siðil

Ýþte zahirdeki esrârý arý
Hikmeti icâbý bekler baharý
Güllerdeki koku Hâbibîn teri
Diye hicâbýndan konmadýðýn’ bil

Þeytan, hayvan, insan melek deðildir
Devreder ve lâkin felek deðildir
Milyonlarcasý bir petek deðildir
Onun bal yaptýðý kovan zencefil

Silâhlýyým diye baðbaný soydu
Güle, menevþeye, çiçeðe kýydý
Kimlik müslümaný münkire uydu
Mü’minleri inletti iðil iðil

Su hayattýr parasýda haramdýr
Ýslâmýn kokusu buram buramdýr
Kuruyan baðlarýn hâli virândýr
Þimdi çektikleri firesi deðil

Ham meyveyi yontulmadýklar yolar
Kimmi dedin? aha boynunda yular
Erken açýlan gül çabucak solar
Kulaðýný ver de, azýcýk eðil

Turunç geldi narý geldi sende gel
Diyorlar ki yeter artýk dönde gel
ÝSLÂMÝ: takdirin olan günde gel
Ýhlâssýz seyretmek mâharet deðil

Sosyal Medyada Paylaşın:



(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.