MENÃœLER

Anasayfa

Åžiirler

Yazılar

Forum

Nedir?

Kitap

Bi Cümle

Ä°letiÅŸim

Diğeri
marqiz

Diğeri







Gününün üçte ikisi kendine ait olmayan insan köledir, der Nietzhche
Ve alýþkanlýklar ikinci bir doðasýdýr insanýn
Ve ölüm önümüzde deðil, ardýmýzdadýr: her biten günde

Kariyerimizin amacý ölmektir.
Çünkü toksiktir zaman
Ve acýlar çocukça kalmalýdýr hep
Matem bir melankoli, yakýn bir ölüm yada
Melankoli kendi benliðimizin çýðrýþmasýdýr sevmekten vazgeçtiðimiz ara sýra.

Küçük yaþta babasýný kaybeden çocuk, tanrýnýn ölümüyle yüzleþir aslýnda ama her kes bir þekilde öldürmelidir ‘baba’sýný bir þekilde
Gönül yarasý toksik bir ihtirastýr
Çünkü ‘O’ olduðu içindir, çünkü sen olduðun içindir.

Bilginin sýnýrlarýný saklamak istiyorsan, onlarý aþma der bilgin
Ve vakit ‘gerçeðe’ gebedir hep.
Ve aþk iki yanlýzlýðý deðiþtirme çabasýdýr
Ve yada sende olmayan bir þeyi onu istemeyen birine verme çabasý

Ey Tanrý: cehennemin dibinden haykýrdýk ve siz cevap vermediniz bize.
Konuþan bir aðýz ýsýrmaz derler.
Nefreti unutmazsanýz, affedemediðiniz þeylerle beraber bir parçanýz ölür.
Ve her þey bitmekle mükelleftir;
Paylaþtýðýmýz bir kaç kalime, soluduðumuz oksijen ve toprak yanlýzca sýnýrsýz insanlýk mirasýmýz müstesna.
Ýntikam kiþisel bir adalettir ve adalet toplumsal bir intikam.
Ve tanrý hükmetmek için var olmaya ihytiyacý olmayan tek þeydir.
Ýdealist insan hayalini ‘gerçekmiþ’ gibi düþünür ve realist gerçeði idealist sanýr.
Yani tercih edilebilir nefret edilebilire karþý seçilir hep.
Sudan sessiz ve ottan daha aþaðýda yaþar durur aslýnda canlýlar.

Ve mesela, bir insaný ikna edersin bir konuda; mantýk kurgusuda doðrudur : ama duygularý direnir insanýn ‘gerçeði’ duymasýna çünkü duygular ifade edildikleri rasyonelleþtikleri ideolojinin çürütülmesine direnirler daima.
...........
Gerçeðin umutsuzluðu ve iradenin iyimserliðinden ibarettir hayat: mesela nasýl sefil doðduysak öylece, hayallerinin büyük bir kýsmý hüsrana uðrayarak öleceðini bildiðin halde, sanki tersi olacakmýþ gibi hayal edersin mesela.
Ve hayatýný bir taþ ustasý gibi iþlemek ve bir sanat eseri yaratma çabasýdýr amaç.

Ve aþk ahlaksýzdýr sadakat emreden
Arzu arzulanmaktýr diðeri tarafýndan ki adýna kýskançlýk denir.
Ve aþk arzu ile yokluk arasýndadýr hep
Çünkü kovuþmak yok eder aþký
Arzu intikama dönüþür o zaman ve acý çektirmek ister sarmak için yaralarýný
Acý saf aþkýn kendisidir ve her kes sadakat ister, kendisi hariç.
Cehennemi yýrtmak ve ýþýðý içmek için biri tanrý biri insan, hep ayný dereden akar oysa.
Toprak göðün krallýðýdýr ve ölüler tanrýlara benzerler.
Çok meyve taþýyan tohumlar ölür; ve din kelimesi hep ahlakýn deðilde felesefinin eþ anlamlýsýdýr
Ve evet hayatýn anlamý nedir:
Sonlu olaný, sonsuzluða kaydetme
Sonsuzlukta bir anlýk yaþama
Salt ebebiyette bir anlýk var olma
Sonsuzluk fikrine bir anlýk sahip olma
Gecenin sessizliðinde
Denizin kýyýsýnda
Ovalarýn yanlýzlýðýnda
Güzellik yanlýzca mutluluðun söz veriþidir insana
Oysa hangi göz kendini görebilirki
Ve ihtiras bilinçsiz bir gururdur

Þimdi aslýnda,
Ben ve kendim senden konuþuyorduk
Ben’lerden deðil ama O’ndan, sizlerden ve diðerlerinden ve evet diðerleri; ayný zamanda ‘ben’ olabilen ve ayný zamanda benim düþmaným olan diðeri, O’ olan, onlardan ki benim anacým kendimi tanýmaktý yanlýzca, bilincimi mahkemeye çekip.

Her þeyi tanýyabilir insan kendisi hariç; maþukla aþýkýn iki bilinmeyenli denklem oluþturmalarý iþte bu yüzden ilginç
Hangi mum kendini aydýnlatabilirki
O zaman aþk sonsuz kombinasyonlu bir bilinmeyendir
Ebedi bir cehalet ve sonsuz bir yokluktan ibaret olan
Kendini ararken baþka birinin hikayesinde buluverirsin kendini
Bir þeyi hem yaþayýp hem düþünemezsinki
Ama sonra, bittikten sonra ve baþýna taþlar düþmeye baþlayýnca ve sen de ‘diðeri’ olduðunda anlarsýn aslýnda diðerini

Yanlýzca bir zaman sorunu deðil elbette problem
‘ben’ in yokluðudur ‘an’ da yaþanan
Baþka bir ‘be-n-dene’ baþka nasýl girebilirsinki yoksa
Mesela
Diðerlerinin basitliklerini gözlemleyerek yanlýzca
Kendini tanýyabilirsin
Diðerinden kendini tanýmak ve kendiside bir diðeri olarak..............
Ve evet: bir insaný gerçekten ama gerçekten sevebilirmisiniz?
Yeteri kadar tanýmýyorsanýz neden olmasýn!





Sosyal Medyada Paylaşın:



(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.