Aşık Noksani ile Âşık İslami'nin yaptıkları Muhabbet
Mehmet İSLÂMİ
Aşık Noksani ile Âşık İslami'nin yaptıkları Muhabbet
Hasan Aydýn
Aþýk Noksani....Hasbihallerinden... Net alýntýsýdýr... Devrin Sümmanisi diye tabir edilen Aþýk islaminin þahsen ricam üzerine cevap olarak açtýðý bir deðiþme örneðidir Cenabý hak her ikisinden de razi olsun. ...
Aldý NOKSANÝ
Ben mürþidim diyen noksâna gelsin
Mürþid kimdir, onun niþâný nedir?
Evliyâ buyruðun okuyup bilsin
Yetmiþ üç farzý var, beyâný nedir?
Aldý ÝSLÂMÝ
Mürþidim demekle mürþid olunmaz
Mürþidin niþaný rûþan olmaktýr
Havada uçmakla gökte kalýnmaz
Hallaç gibi Hakkta ziþan olmaktýr
Dâvet edilenler icâbet etsin
Suyun üzerinde balýkla gitsin
Sineklerle gökyüzünde seyrettin
Ýblisin mekrinde asan olmaktýr
Yahudi yetmiþ bir fýrkada idi
Nasaralar yetmiþ iki eyledi
Ümmetim yetmiþ üç olacak dedi
Nebînin izine basan olmaktýr
Beyâný ashâb-ý Uhud’la Bedîr
Güzideler cennetle müjdelidir
Suâlsiz girecek muhammedîdir
Þah Hüseyinin ile Hasan olmaktýr
Aldý NOKSANÝ
Dört kapý, kýrk makam, oniki erkân
Onyedi tarîki eylesin beyan
Talibin gönlünde koymasýn güman
Bildirsin cân içre cânaný nedir?
Aldý ÝSLÂMÝ
Dört kapýnýn kilidine yüz tane
Anahtar varetmiþ sâhib bahane
On yedi tarîkin hepsi þahane
Maharet müstakim basan olmaktýr
Varlýðýn temeli Dîn ile imân
Cenneti firdevstir tutulan gümân
Hamsede mirâca dikkat et aman
Divânýnda ben’i yasan olmaktýr
Mevcûdatýn özü kýldý nûrunu
Meleklerden ihdas etti surunu
O Rasulle idrâk edip varýný
Bicanken gönülde susan olmaktýr
Aldý NOKSANÝ
Kâmil mürþid herbir müþkili seçer
Ona teslim olan Kevser’den içer
Tâlibin yetmiþ bin hicâbýn açar
Gösterir cenneti, nirâný nedir?
Aldý ÝSLÂMÝ
Âriftir þuara tarife gelmez
Hablûllahý tutan esrârsýz kalmaz
Ba’dei kevseri içmeyen gülmez
Habibin sadrýnda asan olmaktýr
Yetmiþ bin hicâbýn üstüne çýktý
Cibril müntehada boynunu yýktý
Hâbîb’ini dâvet eyleyen Hakk’tý
Akla mugâyirde mihmân olmaktýr
Müntehadan refref aldý götürdü
Beþ vakiti elli vakte yetirdi
Ümmetine hediyeyi getirdi
Cehri hafî zikri dilþân olmaktýr
Aldý NOKSANÝ
Bu mânayý bilen mürþid tamamdýr
Ameli olursa, Oniki Ýmamdýr
Kalbi Beyt-i Hüdâ, þâh-ý âlemdir
Yedi bahir içre ummâný nedir?
