Paralel Uzaklar Teorisi
sen bir uzaklýkta, ben senin tam altýndaki uzaklýkta
kuantum öpün der, aranýzdaki mesafeyi, öpün
genel tekrarlar yaparak ve ayný soruyu tekrar çözerek
bir atomun elektron ve protonu gibi, ekseninde seviþerek
çift boyutlu bir geçirgenlik, gözyaþlarýna maruz kalarak elbette
dolanýklýk formülü = sonsuz þüphe - eþ zamanlý anýlar
bir rüya kuramý belki de, dengesel meraklar
mesela içi aðzýna kadar merhamet dolu bir tarlada
x kadýn hem koparýyor hem ekiyor hüzünleri
bu narin merhamet fidelerine basmadan
nasýrlý bir iliþkinin nesir hali, kilitli bir aðýttan çalýntý
harmonik bir hareketle salýnýyoruz, sarýlýyoruz
asla unutmuyoruz :
kýskanýlan sevdalar büzüþür
unutulan sevdalar genleþir
sabun, suyu taþýrýyorsa,
ayaklarýmýzý ýslattýðýmýz bir dere kenarýnda
buna : düþün kaldýrma kuvveti denir
pek tabii arþimet çok romantik adammýþ
bir boþluðu ne doldurabilir unutabilmekten baþka
x adam o koordinatta
y kadýn daha da o koordinatta
x ile y nin ayný düzlemde kesiþmesi
sonra malum saðanaklar , masmavi sarsýntýlar
belki de biraz kirlenmiþliðin grafiði
gittikçe yükselen, göðüslerden bile yükselen
bir kentin bu muðlak aritmetiði
bizim gibiler hep kayýp, kayýp elementler diyarýnda
hepimiz ayný musalla taþýnýn etrafýnda toplanmýþýz
çaresizce yörüngemize çarpmasýný bekliyoruz o kadýnlarýn
kim bilir, belki bir dilek bile tutarýz, bu puslu frekanslarýmýzda
çýplak gözle gözlenebilen sancý tanecikleri
tenindeki ýþýðý görsem de çözemiyorum bu muammayý
hiç bir zaman dün ile yarýn eþit olmuyor
mutluluðun mutasyonu olmalý bu, tez evrimler ruhumda
yani sen ve ben
ya x ve y
x , sen , muhakkak ki bilinmeyen
y ben, þüphesiz ki yalýn ve yalnýz
asla buluþamayacak bir düþ problemi
dikdörtgen bir odada
ki kesinlikle her açýsý farklý
içinde aðlayan bir x , aðlayan bir y
bir o kadar çýplak bir çýkmaz,
hayaller bölü / mekan
umutsuzluklarýn bileþkesi
zaman ve mekan iç içe geçmiþ
paralel uzaklar teorisi
biz buna kýsaca :
belirsizlikler prensibi diyoruz...
Oktay Coþar
Sosyal Medyada Paylaşın:
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.