MENÃœLER

Anasayfa

Åžiirler

Yazılar

Forum

Nedir?

Kitap

Bi Cümle

Ä°letiÅŸim

'fer'î med'
HakkınSesi

'fer'î med'









aynaya bakan ilk insandan kitle üretiminin baþladýðý tarihe
meta ideolojisinin aykýrý maðaralarýndan rezidanslara
rutubetli bir duvardan gecekondu elhamdüllillah müslamanýna kadar
aylardan kasým, öksürüyor bir kadýn, konuþurken biraz nazým
lütfen gerdanýný göstermeden sokakta kaybolsa
kaç filme daha ayný süreli kadraj sýðdýrabilecekler, araya girdim
leopar desenli taytýndan ve de bluzundan, on liralýk cüzdana
ucuz roman okumayan portakal soyacaðýndan meyve býçaðýna
sizi sevelim diyoruz öncelikle ve týrtýklý.

tarak gibi biraz, yalnýz baþýma þurayý tarayamýyorum
çekil, özellikle diyorum, çekil, dün gece gidecektim yalnýz baþýma
vazgeçtiðimi söyleyemedim öyle hemen, soðuktu hava
tarak diyordum, özellikle týrtýklý ve kaðýdý koyup üfleyince hohner
trois couleurs bizim için blanc
sana intiharlar yaraþýrdý, ölümü es geçebilmen için
paslý bir doðu almanya rayýydý çantayý düþürdüðün taþlarýn arasý
tehlike aramýzda, bunu önceden çekip çýkarabiliseydim, tehlikeyi
yerine baþka bir duygu doðuracaktý boþluk
kaldýrma kuvvetine binaen deðil, merkazkaçýna istinaden
durmayý seviyorduk olduðumuz yer de, monodan itibaren
postmodern edebiyatçýlarýn henoteist takýldýðý zamanlardý
ve tokuþturacak ne çok kemer vardý aðzýmýza, belimize
tarak gibi diyordum, saçlarýmý taramaktan korktuðum gün gibiydi
yani demek istediðim..
olmadý! öyle bir gram zehirle yere kapanacak kadar düþmedik
g’yi alýp uzak bir yere götürdüler, titredi ram denen pezevenk
ilham verdi sonra politik meselelere, yansýdý gülüþlerine bir de
ne olduðu belirsizliðin verdiði ne olmayacaðýna dair belirsizlikle
daðýlanlar için ortaya konan helvadan kaþýklamayana edilen küfür
uzak diyarlardan duyuldu, kravatýný baðlayamadan haz aldý müdür

ben de biliyorum, yeni bir aþk için dolanmayý etrafta,aþk dedin de
þu kazaklardan çok var, uzun yakalý, misafir göðüslü hani, yas tutacaðýný sandýðým
yakalarýndan asýlýp, asasým geliyor elektrik direklerine
si ya da do, gürültülü rüzgarlarýn tenlere daðýttý neme
hadi diyeyim açýktan, kýllarýn bile yaþlanýnca rengi atýyor
hayatta bilinmeyene ait olan ne varsa, bilinmeyenindir, bilinenle yetin
ve teorýilerin para kazandýrdýðýný duyunca hipotezleri unut
mutlaka bir çöp kutusu var et, yeri gelince saçlarýn da buna dahil
kaþlarýn, týrnaklarýn, yýllarýn ve günlerden perþembe örneðin
didact biçimleriyle fantezilerini koru!
kuyruðunu sallayan köpekle farksýzdýr boþlukta sallanan atkýnýn ucu.

