MENÃœLER

Anasayfa

Åžiirler

Yazılar

Forum

Nedir?

Kitap

Bi Cümle

Ä°letiÅŸim

Cinsel Kültür 7-Aman Ha!
İbrahim Çelikli.

Cinsel Kültür 7-Aman Ha!



“-herkeþler “yoldan çýkdý” der
yüzünüze tükürü(r)ler
köyden sürü(p)-çýkarýrlar
bubanýz takkasýný öne eðer,
odaya, gaffaya çýkamaz
ananýz gahrýndan ölü(r) ðeder..
gý olan biþiy,
hiç olmamýþ gibi olu(r) mu
helbet olmaz”

“-bi de yetmezimiþ gibi aganýz…
dutduru(r) bi “namýs da namýs” davasý
annýnýzýn orta gabaðýna tüfe(ði) dayar
bi “donuz sýkýsý ”,
“güüüm!” o gadar
namýs namýs deye
damlara düþer, durduk yerde,
ne üzi billah
Allah mafazan Allah”

“-emmee erke(ði)n elinin kiri
elini yur geçer geder
ben eddim demez, de
"gancýk köpeg guyruk sallamasaydý
erkek köpeð ardýnda dolanmazdý” der,
yalbasdýnýn eniði,
ondan geþdim, yetmez gibi
anan- boban agalarýn
namýsý kirlendi deye seni
eve-dama, yere, göðe sýðdýrmazlar,
baþýna kakar durular

“-hele bi de bi evde el gýzý varýsaa”
“-kimseler eve dama, köye gomaz
iþ iþden geçer dee;
ne demeð isdedi(ði) mi
o zaman annarsýnýz..
aman gadýnnarýým, gözel yavrýlarýým
yolunuzdan dosdo(ð)ru gedin

deyelim ki fingirdeþdiniz
ayilesi seni isdemez se
buban seni onnara vermez se
ayilen bilmez sana toz gondurmaz
emme senin düþüp-gakdýðýný bilmeyen yoktur”
gaçarýn mý deyon


“-“gaçan”, kendi geden,
“adý çýkýp ” da evlenen
heþ kimsenin gönendiðini,
el üsdünde dutulduðunu, gün gördüðünü
ne kendi anasýnýn bobasýnýn yanýnda,
ne gocasýnýn yanýnda
ne gayýnnasý-gayýnbobasý yanýnda eyi olduðunu
baþý dik yörüdüðünü bilmen
duymadým, görmedim..
duydum, gördüm biliyon deyen varsa beri gelsin..
vallaha da olmaz, billaha da olmaz..

“hele hele “onunan-bununan” adý çýkan biri
kiminen evlenise evlensin fark etmez
niye biliyonuz mu
adý çýkan birini kimse almaz
neye derseniz,
erkek gýsmý kendiynen adý çýkana maraðý galmaz
baþkasýynan adý çýkana da esla
eyi gözünen bakmaz
gönlü almaz
çünkü;
gayma(ðý) yenen süt yoðurt dutmaz
dutsa da dat dökmez
erkek gýsmý da
kendinden öncesini unutmaz
affetmez
aklýndan getmez
olan sana olur
höyle bi “garým” deye sarýlama
olmamýþ gibi olmaz vallah billaha

neye dersen..
“ucuz etin yahnýsý yavan olu(r)..”
isdenmeden gelen sovan olu(r)
ana-bobanýn, emme önüþlük dede-ebenin
eþin-dosdun cümle seveniyin
üzerinde eme(ði) olannarýn ýrýzasý olursa olu(r)
neye dersen.. onnarýn murazý
helbet senin eyinliðin oluu(r)”
“o da varýsa da; neye biliyonuz mu
halala haram garýþdý mý!!
olmaz.. olmaz geder ga
gapba felek, þans, talih, gader, gýsmet
gülmez geder vallaha”

”-hemi bi dee Allah indinde de günah
cehennem ataþýnda cayýr cayýr yanarsýnýz
ananýzýn bobanýzýnn gardaþýnýzýn
güna(hý) (v)obalý boynunuzda ma(h)þara gadak
öte dünnede dolaný duru
ebi-cetdi..
gabir ezabýndan gurtulamazsýnýz

tarlaya-bacaya, çapaya yalýnýz getmen
çeþme baþýnda dolanan olu(r)sa
desdiyi kafasýna geçirivirin,
heç acýman
kim olusa ossun,
valla görün bakalým bi
kimse ýratsýz edebiliyo mu,
erkek gýsmý birez de ayilenin zor fet(h)edilenini sever..
Ýsdambol gibi..
kaþ bin giþiler gelmiþ,
kaþlar tefa gelmiþ dayanmýþlar emme olmamýþ
neye.. neye olacak..
illem vahtý seheti gelecek de öyle
gý hiþ gocasýz galan mý var
Canab(ý) Allah ne zaman nerde kimi nasýl yazdýysa o olur
galgýmaynan gader deðiþir mi,
yatýn gakýn ne yaný hayýrlýysa ona dova edin
elinizden baþga biþi(y) gelmez
sizin uçu da en hayýrlýsý
vahtý seheti gelip de
münasibi neyise
herkeþin gönlünde hý dediði olursa
hani gönüller bi yerde olsun dedikleri gibi
birinin içine ilimedi mi
olmaz geder vallahi billahi..








DÝPNOTLAR


annýn orta gabaðý : alnýn ortasý
Domuz sýkýsý : av hayvanlarý için sýký (mermi) olarak saçma (daðýlarak etki etmesi için) kullanýr ama vahþi havyanlar için çok daha büyük bir kurþun çekirdek kullanýlýr ki isabet kaydedildiðinde ölümü geçekleþsin.. Ancak; domuz sýkýsý ifadesi daha çok bir þeyin (sirke, içki acý biber) keskinliðini, yoðunluðunu tarif için kullanýlýr. Sirke için keskin, biber için acý, içki için sarhoþ edici gibi.
adý çýkmak : biriyle oynaþtýðýnýn, fingirdeþdiðinin, havas olduðunun baþkalarý tarafýndan bilinmesi.


ARKASI YARIN








Sosyal Medyada Paylaşın:



(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.