MENÃœLER

Anasayfa

Åžiirler

Yazılar

Forum

Nedir?

Kitap

Bi Cümle

Ä°letiÅŸim

Pis Şiir
Bayram KAYA 1

Pis Şiir


Bakmayýn siz;
“Nerde çokluk orada .okluk” dendiðine
“Bir elin nesi var, iki elin sesi var”la temizlenir…

.Oku içte tutmak uðruna
Çok hücreli hayat baþlamýþtý.
Týpký ölümü göze almak gibi
.Oku içte tutabilmek için
On beþ, yirmi metre .okun yolunu uzatmýþtý içimiz
Tarihte ilk kez .ok; ne .bok olduðunu bilmiþti.

Bir .ok bile deðilken
Bir .ok olduðumuzu kanýtlamak için
Ýçimiz, içimiz; deriz
Ýçimize, iç güzelliðimize; bakýlmalý deriz
Ýçimiz en nimeti .ok ederken
Enerji saðlama uðruna böylesi bir kederken

Enerji adýna
Güzellik ve .ok ediþ bir arada
Her güzellik, .ok eder
Her .ok, güzel eder

O iþe uygun olmadýðý halde
Yiyemeyeceði .okun baþýna geçer
Ýnceliðini bilmeden yapýlan iþe, bir .ok yedim der
.ok ile anlatýr .ok ile anlaþýlýr oluruz


Büyüklenip kibir duyduðumuzda
Kasýlýrýz
Bir .ok olduðumuzu sanýrýz
Halbu ki
Bir .ok olmaya çalýþýrýz
Ama yine de
Bizden hiçbir .ok olmaz

Süpürlmüþ yere ederiz
Kaytarýp, kontrol edildiðimizde
Ya da bir belayý üzerimize alýþta
Baþkasýnýn .oku üzerine otururuz

Ýçi güzel olmalý deriz insanýn
Ýç güzelliði olmalý ki insanýn
Ýnsan içle temiz
Bu konuda istisna götürmez denli hemiz
Lakin için de bir yanýnda .ok bulunur
Hem de içimizle olur, yerinde; en temiz

Farkýnda mýyýz bu söylemle?
Ýçimizde olanla, iç güzelliði derle
.okun güzelliðinden de dem vururuz.
Belki de bu yüzden
Ýç güzelliði de kirlilik taþýr.
Ýç güzelliði kirlilik kadar .oktur.
Bir bokluk kadar çetrefil ve güzeldir

Belki de bu yüzden
Her þeyi .okla iyi anlaþýlýr kýlarýz
Ýçimizdeki kadarla bir .ok oluruz
Bu nedenle kimimizin haramla
.ok gibi parasý vardýr
Ve bu nedenle kimimiz dýþta, “büyük .ok yer”
Ol nedenle kimimiz “.okun büyüðü”dür

Kimimiz de haram yemediði için
“Bir .ok bile olamayýz”.
O kadar kýymetlidir ki
Çok merak edene
“Ne var .ok mu var?” deyip
Göreceksin de ne olacak
“Görükte bir .ok mu göreceksin?” deriz

Herkes .okunu içinde taþýr
Bir süre sonra dalaþýr vedalaþýr
Etraf kirlenir, etraftaki kirlenir
Bir temizlikle kesikli sürekli olunur
Yeniden etraf aþýnýr, içimiz kaþýnýr
Etraf ve kirlilik birlenir
Etrafýmýz içimizde; içimiz etrafýmýzda olur...

Düþüðü sen olmadýkta
Yücelicim, alçaklarýn üzerinde yücelir
Görecedir, nispidir, baðýntýlarsan iliþki
Bir .ok olmaya gör; .ok hendese olur hesap olur
O görkemi yücelicimin de, tez gücelir

Aydýn olup; aydýnlýkla dolamadýn
Güneþ gibi doðup; gün sonunda solamadýn
Ne tarardasýn, ne karar da; neye yararsýn bilmem ki?
Bir .ok bile olamadýn!

Yüceltip, kutsayýp, fetiþ ediþle taparsýn
Bir akýþ, bir nakýþla; zamanýn ruhu yönünde olmayýp
Salt zamanýn dýþýnda oluþu; ters yüz geri saparsýn
Düþme duygusunu, ütopik altýn çað dersin; .ok yaparsýn

Düzeni düzensiz; üzeni üzensiz kýlýp
Arký çark; çarký da fark ediþte yýlýp
Tersine basýp içine düþende yol alýr kulaçla
Ýmdat dersin, herze yersin boðuluþa; açýlýp açýlýp

Ýçimizle, dýþýmýzla üretiriz .ok
Her patavatsýz oluþla yeriz çok çok
Hem o bizim içimizde sürekli, hem biz onun içinde
Behey nadan, korkup tuvalette ölmek mi, demek yok!

Bela, hela aranýþla ve devamlý ithal ihraç onla hemhal
Gübre olarak organik derle yeðler olursun, budur alýmýn
Soðan, ekmekle; beslenmekten itibarý
Ameleden olmayýp ta kibarý
Nemruttan defi hacet oluþa mýdýr; ne bu kibir çalýmýn?

Önemli olan yüründün mü, süründün mü?
Daðýn baþý olsun, en yücedeki devinim de
En aþaðýdaki deniz; alçaða koþan eðimle
Ýki kes girilemeyen ýrmak; devinim deðil mi?

Yamaç (eðim) yükseðin ve alçaðýn bir bað yüzü
Her devinim, mutlak bir yer ve zamanýn ara yüzüyledir
Eðer tuvalet te, bir mekânsa; fark etmez
Olmuþsun olmamýþsýn, sen ölürken de .ok içinde

Süpürülmüþ yere gelip, süpürülmüþü batýrýp batýrýp ta
Ölümün oluþunu kenefsiz yere niyet demek, malý hülya seçinde
Aka da .oka da konduruþla çok deðil, bakmýþsýnýz ki
Bir boþ boþ bakýþýn, kasýrga yemiþle geçinde

Tuvalete oturuþla edersin .ok
Emeksizdir, gasp edip yerken .ok
Nimeti de edersin .ok
Hâlbuki ki doymuþsunuzdur, kenef içte
Dersin istemez kenefte olmaya tok

26.05.2015

Sosyal Medyada Paylaşın:



(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.