"Aşk Şiirleri" seçkisini, Yılmaz Odabaşı, 1981-2002 yılları arasında yazdığı, aşk temalı kırk şiirinden sizler için derledi. Açık yüreklilikle diyebiliriz ki, şiirde toplumcu gerçekçi çizgiyi son çeyrek yüzyılda Türkiye'de izleyen hatta şiir okurundan da aldığı beğeniye dayanarak bizatihi çizen, en naif, g&uum..»»
Halil Emrah Macit'in Ve Bir Gün'ü kısa bir anlatı olmasına karşın derinlemesine değerlendirildiğinde bir kent öyküsü olmanın beraberinde psikolojik bir irdeleme ve şüphesiz bu anlamda bir yol hikâyesi de.
Macit, Ve Bir Gün'de yakaladığı akıcı ve çok yönlü dil düşünülünce kısa sürede nevi şahsı..»»
Bir Adamın Ütopyası
Eserin öyküleri, bir iç döküşün en samimi halidir. Varlığının anlamını araştıran cümlelerin geleceğe ilişkin açtığı yol; amansız bir iç çekiştir. Onun öykülerinde dünyayı anlamaya çalışan bir çocuğun içten merakı ile karşılaşırsınız. Öyküleri boyunca sizi elinden tutmuş saf bir yürek ruhunun labirentlerinde gezdirir. Kafkaesk dünyası sanki bir aldatmacadır, umudun ışığı, hiç..»»
"Piç Kumbarası, Karavin'in Şey'imim Üçlemesi'ndeki bazı karakterleri de içeren ama üçlemeyi oluşturan (Karavin'in henüz ilk ikisini yazdığı) Galatı Aşk ve Cennetin Dibi romanlarındaki olayların tamamen dışında gelişen kurgulara sahip öykülerden oluşmaktadır.Öykülerde hep başrolde değilse de hiç yoktan jenerikte LGBTİ karakterler yer almaktadır ve bütün olarak değerlendirildiğinde Piç Kumbarası'nı..»»
Bu güzel hikayeyi güzel " yapan bir yığın çakıl taşı içinden seçtiklerim bunlar. Bunlar ve aynı kazana düşen diğerleriyle beraber pişen aşurenin içinde uyanan, ekmeğe koşan, peynire can veren, sofradan kalkan, elma şekerine koşan o çocuk cisimleşiyor ve görünür oluyor işte.
Hikaye görünmez ipleriyle yükselerek kadim bir çadır halini alıyor. İyi hikaye o çadırın içine alır sizi ve cambazlarını ..»»
Zevebân, sanki büyük bir yıkımdan geriye kalan ve gidenlerin ardından bakan taşlar üzerine yazılmış. Göç yollarında, hüznün savurduğu yapraklar arasında parıldayan mazlum sözcüklerle… Aşkın, yalnızlığın, ölümün iç içe geçmiş mevsimler gibi birbirini tamamladığı ve kederle aktığı dizeler.
Bu ş..»»
Eser'in öyküleri, bir iç döküşün en samimi halidir. Varlığının anlamını araştıran cümlelerin geleceğe ilişkin açtığı yol; amansız bir iç çekiştir. Onun öykülerinde dünyayı anlamaya çalışan bir çocuğun içten merakı ile karşılaşırsınız. Öyküleri boyunca sizi elinden tutmuş saf bir y&uu..»»
Yaklaşık üç yıl boyunca İstanbulda Kadıköy Bahariye Caddesi, İstiklâl Caddesi ve Ankarada Yüksel Caddesi ve Kuğulu Parkta, pantomim performansları yapan Janset Karavin bu sokak performanslarında yaşadıklarını yazıya döktü. Çarpıştığı insanları, insanlık hallerini, yaşamın getirdikleri ve götürdüklerini kendi penceresinden ve hayatın öğrettikleriyle harmanlayarak, yalın ve çarpıcı bir dille aktarıy..»»
Haydar Ergülen: "Yalın ve şaşırtıcı olmak, her zaman yeni şeyler söylemek ve şiirin geniş göğünde gezinirken yalnız olmadığını bilmek. Karataş bu rahatlık, yakınlık ve iyilik içinde yazıyor, iyi yazıyor."
Küçük İskender: "Karataşın şiiri bana bastırılmış bir hüznün kafese konup şehrin sokaklarında dolaştırılmasını hatırlatır hep. Hüzün kendi ışığı yüzünden gölgesini oluşturuyor ve o gölgede mode..»»
Yazmak, yöntemin bireyselliğiyle tartışıladursun ben hep, şiirin en samimi ve en damıtılmış duygu dökümü olduğunu ve şiir yazıcısına kendisini adeta öksürük gibi söktürdüğünü, bu yapı-söküm esnasında insanı da iyileştirdiğini savundum. Tamer Dursun şiirini de özetleyecek aslında bu şiir savım. azzeye mektupları ilk okuduğumda (evet, ilk çünkü daha sonra defalarca okudum ve okurda da bu yeniden oku..»»
Daha önce yayınlanan kitapları ve bestelenip şarkılaşan şiirleriyle yazdıkları milyonlara ulaşan Yılmaz Odabaşı, "Buğulu Atlas" (2002) adlı 11. şiir kitabının yayınlanmasından 12 yıl sonra, 22 yeni şiirinin yer aldığı bu kitabıyla uzun süren sessizliğini bozuyor...
"Kederi göze aldım hep yasak aşklar için.
Kanun hükmüyle yakıldı düş..»»
Hangimiz haksızlığa uğradığımızı düşünüp öfkelenmedik ve çaresizlik içinde, uğradığımız haksızlıkların acısını çıkartacağımız o muhteşem günün hayalini kurarken, diş bileyerek düşlere dalmadık ki…
Bizim Ömer de; ***bizim*** o, ağzımdan kaçırıverdiğim gibi, bizim Ömer de bizden biri işte. Aslına bakarsan ne kadar düşünürsek düşünelim dışına çıkış yolu bulamadığımızdan ve hatta çıkmak istemediğim..»»
Edebiyatdefteri.com, 2024. Bu sayfada yer alan bilgilerin her hakkı, aksi ayrıca belirtilmediği sürece Edebiyatdefteri.com'a aittir. Sitemizde yer alan şiir ve yazıların telif hakları şair ve yazarların kendilerine veya yetki verdikleri kişilere aittir. Sitemiz hiç bir şekilde kâr amacı gütmemektedir ve sitemizde yer alan tüm materyaller yalnızca bilgilendirme ve eğitim amacıyla sunulmaktadır.
Sitemizde yer alan şiirler, öyküler ve diğer eserlerin telif hakları yazarların kendilerine veya yetki verdikleri kişilere aittir. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. Ayrıca sitemiz Telif Hakları kanuna göre korunmaktadır. Herhangi bir özelliğinin kısmende olsa kullanılması ya da kopyalanması suçtur.
Edebiyat -
Şiirler -
Kitap
Sitemizde daha iyi hizmet verebilmek için sitemizde çerez kullanılmaktadır.