Hatâ günah cürm ü isyan hepsi bende var medet
Senden ayrý ne hâllere düþmüþem gör yâr medet
Bir zamanlar ol Dost ile Cân’la Cânân bir idik
Ayrý düþtüm ben o yârdan eylerim ah zâr medet
Düþmüþem Çâh-ý Bâbil’e baþaþaðý Hârût’ça
Rahmetinden sürgün yedim aðlarým zâr zâr medet
Senin hân-ý visâlinden toyluyorken cân u dil
Þimdi ne hâllere düþtüm yaman hâlim zor medet
En tepeden en aþaðý çýktým indim bir anda
Ýtibarým pek yüceyken oldum hakîr hor medet
Düþmenin en kötüsüyse senden ayrý düþmektir
Her þeye sabrederim de bana bu çok kor medet
Düþmez kalkmaz bir Allâh’týr ümitvar olmak lâzým
Kalk ayaða dimdik yine var O’na yalvar medet
Düþüren de kaldýran da dostum hep O’dur yine
Hâlim sana hep ayân ey Düþmez Kalkmaz Bir medet
Affet bizi bu mübarek geceler hürmetine
Ey Rahim ü Rahman olan ey Settar Gaffar medet
Medet: Allahým yardým et, el uzat anlamýnda dua;
cürm:suç, günah
zar zar: aðlama, inleme
Çâh-ý Babil: Babil kuyusu
Harut (ve Marut) Mitolojiye göre melek iken “biz olsak insan gibi günah iþlemeyiz” diye büyük konuþtuðu için imtihan için dünyaya hakim olarak indirilen, gündüz adaletle hükm edip akþam ism-i azam duasýyla göðe çýkarken eþinden ayrýlmak isteyen güzel bir kadýn yüzünden önce içki içen arkasýndan zina edip cinayet iþleyen, bütün bu suçlarýn cezasýnýn cehennemdeki korkunç karþýlýðýný bildikleri için de ahirette deðil dünyada cezasýný çekmek isteyen ve böylece ceza olarak kýyamete kadar Babil kuyusuna baþ aþaðý asýldýðý söylenen iki melek. Uzmanlar, bu isimlerin Kuran’da geçmekle beraber hikayenin aslýnýn eski kültürlerden gelme olduðunu söylüyorlar. Mitoloji, þairleri cezbettiði için klasik edebiyatýmýzda çok kullanýlmýþtýr.
hân-ý visâl:kavuþma sofrasý
toylamak:ziyafet çekmek, þölen vermek
ayan:açýk
Rahim Rahman Settar Gaffar:Esirgeyen, baðýþlayan, günahlarý örten ve maðfiret eden anlamýnda Allah’ýn güzel isimleri
Sosyal Medyada Paylaşın:
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.