Alkış (kıyam)et reyting
Bu uzun bir gece olacak farkýndamýsýn bilmiyorum
Daha gecenin ilk perdesi henüz koyulaþmaya,
Beni kendine çekmeye
Ýçime o garip hüznü sýzlatarak iliklerime þýrýngayla nüfuz ettirmeye baþladý.
Körkütük sarhoþ gibiyim
Ýçtiðim bilmem kaçýncý acý dolu zehir þiþesi
Kýrdýðým kadehlerin sayýsýný hatýrlamýyorum
Týrnaklarým tuvale hangi resmi kazýyor farkýnda bile deðilim
Boþalan demlerim hangi nehre akýyor.
Nerde bunun kaynaðý nerede yetiþiyor gözyaþý aðacý
Sallanan dallardaki yapraklarýn yaþý kaç ,yaþýný gizleme gereði duyuyormu.
Sararýp kurudukça kuruyup rüzgarýn vuruþlarýyla ölümün kimbilir
Kaçýncý sahnesindeki, kaçýncý perdesini senarist beðenmeyip yeniden baþlatýyor.
Roller ayný,kostüm ayný ,oyuncular ayný.
Motor diyor yönetmen
Suflör söylenmesi gerekeni söylüyor oyuncuya,o ise ihanet edercesine baðýrýyor uzaklara
Bir anda sahne deðiþiyor
Kostüm renkleniyor
Suflör derinden nefes çekip okuduðunu söylemesi için oyuncunun yüreðine üflüyor
Stop sesi yükseliyor
Tüm ýþýklar sönüyor
Kostümler tek renk olan siyaha bezeniyor
Roller kayýplarý ararken .Suflör söylediklerini unutuyor
Perdeler sýkýca kapanýyor
Yönetmen kameradan uzaklaþýyor
Motor sesi ertesi sahneye kadar inzivaya çekiliyor
Maskeler yüz deðiþtiriyor
Dört kiþilik sahneye iki figüran daha sýðdýrýlýp
Senaryoya farklý karakterler dahil edilyor
Karakterlere farklý senaryolar yükleniyor
Kadýn adamý baþtan çýkarýyor
Adam iþini gücünü kaybediyor
Aile daðýldýkça reyting tavan yapýyor
Senarist yazdýkça yazýyor
Üç bölümlük dizi yüz üç bölüme dek sürüyor
Ortada görünen biþey yok
Ne evlilik ne saygý ne edep ne haya herþey istismar ediliyor
Varsa yoksa memleket meselesi gibi reyting çatýsýný havaya uçurmak için atýlan bombalar.
Zaten en küçük çatýþmalarda boþanan daðýlan aile yapýsýna destek veriliyor
Bencillik tek þart !
Gençlerin hayattaki tek oluþumun, iki insanýn tutkularýyla çepeçevre kuþatmasýymýþ gibi göstermeye çalýþmak.
Haydi aç bir daha perdeyi motor sesi yükselsin
Çatal görünsün /bacak süzülsün /dudak bükülsün
Olmadý yeni baþtan
Kan oturuyor kadýnýn dudaðýna
Baþroldeki adý
Aþifte oluyor sokaklarda
Ýyide nerede kadýnlarý küçük düþüren onurlarýmýzý hiçe sayan senaristler onlar bile kadýn olduklarýnýn farkýnda deðillermi ?
Yanlýþý doðruyla silmek varken/ doðruyu neden yanlýþla yazýyorlar?
Olmadý baþtan
Birde tecavüz edilsin kýza
Etek kaldýrýlsýn,edep ziyana uðratýlsýn,kimin umrunda çocuklarýn gözü açýlsýn !
Sonra film sürer kamera artýk bu iç bulandýran sahneleri çekmekten istifa eder !
Suflör günah sözcüklerini fýsýldarken.
Yanlýþ filmdeki ,yanlýþ rollerin sözlerini karýþtýrdýðý için kurþunlardan nasibini alýr
Kaðýt kalem kana bulanmýþ .Ortalýkta feci bir koku dolanmakta
Derin olan dekolte aþikar olur ,yýrtmaçlar sökülür
Devir teslim töreninde senaristler üçe bölünür
Kaç genç kýzýn daha günahýna girdiklerini bilmeden ,þerefe kadeh tokuþturulup
kahkahalarýný davulla birleþtirip zurnayla kanki olur
Bu perde hiç kapanmamak üzere açýk kalýr
Mahremiyet bitmiþ
Horoz sesi kesmiþ
Motorun benzini bitmiþ yolda teklemekte
Kostüm yolunu þaþýrýp çýkmaz sokaklarda kalmýþ
Bir dahaki rollere kadar kaldýrýmýn alt köþesindeki kokuþmuþ laðamda yaþamaya baþlamýþ
Sahne ýþýklarý yanmýþ
Perde aralanýp bakýlmýþ
Tüm yüzsüzler maske takýp aðlamýþ
Altýna imza atanlar alkýþlandýkça alkýþlamýþ
Sosyal Medyada Paylaşın:
Ülviye Yaldızlıı Åžiirleri
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.