Altýndað yamaçlarý Fukaralýðýn tablosudur Altýndað yamaçlarý. Ne de canlý çizilmiþtir Cansýzlýðý. Taþ çýkarttýrýr Pikasso’ya, Leanordo’ya. Güneþ doðmadan doðar Altýndað’ýn insanlarý, Irmak ýrmak doldurur Sokaklarý. Kimi sýrtýnda boya sandýðý, Renk katmak için bu tabloya, Ayaklardan baţlar boyamaya. Kimi baþýnda bir tabla Halak halka öðün taþýr, Bir halkayla öðün savuþturan Insanlara. Kimi kucaðýda yarý çýplak bir bebe Dilenir dilenciden üç-beþ kuruþ Nafaka diye. Ah þu Altýndað yamaçlarý Nasýl da sert ve keskin, Ustaca fýrça darbeleri. En ufak bir çatlak, Noksan, açlýk, açýklýk Unutulmamýþ. Unutulmuþluðu bile çizilmiþ bir yerine. Donsuz bir çocuðun, týrnaðýndaki kirden, Damlarýnda cirit atan kedilerine, Kahvehanelerini týka basa dolduran gençlerinden, Ayaklarýndan çok bastonundan güç dedeye, Sokak diplerinde örgü ören bir nineden, Açlýðýný kara suyla boðmaya çalýþan bir geline kadar. Nasýl da düþünülüp ustaca çizilmiþ. Fukaralýðýn diðer adý Altýndað yamaçlarý.
( altýndað ; ankaranýn gecekondu semtidir. ankaranýn merkezinde ama ankaraya çok çok uzaklarda unutulmuþ bir semt)
Sosyal Medyada Paylaşın:
süleymanaydoğdu Åžiirleri
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.