Bir Bela
Hâkim ve hakir de olsalar
Zulmü engelin süreçlediði
Kendi eliyle kendi yýkýlýþýnýn
Hazýrlamasýna da bir fýrsattýr
Olmuþtu bunlar bin yýllarca þeytan tüyü
Geç bunlarý geç
Ne tüyü, artýk yeþil büyü
Ben mecnunum
Dað, taþ benim
Sen akýlým dersin
Ten kafes içindeki sensin
Beyin bir tesir
Ten kafes içteki esir
Her kim ola
Ýçe, koklaya
Ýman diye tabu tutarla
Ola berduþ
Lakin devri ikbali sesle
Cibari "imaným, niye olmaya itibari"
Derleykendir her duþ
Böyle buyurdu Zerduþ
Hukuki, mülki eþitsizlik
Akýllara dem edip, üþüþünce
Daha dinsel kapsam içindeydi
Emeklemede toplumsal düþünce
Güneþ doðudan yükselir
"Iþýk-karanlýk"
"Siz" diyordu
Yahudi Hristiyana
Giyerken cennet cehennemle gocuklarý
"Zerdüþt’ün yolunu kaybetmiþ çocuklarý"
Bir berduþ "hýk" der yýkýlýrken
Diðer berduþ
"Hamdolsun, Allahu ekber" der
Kerbela’da, Sýffýn’de, Sivas’ta
Boðulmasý berduþa þirinlik gösterilir
Azabý fasit çemberi içine týkýlýrken
Bir bela ki
Salt dini imanýyla kani
Dünya ölçeðinde
Ya sonda, ya sondan sani
Bu mu itibarilik yani?
Muhammed, Mustafa’yý biliþ hani?
30.05.2014
Zerduþ: Zerdüþt
Cýbar: bebeklikten çýkmýþ çocuk, zayýf çocuk. Burada toplumsal düþüncenin dini düþünce olmaktan çýkamamýþ olmasýyla; basit, geliþmemiþ olanýn sýð düþüncesi belirtilmekte.
Fasit çember: Kýsýr döngü. Daire döngüsü içinde olmak.
Sani: Ýkinci
Sosyal Medyada Paylaşın:
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.