fakat didact bir art ulemasýnýn dahi belirli bir hiza çekemediði okullardan ahþap meselesine
sýra örneðin, üzerinde mutlaka bir kalp vardýr, iki harf, sonra harflerden birine çizik
diðerine bakýnca deðil de üzeri artýk çizilmiþe baktýkça akla gelen hüzne dair anlatýlanlar
tarihin her þeyi açýklama zahmetine gireceði güne kadar öyle kalmýyor da artýk
bunlar ne sanata dair ya da öðreticinin zorlanýþýndan izdüþüm günlüðü olamaz
yani bir sürgün ortasýnda demiyorum, bir film setinde ya da kendi çocuðunun gözünde
yaþamak dilinde figuran olmamak, gerektiðinde ricayla deðiþtirilebilen r ve c
bir liraya bir su bardaðý çekirdek gelen sokaklarýn çocuðuyuz
parfüm markalarýndan, telefon ayarlarýndan, aidat masraflarýna diretilen gereksinim
belediyenin girmediði mahalle düðünleriyle kalsýn isterdim dün
hala olabilen, terlenen, çalan, söyleten ve üzmeyen
yanlýþlýkla özlem duymak vesaire çabalarý üzerine ek de, hayýr, özlemeye duyulan özlemdir
bu bizim unuttuklarýmýzýn çoðaldýðýna iþarettir ayrýca
estetik düþmaný ilahiyatçý beyaný diyorum, felsefeyi oðlancýlýk bilen profesöre
bunlarý da uygarlýða ekle.

önce bacaklarýndan yakacaklar güzel kadýnlarý
güzel kadýnlarýn masum olduklarý günleri anýmsatan þiþlerin kýzgýnýný da erkeklerin gözlerine
beynimize ayet ineceði olsaydý, rahibelik güzeldi, sofilik, þarabý özleyip
kitaba dahil tanrý kýzlarýna, bakire melekle ve tüysüz oðlanlarýn þiirsel anlatýmýna
birkaç mitoloji sonrasý denk gelip, kendi kulaðýmdan öptüðüm gün
sabaha karþý onca fanteziye karþý f-4’lerle bombalanýyor yüreðim
yani güzelim, senin için vietnam ormanlarýnda kaybolmaya benziyor da yaþamak
ben zehirli bir balýk türü üzerine çalýþan ibnelerin diliyle mümessilim

mecburen çekip çekiþtirme zamaný gelince bir gün
eskiden kaybettiklerine acýyacak insanlarýn acýlarýný þimdiden öngörelim
iþte acýlarýn dahi þerefli olabildiði dünya aleminde fýrat ve dicle kalacak
tuna utanmayacak, göksu darlanmayacak, söylenmeyecek yeþili kýzýla
güya mahkemeye çaðrýlýyorum da, güya mahv edecekler, güya yarýn diyelim
mesela bugün olsaydý her þey farklý olurdu, þu an, biz ona kübra ismini koyalým
kulaðýna deðil sadece tüm hava alabildiðine inandýðýmýz boþluklara ezan okuyalým
böylece inandýrabiliriz kendimizi bir mahkemenin var olacaðýna

leopar diyordum,
ne taytý ne bluzu ne cüzdaný; soyununca dillere destansý ,
bir filmde geçiyordu þurasý:
-bizim kemalettinin memede zar olduðunu sandýðý gün baþlamýþtý
erken boþalmamak için üç aylýk peþin para vermiþti body salonuna
tam abazanlýðý geçti derken, aldattý ayteni, aytenin üzerinde bir manto
içindeki leopar gözüküyor hafiften, ne karýydý yalnýz
rezidanslara asansörsüz týrmanmayý öðretti sekreter ayçaya
kocasý kemalettin parayý yedi bitirdi, ayça evlendi, ayten boðaza nazýr köþke taþýndý
bu türlü senaryoyla avlanmýþ leopardan da hayýr gelmezdi ulusal coðrafya ekibine
gelmedi.

karanfiller, güller, menekþeler, begonyalar hatta krizantem falan filan
ne kadar çiçekte olsa dantelli bir baudelaire þiiri kadar etkileyemezdi
idrar kokan kimsenin artýk binmek istemediði þehiriçi otobüsleri
niye dersen, dersin, bir otobüsün tekerleðine hayran olduðum kadar
hala hayran olamadým
ikinci el eliþi sinirlere

elbette sýkýlýrdým, o trafikte en lüks araba içinde acýkmaktan
elbette sýkýlýrdýn, o trafikte en lüks araba içinde sýkýlmaktan
bu ikisi de iskambil kaðýdýndan fal bakmaya benziyor
þehvetlerden en elipsi, direklerden mermerlisi ve uygarlýðýn týrtýklýsý
parmaðýmýn ucuyla milyar beste
pardon deste daðýlýyor

ne hemze ne de sükun sebep fer’î med için
biz piyale içine su doldurup sarhoþ oluyoruz










Sosyal Medyada Paylaşın:



(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.