MENÃœLER

Anasayfa

Åžiirler

Yazılar

Forum

Nedir?

Kitap

Bi Cümle

Ä°letiÅŸim

Köy Düğünü 41-Kırkbir Kere Maşallah
İbrahim Çelikli.

Köy Düğünü 41-Kırkbir Kere Maşallah









bir tarafta bunlar olurken,

diðer tarafta hacý-hoca takýmý abdest alýrlar çeþmeden

ince sazlardan istekte bulunur gençler



“sabahýn seher vaktindeÆ

Aliyi gördüm Aliyi

yüzümü sürdüm izine

Aliyi gördüm Aliyi



Aliyi gördüm çaðýnda

güller açar dost baðýnda

Musa ile Tur daðýnda

Aliyi gördüm Aliyi



Aliyi gördüm meþede

kýrk mum yanar bir þiþede

yedi iklim dört köþede

Aliyi gördüm Aliyi”



bir kenarda birikmeye baþlar

gelin almaya gidecekler

misafirler, evsahipleri ve çocuklar,



akýþýr cemaat camiye,

kadýnlar kýzevine..

sazlara kýrk koldan “kes” derler

ezan baþlamýþtýr “Allah-u Akber”



sazlar kýlýflarýna girer

davul zurna arz-ý endam eder,

sesizce akýþýr cami meydanýna ahali

“týs” yok davuda, zurnada

sakin halleri

camiden çýkýþý bekler kalabalýk

beyaz bir gömlek, pantolon damatlýk



güvey[1] giyimi

ikindiye doðru cami önünde

damatlýk ceket bir seccade içinde

imamýn davudi sesi ortalýðý inletir

misafir-köylü, adamlar cami önüne gelir



damatlýk ceketini giyerken güvey

plak ayný kýrýk plak

“-ismi paaaak!,……..

cismi paaaak!”

……….

hoþ görülür her þey

“-Muhammet Mustafa-ra salavat”

Euz-ü besmele ve Fatiha,

arkasýndan Rabbena atina fid-dünya·

Rabbenaðfirli veli-valideyye

ve lil-mükminiyne

yevme yekümül hisabµ



kimi katýlamayanlarýn zarfla gönderdiði

hediyeyi damadýn cebine koyar,

kimi "azýmýzý çoða sayýn" diyerek

seccade üstüne para atar,

kimi küçük altýn takar,

kimileri tedavüldeki

en büyük,

cebindeki en yeni "pangýnot"u

damadýn yakasýna sýralar

sarkar birbirine tutuþturulmuþ kaðýt paralar



imamýn elinde, bohça[2] içinde hediyecikler

kapýþmak isteyen çocuklara daðýtýr birer-ikiþer

çevre içindeki þekerle çocuklar biraz aralaþýlýr

olmadý imam efendi tarafýndan havaya fýrlatýlýr

birbirini çiðner çocuklar

imam elde kalan son þekerleri de

fýcýtýr[3] misafirler üstüne

ne var ne yok kapýþýlýr,

ganimet yarýþtýrýlýr

bu arada saðdýç, bir de aileden biri

içindeki paralarla toparlarlar seccadeyi,

"-Allaha ýsmarladýk" deyip yürünür oðlan evine,

onlarý hýsým-akraba kadýnlar beklemektedir

taký merasimine burada devam edilir



"böyük gafalý" damadýn anasýndan

oðlanýn teyzesinden-halasýndan, gremse

bazýlarýndan güçcük ata

zengin kocadaki abýlasýndan

bilezik illa nedense

milletin gözünün içine baka-baka



aslýnda herkes kurulmakta olan yeni yuvaya

destek olmak amacýnda

evdeki ilk kavgalarda

altýn meselesinden çýkacaktýr en sonunda



bu arada varsa uygun çocuk,

oðlan evinden ya da akrabadan

sünnet ediliverir,

dili tat [4] olanlarýn dilininin bitiðini[5] kesiverir

hazýr gelmiþken sünetçi

Narkozcu Ramazan·



güvey giyiminden sonra

gelin alayý davul-zurna eþliðinde

çamur-çatlak demeden

"-haydin bakalým" kýz evine



herkes toplaþýr, çalar davul zurna

bir taraftan çeyizler yüklenir arabaya



en sonunda dünürler birlikte oynamalý

gelinin abisi þeker sigara daðýtmalý

















Æ Kul Himmet

[1] güvey: damat

· rabbimiz bize dünyada iyilik ve güzellikler ihsan et

µ rabbimiz beni, anamý ve babamý ve bütün müminleri hesap gününde baðýþla

[2] bez, mendil, çevre

[3] fýcýtmak / fýcýlatmak : fýrlatmak

[4] tat: tutuk, peltek, dilsiz, kekeme “d” sesini çýkaramama

[5] dilin bitiði: dilin damaða bitiþikliði, yapýþýklýðý. Dili bitik olanlar dillerinin serbestçe döndüremediklerinden “tat” konuþurlar

· Gencamadýn Ramazan (Deveci)

Sosyal Medyada Paylaşın:



(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.