PERA'DA
Sað yarýmda Ýstanbul, solum alevin dibi,
Özleminiz içimde dayanýlmaz kaygýdýr.
Kanlýca yoðurdunun pudra þekeri gibi
Sizi birlikte görmek tabiata saygýdýr.
Sevda’nýn Tepesi’ni dolaþarak korudan,
Emirgan’ý Hisar’ý seyredelim sabahtan.
Özne yüklem diz dize tümleci çek aradan,
Tenhalarý buldukça kaçmayalým mübahtan.
Ihlamur’dan aþaðý tarihimize dalýp,
Kasrýna ulaþýnca çaylý mola verelim.
Beþiktaþ’tan Eyüp’e iki tam bilet alýp,
Duayla mezarlýðýn tepesine erelim.
...
..
.
Loti’nin kahvesinden boynuzuna bakýnca,
Estetikten nasipsiz duygusuz beton imar.
Gerdanýna hayali taþ gerdanlýk takýnca,
Görür utanýr belki, ruhsuz cetvelli mimar!
Nedim’in, Sadabâd’ýn hayalini kurmazsan,
Dört köþeden ibaret ilk yapýdýr modelin.
Sinan’ýn köprüsünün üzerinde durmazsan,
Haliç’de üç kuruþluk projedir bedelin.
...
..
.
Vitrinlerde modanýn renklerine bakarak,
Git Taksim gel Ýstiklal, afra tafra yapalým.
Pasajda iki kadeh þerefine çakarak,
Atlas sinemasýnda locamýzý kapalým.
Tutuþarak elele çýkalým Galata’ya,
Malumu ilan edip, þampanya patlatalým.
Mutluluk gözyaþýný katarak salataya,
Þu Kýz’ýn Kulesi’ni hasetten çatlatalým.
Bir sabahtan akþama köþe bucak dolaþýp,
Kaçamaða noktayý, valsle koyalým asýl.
Agatha Christie’nin polislerini aþýp,
Pera’da tüm günahý bölüþelim velhasýl.
DOSTLARDAN ÝNCÝLER:
Son yapýlan mimari hatalarý da anarak. ................. glenay
Sosyal Medyada Paylaşın:
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.