Ulaş Başar Gezgin, bu kez 12. Bölümlük bir Opera Metniyle okurun karşısındadır.
Türkçe olarak kaleme alınan Librettoların tümünü hem nicelik, hem nitelik açısından bir değerlendirmeye tabii tutmaya kalkışırsak, bu alandaki üretim yoksunluğumuz önümüzdeki en büyük engel olarak belirecektir.
Ulaş Başar Gezgin bu Libretto'yu kaleme alırken geniş bir kültür potasına uzanarak, okuru birbirinden c..»»
Birinci kitapta salyangoz iziyle sürülen aşk, bu kitapta gecenin koynunda rüzgârdan kanatlarıyla o rengarenk gündüz kelebeğinin hayaleti olan bir gece kelebeği olarak dolaşıyor. Karanlıkta fark edilmeyen, renksiz bir hayalet. Şair, onu gecenin düş perdesinde varlığı hissedilen, kokusu ve titreşimi olan, yaşayan bir gölgeye dönüştür&uu..»»
(...) Türk sanat eleştirisine bakarsak,eleştirmen olarak yirmi beş yıldır başı çeken Prof. Kaya Özsezgin'i görmekteyiz. Özsezgin, ilkin özellikle Türk resim sanatı üstüne yazdığı kitap ve yazılarıyla kariyer sahibi değerli bir sanat tarihçesi, bu anlamada bir bilim adamdır. Ama bunun yanı sıra, yine yirmi beş yıl önce içinde bir..»»
Bu kitabın ön kapağında kitap adının yeraldığı satırda Centuria %45 yazar adının bulunması gereken noktada Epsilon Beta yazıyor bir biçimde aydınlatılması gereken iki belirtke. Manganelli'nin sonucunda dışında onu peşin peşin kendime ayırmıştım. Manganelli'nin 100 küçük romanından oluşan Centuria'sının, sonuncu dışında (onu peşin peşin kendime ayırmıştım) h..»»
***Hayatında olduğu gibi şiirinde de *** Hangi*** sorusunu en yerinde, en cesaretle ve en derinliğine soran bir şair/sanatçıdır Kahraman.
Yerinde duramaz, sağa sola sıçrar, başka katmanlarda başka başka anlamlar arar. Aramakla da kalmaz bir av tazısı gibi yeni vurulmuş keklikler taşır bizlere. Ne yazarsa yazsın, ne söylerse
söylesin bir hüzün dolaşır dizeleri arasında...
Şiir..»»
***Bir Bienal, Bir Bilanço*** adlı bu kitap
10. Uluslararası İstanbul Bienali'ni kuramsal
açılardan irdeleyen, bu düzlemin olgu bilgisi ekseninde
bundan sonraki bienallere ve benzer başka sergilere de
ışık tutacak açılımlara işaret eden bu kapsam ve boyutta hazırlanmış ilk çalışmadır.
Kitap birbirinden bağımsız bir grup duyarlı sanatçı, aydın, yazar ve entelektüelin analiti..»»
***Gözü kara bir şiir yazıyor Yalçınpınar. Gözü kara ve atak. Dilin ve gerçekliğin en sinsi uçurumlarında, üstelik de çoğu kez en tekinsiz anlarda dolaşmaktan kaçınmıyor; ama hiçbir zaman olası tuzaklara düşmeden. Sözcükleri çağrışımsal anlamlarının en uç noktalarına kadar koştururken sergilediği ustalık, iyi sindirilmiş bir şiirsel birikimi olduğu kadar bütünüyle özgün bir sanatsal k..»»
Ulaş Başar Gezgin, bu kez 12. Bölümlük bir Opera Metniyle okurun karşısındadır.
Türkçe olarak kaleme alınan Librettoların tümünü hem nicelik, hem nitelik açısından bir değerlendirmeye tabii tutmaya kalkışırsak, bu alandaki üretim yoksunluğumuz önümüzdeki en büyük engel olarak belirecektir.
Ulaş Başar Gezgin bu Libretto'yu kaleme alırken geniş bir kültür potasına uzanarak, okuru ..»»
***Dünya Edebiyatından Seçme Öyküler*** kitabı dünya edebiyatının temel taşlarından bir kısmını temsil eden yirmi beş yazarın en güzel öykülerinden geniş ve ilgiyle takip edilecek bir kesitini sunuyor. Dünya yazın tarihinin en üretken, parlak kalemlerinin kurgu gücü bu öykülerin temel düzlemini oluşturuyor. Ülkemizde yayımlanan öykü kitapları arasında bu ölçek ve içerikteki çalışmalar..»»
(...) Türk sanat eleştirisine bakarsak,eleştirmen olarak yirmi beş yıldır başı çeken Prof. Kaya Özsezgin'i görmekteyiz. Özsezgin, ilkin özellikle Türk resim sanatı üstüne yazdığı kitap ve yazılarıyla kariyer sahibi değerli bir sanat tarihçesi, bu anlamada bir bilim adamdır. Ama bunun yanı sıra, yine yirmi beş yıl önce içinde birlikte jüri üyesi olarak bulunduğumuz resim yarışmalarında..»»
Dergi yine bağımsız editör seçimi ve bakışıyla farklı seslere doğru yelken açıyor.
22 şairin elemeğinin yer aldığı derginin 4. sayı konuk editörü Şenol Erdoğan'dır ve seçimleriyle şiirimizin başka bir o denli önemli bir damarını gün ışığına çıkarmış bulunuyor. Kurt Cobain, Richard Brautigan, Behçet Necatigil, Willam's Burroughs'la beraber yine Rafet Arslan'ın uzunca bir poetik irde..»»
Kirpi Şiir dergisinin 5. Sayısı yayınlandı. Çıktığı günden itibaren tasarım ve içeriğinde gereken poetik duyarlılığı göstermeye çaba sarf eden dergi ve konuk editörleri bu sayıyla beraber yine (4.sayının açtığı izlekten devam ederek) ilgi çekici ve bir o kadar önemli bir tercihle sayfalarının bir kısmını yeni kuşaktan ve bu kuşağın dip dalgasından yetişen ***genç*** kalemlere açarak..»»
Edebiyatdefteri.com, 2024. Bu sayfada yer alan bilgilerin her hakkı, aksi ayrıca belirtilmediği sürece Edebiyatdefteri.com'a aittir. Sitemizde yer alan şiir ve yazıların telif hakları şair ve yazarların kendilerine veya yetki verdikleri kişilere aittir. Sitemiz hiç bir şekilde kâr amacı gütmemektedir ve sitemizde yer alan tüm materyaller yalnızca bilgilendirme ve eğitim amacıyla sunulmaktadır.
Sitemizde yer alan şiirler, öyküler ve diğer eserlerin telif hakları yazarların kendilerine veya yetki verdikleri kişilere aittir. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. Ayrıca sitemiz Telif Hakları kanuna göre korunmaktadır. Herhangi bir özelliğinin kısmende olsa kullanılması ya da kopyalanması suçtur.
Edebiyat -
Şiirler -
Kitap
Sitemizde daha iyi hizmet verebilmek için sitemizde çerez kullanılmaktadır.