Aldý ÝSLÂMÝ
Ýslâmýn imânýn özü temeli
Besmeleyle hamdü senâ demeli
On iki imâmýn evveli Âlî
Ýzde küheylâný rahvân olmaktýr
Mü’min kâlbi beytullahdan ileri
Hâlbuki topraktan kemikle deri
Mâyâsýna nakþettiði cevheri
Nûrunun Rûhuna kurban olmaktýr
Yedi kat göklerin yedi kat yeri
Yed’i ile yapmýþ Rab cehennemi
Ümmül kitâb Yed’i âyettir hemi
Ledünni FÂTÝHÂ; bûrhân olmaktýr
Aldý NOKSANÝ
Bu sýrra ermeyen mürþid olamaz
Hýrsý nefse uyan, özün bilemez
Tamah için gezen, Hakk’ý bulamaz
Ne bilsin, ikrârý, îmaný nedir
Aldý ÝSLÂMÝ
Arþta esrâr gördü idraki gitti
Ýlâhi aþk ile yanarak tüttü
Tam iki bin sene bedduâ etti
Düâsýyla perperiþan olmaktýr
Hasudluk zýrhýný sýrtýna giyen
Firavunlar gibi ene’ye uyan
Nemrud kýlýcýna balýðý koyan
Sýrrý Ýlâhide rûþân olmaktýr
Ýmân gülzârýna yaklaþmayana
Münkirandan mel’âneti duyana
Tanrýsý ulutunca uluyana
Ýslâm dîni için düþman olmaktýr
Aldý NOKSANÝ
Har nerdedir bilmez, yalaný söyler
Evlâddan’ým deyip, yalan söyler
Gerkes gibi her bir cîfeye konar
Tanýmaz yahþiyi, yamâný nedir?
Aldý ÝSLÂMÝ
Har aðýlda olur, leþkerliðinden
Harda idrak yoktur, ebhârliðinden
Yalancý þeytanýn askerliðinden
Ýstiðfar ederek piþman olmaktýr
Bülbül gülün aþký deve dikenin
Peþi sýra gider bilmez çekenin
Çukur mezbeleye cîfe dökenin
Üzerine çýkýp hýþman olmaktýr
Gerges ebâbildir ebrehe için
Vazifelendirdi yaratan niçin?
Cezâsýný çeker sâhibi suçun
Harami bünyesi þiþman olmaktýr
Münkirana haram kýldý emâný
Çünkü arþa çýkar inkâr dumaný
Sadâkatle yahþi ile yamaný
Cennette gülerek gülþân olmaktýr
Aldý NOKSANÝ
Bu üç sýfatta bulunanlar mattýr
Nefsine kul olan, þeytan-sýfattýr
Gýybet-bûhtan eder, sanýr âyettir
Ak üzre farketmez karayý, nedir?
Aldý ÝSLÂMÝ
Münâfýklýk alâmeti üç sýfat
Muvâfýký mehabettedir rýf’at
Emâre i masiyeti nâra at
Sýratlar üstünde rûþan olmaktýr
Þeytaný lâindir hevâi heves
Onu hýfzedecek edebi kafes
Lâf cambazý hem gammaz hem mülevves
Kökleyince bað u bostan olmaktýr
Farketmek elbet zor karayý aký
Kâ’be örtüsünün irengi ne ki?
Minâre arasý mahyalardaki
Ýþâretlerde gülistan olmaktýr
Aldý NOKSANÝ
Noksani aç gözün mürþidi taný
Bâtýnýn görünce teslim et caný
Bir kapýya bend-ol, öðren irfâný
Göresin küfr-içre îmaný nedir?...|
Aldý ÝSLÂMÝ
Basar ile bakar isen NOKSANÝ
Taþýn mihengine koydum bak seni
Kuldur; kulun olacaktýr noksaný
Gözün gördüðünde ý’yân olmaktýr
Manâyý mevhuma mücehhez ilim
Sürçi lisan edebiliyor dilim
Be’nin altýndaki nokta, kefilim
Kuru derelerde ümrân olmaktýr
Kültür eylediler kutlu irfâný
Ehl-i arifânýn donuyor kaný
Günâhý sevâbý halkeden gâni
Masiyet içinde balban bulmaktýr
Denilmiþ doðru arayýn çinde
Öyle günâh var ki sevâp içinde
Öyle çok sevâb var günâh, suçunda
Batýl güzergâhta gülþan olmaktýr
Zahir batýn iki hece ÝSLÂMÝ
Gündüzün yorganý gece ÝSLÂMÝ
Yoktur: çözülmez bilmece ÝSLÂMÝ
Esrâr çözen pir derviþan olmaktýr
Sosyal Medyada Paylaşın:
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.