Niçin onu seçtik? Çünkü Ömer, yaptığı inkılâpla insanın, kâinat kanunuyla olan ilişkisini tekrar hayata geçirebilmiş bir kimse.
İnsanın etrafindaki eşyayla aranan uyumunu sağlamıştır. İnsani "evrensel güçle" bağlantısını yeniden kurulabileceğini pratik olarak ispatlayabilmiştir.
Yüce Allah'ın rızasına yönelik niyet ve azim olduktan sonra bu "uyum" ve bu "bağlantı" hangi çağda olursa olsun şü..»»
“Nasreddin Hoca’nın adı, günde bir kez olsun dile gelmeyecek olursa, dünyanın sonu geldi demektir” derler. Halkın bu inancı, Nasreddin Hoca’nın yaygın şöhretini işaret ediyor... Gerçekten, Hocamız, yalnız Türk toplumu içinde değil, doğudan batıya, hemen her yerde tanınmakta, günde bir kere değil, belki bin kere dile gelmektedir.
Biliriz ki, Nasreddin Hoca, insanoğlunun insanlık damarına ne..»»
20. yüzyılın başında Batıcılar, Batılı değer yargılarını kabul etmiş bir Osmanlı toplumu; ulusçuluğu kesinlikle reddeden İslâmcılar, ümmetçi ilkelere dayalı bir toplum yapısını önerirken; Türkçüler, bağımsızlıkları için birer birer başkaldıran Hıristiyan uyrukların etkisiyle ulusal devlet anlayışını savunuyorlardı.
İşte Ziya Gökalp, 1918’de yayımlanan Türkleşmek İslâmlaşmak Muâsırlaşmak’taki y..»»
Muasırlaşmak denilince, o cemiyetin, gittikçe ilerleyen ilim ve sanatta hiç bir milletten hiç bir surette geri kalmayarak üstün bir mevki kazanması anlaşılır. O cemiyet, umumî medenî hayat içinde müşterek bir insan hayatı yaşar. Bu aile ve devlet hayatının hususiyetine, kavim ve ümmetin gerektirdiği millî terbiyeye aykırı değildir. Muasırlaşmak şekilce, hayatça Avrupalılara benzemek sayılmaz; Ne z..»»
Ahmet Yesevî tasavvufun, nefsi körletmek, tevazu, dünya malını hor görmek, soy ve din gözetmeksizin bütün insanları eşit saymak gibi yüksek görüşlerini, aklı ve fiiliyle benimsemiş, dervişliğin, kanaatin, fazilet ve değerini, dinî ahlâkî öğütleri, peygamber ve evlâdına olan muhabbetini, dünya zevklerine düşkünlüğün zararlarını, Hikmetler nasihatlar hâlinde, mantık gücü ve îman kuvvetiyle tüm dünya..»»
1923’te yayımlanan Altın Işık, Gökalp’ın dil ve anlatım bakımlarından Türkçülük ve halk yazını konusundaki düşüncelerini hem düzsöz hem de şiir biçiminde uyguladığı en önemli yapıtlarından biridir. Masal, yediden yetmişe her insana gerekli olan bir edebi üründür.
Halk edebiyatı anonim ürünü masallar da yazarların halk edebiyatından ilham alarak yazdığı masallar da insanın hayal gücünü geliştirm..»»
Kâbusnâme, Ziyaroğulları'ndan Keykavus tarafından oğlu Giylanşah'a öğüt kitabı olarak yazılmıştır. Bu kitap, I5. yüzyılın ilk yarısında Sultan II. Murad'ın isteği üzerine Mercimek Ahmet tarafından Farsçadan Türkçeye çevrilmiştir. Dil tarihimiz açısından fevkalade önemli eserlerdir.
Çocuklarımıza ve gençlerimize ısrarla okutulması gereken başucu kitaplardan birisidir.
“Çorak yere tohum ekme v..»»
“Vatan ne Türkiye’dir Türklere, ne Türkistan Vatan, büyük ve müebbet bir ülkedir: Turan!” Turan, coğrafi olarak Türkistan demektir. Terim olarak ise Türkçe konuşan toplulukların siyasi birliği veya işbirliği demektir. Türk siyasi tarihinde bu birliği ilk olarak Hun imparatoru Mete gerçekleştirmiştir.
Kızılelma, Türk dünyasının yeni Meteleri, Alp Arslanları Osman Gazileri ve Fatihleri olmaya ada..»»
20. yüzyılın başında Batıcılar, Batılı değer yargılarını kabul etmiş bir Osmanlı toplumu; ulusçuluğu kesinlikle reddeden İslâmcılar,ümmetçi ilkelere dayalı bir toplum yapısını önerirken; Türkçüler, bağımsızlıkları için birer birer başkaldıran Hıristiyan uyruklarınetkisiyle ulusal devlet anlayışını savunuyorlardı. İşte Ziya Gökalp, 1918’de yayımlanan Türkleşmek İslâmlaşmak Muâsırlaşmak’takiyazıları..»»
Günlük yaşantımızın hemen her alanında dolandırıcılarla karşı karşıya kalabilmemiz mümkündür. Gıda alanında yapılan sahtekarlıklardan, bireysel olarak bizi dolandırmaya kalkan, evimize gelen satıcılardan veya telefonla bize ulaşmaya çalışıp sosyal mühendislik kullanan dolandırıcılardan, yaptığımız bir sözleşmede bize anlatılanlarla yazılanların farklı olmasından, satın aldığımız bir mal veya hizme..»»
Adı aşk olsunYurdu ruhumYüreğimden terler boşalsınAdını duyuncaHislerim dile gelsinYetmesin anlatmayaBildiğim kelimelerGözleri buğulu olsunYüzünde tebessümBir çocuğun neşesi olsunEllerinde incilerAdı ille de aşk olsunGözlerimle anlattığım Tanımasın ruhunu bilmeyenler Her göze göre değil kiBirde ki çokları görmekTüm gördüklerinde Baktığının ille de bir olduğunu bilmekAdı aşk olsun»»
“Ozanım sözümde bulunmaz argo Onurum çirkine koyar ambargo”
Şiirlerin içinde herhangi bir şiirde kendiniziİçine koyarsanız bu şiir size hayatın güzellikleriniYaşamın sırlarını gösterir ve ufkunuz açılır.
Alışıla gelmiş şiirler gibi değil bu kitabın içindeki Şiirler, uyak ölçüsünde yazılmıştır.
Numune olarakta aruz ölçüsüyle yazılmışŞiirlerde mevcuttur Akrostiş şiirlerin özelliği veGüzelli..»»
Edebiyatdefteri.com, 2024. Bu sayfada yer alan bilgilerin her hakkı, aksi ayrıca belirtilmediği sürece Edebiyatdefteri.com'a aittir. Sitemizde yer alan şiir ve yazıların telif hakları şair ve yazarların kendilerine veya yetki verdikleri kişilere aittir. Sitemiz hiç bir şekilde kâr amacı gütmemektedir ve sitemizde yer alan tüm materyaller yalnızca bilgilendirme ve eğitim amacıyla sunulmaktadır.
Sitemizde yer alan şiirler, öyküler ve diğer eserlerin telif hakları yazarların kendilerine veya yetki verdikleri kişilere aittir. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. Ayrıca sitemiz Telif Hakları kanuna göre korunmaktadır. Herhangi bir özelliğinin kısmende olsa kullanılması ya da kopyalanması suçtur.
Edebiyat -
Şiirler -
Kitap
Sitemizde daha iyi hizmet verebilmek için sitemizde çerez kullanılmaktadır.